Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)jeg ble gravid så mistet jeg i uke 9. Det er ca 6 uker siden. Men jeg har forsatt ikke fått mensen igjenn. Jeg tok en eggløsnings test ca ei uke etter blødningen fra aborten. Så etter noen dager så fikk jeg smile fjes. For ca ei uke siden begynte jeg å få vondt i puppene. Har tatt test men alle er negative,å jeg har forsatt ikke fått mensen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har så lyst å bli gravid igjenn, det er så vondt når en mister noe som har vært etter lengtet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde nok få den en time hos gynekolog, h*n kan hjelpe deg videre :)

Anonymous poster hash: 21606...633
Skrevet

Det kan ta tid, så det er litt tidlig å oppsøke hjelp ennå.

Positiv eggløsningstest kan skyldes at kroppen din forsøker å få eggløsning, men ikke helt klarer å gjennomføre. Da får du hopp i LH som gir positiv test, uten at eggløsning faktisk skjer. Det samme gjelder ømme pupper. Det er vanlig når kroppens hormoner finner tilbake til normalen etter en abort.

Skrevet

Okay. Men når har jeg eggløsning etter mensen da?har alldri helt forstått meg på det. Men kan jeg ha blitt steril etter en abort?

Skrevet

Okay. Men når har jeg eggløsning etter mensen da?har alldri helt forstått meg på det. Men kan jeg ha blitt steril etter en abort?

Nei, det har du ikke. Eggløsning og mens kommer tilbake etterhvert. Men når kroppen har vært gjennom en påkjenning som abort kan det ta en del uker før hormonene finner tilbake til sin gamle rytme.

Skrevet

Men når en først har fått mensen. Når kommer eggløsningen?:)

Skrevet

Men når en først har fått mensen. Når kommer eggløsningen? :)

Eggløsningen kommer før mens, normalt 11-17 dager før. Mens er resultatet av et egg som ikke ble befruktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...