Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest slettetbruker
Skrevet
1. Do not give opinions or advice unless you are asked.
2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
3. When in another’s home, show him respect or else do not go there.
4. If a guest in your home annoys you, treat him cruelly and without mercy.
5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.
6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.
7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
9. Do not harm little children.
10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.
--
Jeg vet ikke, men... respekt? Synes egentlig alle burde leve ved det der, hvertfall det meste av det.
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Kvifor seier du at dette er sataniske reglar? Det høyrest ut som eit samansurium av generelle reglar og enkelte idiotiske utsegner (4, 7, 11).

• Liker 2
Gjest slettetbruker
Skrevet

Kvifor seier du at dette er sataniske reglar? Det høyrest ut som eit samansurium av generelle reglar og enkelte idiotiske utsegner (4, 7, 11).

Søk på The eleven satanic rules of the earth så finner du det!

Skrevet

Ja, dette er de elleve jordlige regler ifølge LaVeys filosofi.

Hva vil du frem til?

Anonymous poster hash: 932fb...5e3
Skrevet

Satanisme, betegnelse brukt om ulike typer livssyn, vanligvis knyttet til bevisst forkastelse av kristendommen og humanistiske idealer. De fleste satanister ser ikke på djevelen som et personlig vesen, men som et rent symbol for sanselighet og dennesidighet. I motsetning til kirkens verdensfornektelse, vil satanistene leve ut sine lyster her i livet.

Mer her

http://snl.no/satanisme

Satanisme er hovedsakelig ikke noe ondt. Men det har blitt misbrukt. F.eks har det å brenne kirker ikke noe med satanisme å gjøre. Det er ekstremister i alle religioner som velger å tolke ting på sin egen måte.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jøss, jeg lever etter 8 av de 11 satanistiske reglene. Interessant.. :P

• 5 måneder senere...
Skrevet (endret)

Enkelte var jo litt brutale, som for eksempel 11. Men, hvis jeg måtte velge mellom å leve etter de 11 sataniske reglene på jorden eller de ti bud ville jeg valgt de 11 sataniske regler på jorden.

Synes det er veldig mange dumme regler i de ti bud. Som for eksempel "Du skal ære din far og mor". Ikke misforstå meg. Selvfølgelig skal man det, men ikke hvis de misbruker deg verbalt eller fysisk.

En annen regel fra de ti bud sier at du ikke skal ha sex utenom ekteskapet, og det synes jeg er bs. Regel nr. 5 sier at man kan ha sex utenom ekteskap med hvem som helst, men ikke uten klarsignal fra dem, og det høres mer fornuftig ut.

Også sier står det også at man skal elske han og prioritere han før alle andre og at man skal gå til kirken og bla, bla, bla.

De 11 sataniske regler på jorden er mer respektable og mindre kravfulle synes jeg.

Endret av destiel
AnonymBruker
Skrevet

Reglene har intet med satanisme å gjøre, men sunn fornuft!

Anonymous poster hash: 5aed8...0b4
AnonymBruker
Skrevet

Reglene har intet med satanisme å gjøre, men sunn fornuft!

Anonymous poster hash: 5aed8...0b4

De er skrevet av Anton LaVey og er livsreglene innenfor filosofisk satanisme eller Laveyansk satanisme, så jo, de har ganske mye med satanisme å gjøre..

Anonymous poster hash: 1be75...971

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...