Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere det også sånn? Jeg tror hver måned at nå, NÅ skjer det! Denne måneden blir det full klaff, tenker jeg etter eggløsning. Ukene etter innbiller jeg meg nesten at jeg allerede er gravid. Kjenner etter tegn.

Skuffelsen blir derfor selvsagt utrolig stor hver gang mensen kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troen var størst første prøvesyklus. Jeg hadde ikke hormonprevensjon, så måtte alltid passe på hver gang vi hadde sex tidligere. Når en ikke skal bli gravid føles risikoen så stor, og da er det langt mellom forventning og realitet når ingenting skjer.

For meg er det spesielt siste uka før mens at det begynner å kverne i hodet. Har ikm i dag/imorgen, og går bare og venter på å få den endelige bekreftelsen på at det blir nytt forsøk neste mnd, så jeg kan leggevplaner (skal ha el-tester, temperaturmåler, og det er jobbreiser som må tas hensyn til). Hvis du leser litt her og på prøverforumet, ser du fort at det er helt normalt å bli opphengt i ømme bryster, stikninger alle steder, kvalme, svimmelhet, utflod og mere til, og at det r vanlig at et kobbel av opplevde symptomer følges av mens til forventet tid. Hold ut:-)

Skrevet (endret)

Troen var størst første prøvesyklus. Jeg hadde ikke hormonprevensjon, så måtte alltid passe på hver gang vi hadde sex tidligere. Når en ikke skal bli gravid føles risikoen så stor, og da er det langt mellom forventning og realitet når ingenting skjer.

For meg er det spesielt siste uka før mens at det begynner å kverne i hodet. Har ikm i dag/imorgen, og går bare og venter på å få den endelige bekreftelsen på at det blir nytt forsøk neste mnd, så jeg kan leggevplaner (skal ha el-tester, temperaturmåler, og det er jobbreiser som må tas hensyn til). Hvis du leser litt her og på prøverforumet, ser du fort at det er helt normalt å bli opphengt i ømme bryster, stikninger alle steder, kvalme, svimmelhet, utflod og mere til, og at det r vanlig at et kobbel av opplevde symptomer følges av mens til forventet tid. Hold ut:-)

Ja, det er jo nettopp det også - før var man spesielt forsiktig på dagene rundt eggløsning for å unngå graviditet, mens nå er det ingenting man heller vil. Kjenner meg så godt igjen i det du skriver.

Jeg har lest endel om disse kjennetegnene man innbiller seg man har ja, og tenker at det er merkelig å oppleve det sånn. Men når alt kommer til stykket er jeg akkurat likedan selv. Denne perioden har jeg for eksempel hatt en annerledes smak i munnen. Kaffen har smakt surt, såpa i dusjen endret lukt, og har jeg ikke vært litt oppblåst og stinn i livmoren? Når jeg bare kjenner godt nok etter, finner jeg tegnene jeg er "ute etter".

Tvi tvi med ikm :)

Endret av JoKr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...