Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en liten baby i desember, og jeg tenkte å investere i en bæresele. Brukte babybjørn på førstemann, men har i ettertid forstått at den ikke nødvendigvis anbefales. Vil ha mulighet til å bære både på mage og rygg, og spesielt forovervendt på magen. Må også være enkel å ta på og god å bære. Synes det er så mye å velge mellom, og vanskelig å orientere seg. Er klar over at det er noen tråder om dette fra før, men er for lat til å lete....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke anbefalt å bære babyer forovervendt, de skal man ha mage mot mage :)

• Liker 4
Skrevet

Mulig man skal ha de mage mot mage, men førstemann nektet å bli bært sånn i sele, og jeg synes uansett det er fint å ha mulighet til begge deler ettrehvert som de blir så store at de har glede av å se rundt seg.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min ergo bæresæle.

Skrevet

Mulig man skal ha de mage mot mage, men førstemann nektet å bli bært sånn i sele, og jeg synes uansett det er fint å ha mulighet til begge deler ettrehvert som de blir så store at de har glede av å se rundt seg.

Det er vel kun i babybjørn man kan bære utover. Bedre å da bære på ryggen, og ha babyen så høyt at de kan titte over skulderen.

Anonymous poster hash: bf7a9...773

• Liker 1
Skrevet (endret)

De har mulighet til å se seg rundt i bæreseler som er mage mot mage også. Det er flere grunner til at babybjørn ikke er anbefalt.

Og det er jo absolutt ikke sikkert andremann ikke liker å bli bært den veien.

Endret av Nerine_
Skrevet

Det er vel kun i babybjørn man kan bære utover.

Man kan bære utover med Stokke sin også! :)

Anonymous poster hash: 56bfc...05b

Skrevet

Vil ikke anbefale stokke sin. Har ikke prøvd å bære med babyen forovervendt i den, men med baby mot meg er den ikke særlig god. Tviler på at det er mer behagelig med baby vendt ut... Baby kommer ikke tett nok inntil, og blir sittende slik at han ikke kan hvile hodet. Før han kunne holde hodet selv var selen umulig å bruke. I tillegg lar ikke selene seg stramme nok om man er liten/slank, så du får ikke tyngden fordelt...

Har du vurdert sjal? Jeg syntes det var veldig praktisk den første tiden, og det vil kanskje være varmt og godt for baby på vinteren?

Skrevet

Jeg har Manduca bæresele, har riktignok ikke brukt den så mye som jeg hadde tenkt (baby trivdes ikke noe særlig i den, og jeg hadde ikke ork til å drive tilvenning), men synes den virker fin allikevel. Lyst til å prøve å bruke den mer på en eventuell nestemann, og/eller på baby nå som hun er større.

Tror altså ikke selve bæreselen var grunnen til at baby ikke likte seg oppi den ;)

Skrevet

Man kan bære utover med Stokke sin også! :)

Anonymous poster hash: 56bfc...05b

Men den er jo like "ille" som babybjørn i følge ekspertene, fordi babyen ikke blir sittende tett nok inntil bærer, og fordi beina ikke er ergonomisk riktig posisjon.

Anbefaler både mei tei og manduca, har og hørt at ergo er veldig fin. Til nyfødt syns jeg elastisk sjal var best!

Anonymous poster hash: bf7a9...773

Skrevet

Man kan ha de på hofta med mange bæreseler, da blir det lettere for baby å se seg rundt. Skjønner ikke de som kjøper babybjørn, og har barna sine forover når man vet hvor dårlig det er for barnet.

Vi har Ergobaby, har brukt den siden han var nyfødt og vi er veldig fornøyd. Lillemann hatet også å sitte i den en periode, men jeg måtte venne han til det. Gikk en liten stund hver dag, og forlenget litt for hver gang. Nå elsker han den, og vi bruker både mage, rygg og hoftestilling.

• Liker 1
Skrevet

Vi har Angelpack. Den er superenkel og er visst den som minner mest om Mei tai, som etter min mening er desidert best til bæring (uten å være ekspert) men som er litt mer knyting enn Angelpacken som klipses veldig enkelt på. Nett, lett og god bæresele som kan brukes fra nyfødt. Kan også brukes på ryggen. :)

Skrevet

Jeg har også angelpack og er superfornøyd. Enkel å ta på og får ikke vondt i ryggen av å bruke den. Har prøvd babybjørn og får vondt i skuldre, nakke og rygg etter kort tid. Jeg tenker som flere her oppe at babyen fint klarer å titte seg rundt i angelpacken selv om han er mage-til-mage. I hvert fall gjør min det :)

Skrevet

Angelpack her også. Har dessverre ikke fått brukt den så mye i sommer pga varmen, og dermed er baby lite vant til selen - men veldig enkel og grei i bruk!

Skrevet

Men nå har det jo kommet ut en ergonomisk riktig Babybjørn som heter One :)
Denne har vi og er kanongod!

Anonymous poster hash: be8ff...067
Skrevet

Men nå har det jo kommet ut en ergonomisk riktig Babybjørn som heter One :)

Denne har vi og er kanongod!

Anonymous poster hash: be8ff...067

Kan man sitte forover med den? For da er den jo ikke egonomisk riktig, man får de jo ikke i froskestilling i den stillingen.
Skrevet

Manduca her, og den har vore supergod til både barn og voksen. Er vel ganske lik ergobaby-selen trur eg? God å bære i både mage mot mage, og på rygg. Kan brukast til hoftebæring og, men det har ikkje eg prøvd. Eg får barna greitt på ryggen på egen hånd.

TS: om du vil bære framovervendt kan du jo berre bruke den gamle babybjørnen din. Det finst ingen selar som er ergonomisk rette og gode for mor/barn ved framovervendt bæring. Heller ikkje den nyaste til babybjørn.

• Liker 2
Skrevet

Vi har ergobaby og er storfornøyde! Jeg sliter en del med ryggen, men den belaster sånn at jeg kan fint ha jentungen i den omtrent sammenhengende i to timer. Selv nå når hun er 12 kilo :)

Skrevet

Vi har ergobaby og er storfornøyde! Jeg sliter en del med ryggen, men den belaster sånn at jeg kan fint ha jentungen i den omtrent sammenhengende i to timer. Selv nå når hun er 12 kilo :)

Samme her! Jeg har ryggproblemer og ble helt ødelagt av Baby bjørn. Ergobabyen klarer jeg fint å bruke selv på skogstur med en 9 kilos unge på ryggen.

I tillegg har jeg en Mei tai som jeg brukte mest da jeg var alene fordi jeg synes det var lettere å knyte den på meg. Jeg klarte ikke klipse igjen stroppen til Ergobabyen som er bakpå skulderbladene da jeg var alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...