Gå til innhold

Har så jævla lyst til å skilles, men økonomien setter en stopper for dette..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så jævla lei.. Har forsøkt i flere år å få ekteskapet til å fungere, men må innse at jeg dessverre er gift med en satt, lat og utrolig egoistisk mann. Vi har tre nydelige barn, og jeg vil virkelig ikke at de skal vokse opp i dette monotone ekteskapet.. Vi krangler heldigvis ikke så mye, men mistrivselen er stor - spesielt hos meg.. Problemet er at vi har gjeld opp til pipa, og ved en seperason/skilsmisse vil det bli svært tøfft/umulig for hverken han eller meg å starte på nytt - vi vi trolig sitte met flere hundre tusen hver i gjeld etter at hus og innbo er solgt. Leiemarkedet her er sprengt og ingen av oss vil klare å få lån hver for seg med en inntekt og gjeld..

Er så utrolig frustrerende at økonomi skal sette en stopper for hva man virkelig ønsker..

Vet ikke hva jeg ville med dette - men det bare måtte ut - så bare dropp harselerende svar - dette er faktisk utrolig frustrerende etter ÅR med forsøk på å snu situasjonen - både i forholdet og i økonomien..

Anonymous poster hash: bd7bb...87a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg ønsker deg all lykke til og en stor klem :hug: Eneste "rådet" jeg vet om, er at det finnes gjeldsrådgivere å oppsøke, kanskje de klarer å finne noen muligheter for deg?

• Liker 3
Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg ønsker deg all lykke til og en stor klem :hug: Eneste "rådet" jeg vet om, er at det finnes gjeldsrådgivere å oppsøke, kanskje de klarer å finne noen muligheter for deg?

Det samme tenkte jeg.

Er vel det eneste som er å gjøre og definitivt verdt et forsøk. Lykke til TS! Jeg håper virkelig det ordner seg for deg.

Skrevet

Ja, som de andre sier; gjeldsrådgivere (NAV sies å ha flinke folk) og deretter søknad om startlån fra kommunen.

Sånt bruker å løse seg - men ta tak i gjelda.

• Liker 2
Skrevet

Dersom det du gjør ikke virker...prøv noe annet. Ta ekteskapet på alvor. Det er nok flere sider av saken, ikke bare at han er lat osv...

Folk gir opp for lett. Gå til rådgivning eller noe. Og jobb jobb jobb med ekteskapet. Alt kan reddes om dere begge ønsker det selv. Snakk om hva dere to ønsker og ta det derfra. Å holde sammen for økonomi er bare dumt.

Anonymous poster hash: a2070...32f
Skrevet (endret)

Du giftet deg med en mann som du nå betegner som satt, lat og egoistisk. Hva gikk galt på veien for dere? Du forteller din opplevelse av forholdet. Hvilken historie ville mannen din kunnet fortelle? Dette høres jo ut som et skakkjørt forhold, og jeg er rimelig sikker på at det ikke bare er mannen din som har bidratt her. Du sier du har prøvd og prøvd. Hva har du prøvd? Hvor startet problemene? En prins har forvandlet seg til en frosk. Hvordan skjedde dette?

Endret av Havbris
  • Liker 7
Skrevet

Jeg vet om noen foreldre som bor sammen, men som ikke er kjærester. Du/dere må ta tak i gjelden sånn at dere kan flytte fra hverandre.

Skrevet

Du giftet deg med en mann som du nå betegner som satt, lat og egoistisk. Hva gikk galt på veien for dere? Du forteller din opplevelse av forholdet. Hvilken historie ville mannen din kunnet fortelle? Dette høres jo ut som et skakkjørt forhold, og jeg er rimelig sikker på at det ikke bare er mannen din som har bidratt her. Du sier du har prøvd og prøvd. Hva har du prøvd? Hvor startet problemene? En prins har forvandlet seg til en frosk. Hvordan skjedde dette?

Enig med Havbris. Man er to i et forhold, og begge har et ansvar!

Skrevet

Enig med Havbris. Man er to i et forhold, og begge har et ansvar!

Om vi skal sette ting veeeeeeeeldig på spissen.

Om hun plutselig ble slått, så sier ikke folk at man dytter ansvar på andre parten og at dette burde mans sett komme. At begge parter har skyld i elendigheten.

Sånn, veldig satt på spissen.

