AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg har alltid bodd i leilighet/rekkehus forskjellige steder, og er vant til en fest i ny og ne, barnelek/gråt, at man hører naboer generelt. Nå har jeg en nabofamilie som ikke bråker generelt, men voksne/barn ser serier med surroundanlegg(og kraftig bass), samt hører på musikksjangre som er ganske urytmisk og brer seg i hele gulvet. Dette er hver dag, i flere timer og varer fra de kommer hjem til de legger seg stort sett. Om vi har på egen tv/musikk overdøver det ikke fordi det sitter "i veggene". Jeg har sagt ifra en gang uten hell, og foreslått at de hever høyttalere fra gulv eller justerer- men dersom de har gjort noe virker det iallefall ikke. Vi har kun bodd her litt, og holder på å klikke rett og slett. Samtidig virker de som veldig hyggelige folk, og jeg vil ikke klage unødig og skape dårlig stemning. Så; hva mener dere er normal støy og lyd, og hva er for mye?Anonymous poster hash: c18fd...e9a 1
up! Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Å, jeg skjønner deg så godt! Man må jo tåle noe bråk når man bor tett, men er det daglig sånn som du beskriver, ville jeg sagt i fra. Om det ikke hadde hjulpet, ville jeg meldt i fra til styret. Håper det løser seg uten sure miner
Wonders Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Når det er så ille ville jeg levert en skriftelig klage til styret, og oppfordret noen i styre til å komme på besøk til dere å høre på det selv. Man skal ikke bråke når man bor slik. Styret har taushetsplikt, og det er garantert ikke første gang de får en slik klage.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 jeg tåler ganske mye, men det er mest fordi da får de tåle støy fra meg og. Naboen min spiller gitar,han er ganske dårlig på det også. men han får bare sitte der å spille å synge i fred. Anonymous poster hash: fdc34...1b9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Mener at forurensning lovgiving sier at støy fra industri som gir mer enn 44dB i oppholdsrommet i nærliggende boliger ansees som "forurensning". Og kravet varierer KRAFTIG ut i fra hvilken tid på døgnet det er. Natt er helt psyko strengt. Men det er som sagt industri. Bråker de på natten er det nesten nok at du hører lyd fra dem som ikke er prat/bevegelse. Hvis de spiller musikk etter 11(eller borettslagets stilletid) er det nok til å kreve at de skrur av mener jeg. Jobbet som vekter, og da var det regelen vi brukte når folk ringte inn for å få hjelp til bråkete naboer. Anonymous poster hash: bc37b...c9b
Wonderbitch Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Hehe, derfor jeg ikke kjøper surroundsound greier før jeg flytter i enebolig:-)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Stakkars deg, du har vært uheldig med naboen og fått en som ikke utviser vanlig folkeskikk. For de fleste er det ganske innlysende at man ikke skaffer seg surround sound og skrur på full guffe daglig når man bor tett på andre. Enkelte er bare helt håpløse, og dessverre er det ingen sikre metoder for å unngå slike folk som naboer. Men jeg hadde absolutt klagd til styret dersom det ikke hjelper å si ifra,det er jo verdt et forsøk. Jeg har nylig flyttet til enebolig og nyter hver kveld jeg slipper å følge med på filmen til, eller å dele den overfylte søppelkassa med naboen. Anonymous poster hash: f90e1...08b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå