Gå til innhold

rabatt når er mange på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, dette gjelder ikke bryllup men jobb. Men tenker tråden passer best under bryllup.

Vi er noen ganger flere ansatte som reiser i lag 15-20 stykker.

Lurer på muligheten for å få rabatt på hotell?

Hvordan gjør en dette i praksis, ringer hotellet?

Hvordan gjør en det med betaling?

Mer praktisk er det jo også at hver person betaler direkte til hotellet. Det er også litt risky om en forhåndsbetaler til hotellet og ett par personer finner ut at de ikke vil bo på dette hotellet likevel! L

Om dere skjønner?

Er det noen her som har fått rabatt ved hotell? Hvordan løste dere dette i praksis med betalingen? Hvordan kontakter dere hotellet og hvilken avtale fikk dere?

Lurer også på om når dere fikk denne avtalen med hotellet i forhold til sesong på stedet? Var det i sesong for plassen eller var det utenfor sesong?

Nå er det jo utenfor sesong der vi tenkte og reise med jobben, kanskje større mulighet for rabatter da plassen egentlig er finest på sommeren ikke slik veldig aktuell plass nå på vinteren. Ser for meg at en del rom står tomme..

Skrevet

Jeg har booket rom i forbindelse med bryllup, da holdt jeg av i mitt navn og når jeg fikk vite hvem som skal bo der så har jeg gitt navnet til hotellet og de betaler selv. 20% avslag fikk vi.

Sesong kommer jo an på beligennhet, og om det er et typisk pendler eller turisthotell.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har booket rom i forbindelse med bryllup, da holdt jeg av i mitt navn og når jeg fikk vite hvem som skal bo der så har jeg gitt navnet til hotellet og de betaler selv. 20% avslag fikk vi.

Sesong kommer jo an på beligennhet, og om det er et typisk pendler eller turisthotell.

fikk du 20% rabatt i sesong eller utenfor sesong?

ca hvor mange gjester?

Skrevet

fikk du 20% rabatt i sesong eller utenfor sesong?

ca hvor mange gjester?

10 rom, det er helg og tipper hotellet har mest pendlere, så det er vel ikke da de har mest å gjøre.
  • Liker 1
Skrevet

takk for svar

håper det er flere som har erfaringer?

jeg lurer på og spørre hotellet om de for eksempel kan gi 10% rabatt også kan vi gi hotell forslaget til andre ansatte.

da får hotellet sannsynligvis flere gjester mens vi får litt rabatt.. samtidig er ikke vi ansvarlig om en person ikke deltar likevel og folk må selv bestille rom.

Skrevet

15-20 stykker er ikke så mange... Da vi gifter oss på hotell fikk vi rabatter hvis vi var over 60 stykker. I høysesong. Fikk halv pris ca på rom, fikk bryllupskake, prøvemiddag og bryllupssuite gratis. Hotellet holdt av så mange rom vi trodde vi trengte, så ringte gjestene selv og sa de skulle til oss så de fikk rabatter.

• Liker 1
Skrevet

15-20 stykker er ikke så mange... Da vi gifter oss på hotell fikk vi rabatter hvis vi var over 60 stykker. I høysesong. Fikk halv pris ca på rom, fikk bryllupskake, prøvemiddag og bryllupssuite gratis. Hotellet holdt av så mange rom vi trodde vi trengte, så ringte gjestene selv og sa de skulle til oss så de fikk rabatter.

Kjekt og høre at noen gjorde det på den måten ved at gjestene selv bestiller:)

Det er et lite sted vi skal til mange av hotellene har bare 30 rom også er det utenfor sesong. Om det fungerer bra så skal vi flere ganger til samme plass. Så da blir det fort en del døgn.

Hvordan kontaktet du hotellet?

Lurer også på om det er mest vanlig og sende mail eller ringe?

Skrevet

Ring eller send mail - spiller ingen trille. Og ja det er vanlig å forhandle om rabatt på sånt, bare si at dere er så og så mange som skal komme og be om et tilbud på pris.

Spør også hvordan de vil at dere skal booke, salmet eller hver for dere og hvordan dere gjør det med betaling.

Skrevet

Det er nok bare å ringe å høre :) Er dere med i fagforening eller har andre medlemskaper hvor dere kan få rabatter? Jeg får 20% rabatt på noen hoteller pga. fagforening.

Og hvis hotellet av en eller annen grunn vil at en betaler alt, så er det jo bare å be de som skal å sette innpå konto til den som betaler før en viss dato.

Skrevet

Jeg har jobbet på hotell, og det ble kun gitt rabatt hvis det var over et visst antall personer. Og jo flere, jo bedre rabatt selvfølgelig. Høysesong var ukedager, så det var kun firmaer som reise som firma som fikk rabatter i ukedagene. Tror faktisk man uansett måtte være en forening/bedrift.

Hvordan det ble betalt varierte. Noe sendte vi som en felles faktura til firmaet, andre betalte hver for seg. Noen hadde også inkludert middag, møterom osv. mens andre hadde kun rom. Dette varierer veldig. Det beste er nok å kontakte hotellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...