Minn mann var totalt forskjellig før og etter vi ble gift. Han hjalp til med å rydde, vaske, holde styr på regninger, handing av mat og slike ting. Etter vi ble gift så endte han opp i sofaen med pc'en sin og gadd ikke gjøre en dritt mer.

Selvfølgelig så jeg ikke det komme!

Vi har gått til rådgivning i ett år nå, men det hadde pågått ganske lenge før vi tok det steget. Prøvde det meste først. Han sier selv at jeg er som jeg var før vi ble gift og han har ingenting å klage på.

Han går til psykolog for å sjekke om han har depresjon eller noe, men de har ikke funnet noe spesielt så langt. Men han begynte å gi faen, satt seg selv først i alt. Og det er slitsomt. Jeg har all medfølelse for TS.

Anonymous poster hash: b7843...6c2

• Liker 2
Skrevet

Om vi skal sette ting veeeeeeeeldig på spissen.

Om hun plutselig ble slått, så sier ikke folk at man dytter ansvar på andre parten og at dette burde mans sett komme. At begge parter har skyld i elendigheten.

Sånn, veldig satt på spissen.

Minn mann var totalt forskjellig før og etter vi ble gift. Han hjalp til med å rydde, vaske, holde styr på regninger, handing av mat og slike ting. Etter vi ble gift så endte han opp i sofaen med pc'en sin og gadd ikke gjøre en dritt mer.

Selvfølgelig så jeg ikke det komme!

Vi har gått til rådgivning i ett år nå, men det hadde pågått ganske lenge før vi tok det steget. Prøvde det meste først. Han sier selv at jeg er som jeg var før vi ble gift og han har ingenting å klage på.

Han går til psykolog for å sjekke om han har depresjon eller noe, men de har ikke funnet noe spesielt så langt. Men han begynte å gi faen, satt seg selv først i alt. Og det er slitsomt. Jeg har all medfølelse for TS.

Anonymous poster hash: b7843...6c2

Selvfølgelig er det tilfeller der en av partene forandrer seg så mye at et forhold kan ryke. Men det er grunn til å spørre om hva denne forandringen skyldes. Og om en selv har bidratt til dette. Mange kvinner tar styringen i et ekteskap og spiller sin partner ut på sidelinjen. Jeg har gjort det selv og så ikke hva som skjedde før det nesten var for sent.

Skrevet

Om du bor alene eller med mannen så er jo gjelda like kjip. Forskjellen er at du er ute av et dårlig forhold, så det er vinn på èn kant ihvertfall...

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tenker litt.... og lurer på en sak som virker liten, men som kanskje kan være nøkkelen til å finne ut av hva dere/du kan og vil videre:

Ønsker du en skilsmisse for å gå til noe... eller for å gå fra noe?

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er greit at TS kommer med en frustrert utblåsning uten at vi skal analysere ekteskapet og hvorvidt hun har prøvd hardt nok. Av og til har man bare fått nok. Ellers er jeg enig med de fleste rådene her, men i dag spesielt "ugla i mosen", "org" og "Løvetanten".

Det går seg til med organisering, en periode med ekstrem blakkhet og en langsiktig målsetning. Lykke til!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er jeg så jævla lei.. Har forsøkt i flere år å få ekteskapet til å fungere, men må innse at jeg dessverre er gift med en satt, lat og utrolig egoistisk mann. Vi har tre nydelige barn, og jeg vil virkelig ikke at de skal vokse opp i dette monotone ekteskapet.. Vi krangler heldigvis ikke så mye, men mistrivselen er stor - spesielt hos meg.. Problemet er at vi har gjeld opp til pipa, og ved en seperason/skilsmisse vil det bli svært tøfft/umulig for hverken han eller meg å starte på nytt - vi vi trolig sitte met flere hundre tusen hver i gjeld etter at hus og innbo er solgt. Leiemarkedet her er sprengt og ingen av oss vil klare å få lån hver for seg med en inntekt og gjeld..

Er så utrolig frustrerende at økonomi skal sette en stopper for hva man virkelig ønsker..

Vet ikke hva jeg ville med dette - men det bare måtte ut - så bare dropp harselerende svar - dette er faktisk utrolig frustrerende etter ÅR med forsøk på å snu situasjonen - både i forholdet og i økonomien..

Anonymous poster hash: bd7bb...87a

Jeg tror du eller dere må legge en plan.

Ting tyder også på at dere har for lite inntekt. Kanskje du skal ta en ekstrajobb? I så fall vil husarbeidet falle på barna og mannen din, og det kan jo være positivt i seg selv. Jeg råder deg til å gi fullstendig blaffen i husarbeid og sånt. Mange menn er slik bygget at de gir blaffen så lenge alt går av seg selv, men tar i ett tak når de ser at det trengs.

Det er noe med forbruket deres som ikke står i stil med inntekten. Kanskje dere har en bil dere ikke har råd til? Bil koster gjerne 30000-200000 pr år.

Av startinnlegget ditt leser jeg at du forventer at gubben skal skjerpe seg, og at det er noe som ikke kommer til å skje. Jeg tror det er tungt å presse og mase resultatløst, samtidig som den som blir mast på får vondt i hodet av det , og følgelig større behov for å sove på sofaen. Mitt råd: Kutt ut forventninger og mas, og bruk heller den energien på en ekstrajobb. Det kan sikkert være godt å komme seg mer ut av huset også.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Gjest anonym-20
Skrevet

Hvor gamle er barna? Jeg syns ofte at par bør holde sammen når det er barn i bildet, men om forholdet er uutholdelig er det viktlig og sette egne behov og egen lykke først noen ganger.

Skrevet

Jeg tror du eller dere må legge en plan.

Ting tyder også på at dere har for lite inntekt. Kanskje du skal ta en ekstrajobb? I så fall vil husarbeidet falle på barna og mannen din, og det kan jo være positivt i seg selv. Jeg råder deg til å gi fullstendig blaffen i husarbeid og sånt. Mange menn er slik bygget at de gir blaffen så lenge alt går av seg selv, men tar i ett tak når de ser at det trengs.

Det er noe med forbruket deres som ikke står i stil med inntekten. Kanskje dere har en bil dere ikke har råd til? Bil koster gjerne 30000-200000 pr år.

Av startinnlegget ditt leser jeg at du forventer at gubben skal skjerpe seg, og at det er noe som ikke kommer til å skje. Jeg tror det er tungt å presse og mase resultatløst, samtidig som den som blir mast på får vondt i hodet av det , og følgelig større behov for å sove på sofaen. Mitt råd: Kutt ut forventninger og mas, og bruk heller den energien på en ekstrajobb. Det kan sikkert være godt å komme seg mer ut av huset også.

Tror du bommet litt på 0'ene men poenget ditt er helt korrekt.

Ville egentlig bare bekrefte det du sa om at mannfolk kan være utrolig late helt til ting ikke fikser "seg selv". Er selv en av dem, men så fort samboeren er syk, eller har vondt i ryggen står jeg å tar oppvasken og bretter klær. (jeg lager alltid middag, derfor tar jeg skjeldent oppvasken).

Problemet med oss menn er ofte også halv-veis arbeid. Vi ser ikke f.eks støv slik som dere. og jeg mener ikke at vi ikke bryr oss, men at vi ikke SER det. Hjemme hos mamma, mens jeg enda bodde der støvsugde jeg av og til for å "imponere" litt (ekstra ukepenger). Det kunne være 3 dager etter hun hadde støvsugd, og jeg syntes det så rent ut, men hun så at jeg hadde dratt støvsugeren over gulvet med en gang hun kom hjem. Hvordan er det mulig? Jeg har "perfekt" syn, så det er ikke slik for mamma er nesten blind uten briller :P

Anonymous poster hash: be98a...834

• Liker 1
Gjest ikke gøy å skilles
Skrevet

Ts tro meg livet med trebarn som skal pendle mellom to hjem er ikke mye å trakte etter, gjerne må mann jobbe mer enn før ettersom mann må dekke alle utgifter selv.En dag oppdager du muligens at den (late) mannen din faktisk gjorde ting.I ditt muligens litt egoistiske sinn ikke la merke til i det daglige maset det er å sørge for at tre barn får en trygg og god oppvekst,samtidig som hus skal betales jobb o,s,v. Min eks sviktet meg med tre barn i barneskolealder,hun kom inn i mitt liv uten en krone på bok,ut forsvant hun med et milionbeløp å masse utroskap på samvitigheten. Sårene hun lagde i meg og barna har satt ufattlig dype.Et svik med tre barn vil aldri tilgis.Jeg ser ikke bort fra at du kan gjøre ting som får mannen din mer på banen i hjemmet,å at deres barn slipper det helvette som en skilsmisse er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...