AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 I mitt forrige forhold var det definitivt han som var "sjefen" over meg på en måte. Han var ganske dominant av natur og jeg tror faktisk jeg på en måte likte det også innimellom, det mandige ved det. Men nå, har enda ikke vært i et nytt forhold etter han, men vært på flørtern og datet et par og det slo meg egentlig i dag at jeg markerer meg litt, og tar styringa på alle relasjonene jeg har vært i. Problemet er bare at når gutta da lar meg mister jeg interessen.. Dette er jo da snakk om ganske små ting, er ikke slik at jeg herser med de akkurat men hvem som tar initiativet og litt av hva jeg kan si til dem som kanskje kan oppfattes som litt eplekjekk (uten bedre ord for det). Det jeg kanskje ville frem til er at jeg kanskje alltid håper gutten vil ikke la seg "domineres" og ta igjen på en måte, men når de ikke gjør det ser jeg på dem som litt mindre mandig, mens det er mandige trekk jeg tiltrekkes av.. Prøver å analysere meg selv litt her, for egentlig er jeg litt overrasket over at jeg har dette som utgangspunkt nå, da jeg ble sammen med eksen var jeg klart underdanig fra starten av, mens nå.. ja.. dette var kanskje litt dårlig forklart mennneh... Anonymous poster hash: c98e6...28c
Gjest Runforit Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Hva er det du vil de skal dominere da?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Hva er det du vil de skal dominere da? Er vel ment litt generelt tror jeg uten at jeg blir kuet på en måte eller underdanig. Det er litt vanskelig å forklare. Jeg syns kanskje at rent sånn sett hadde jeg og eksen en veldig god forståelse og kjemi, mens gutta jeg møter nå ikke helt vet hvordan de skal håndtere det, noe som resulterer i at jeg mister interessen for de, og det er litt dumt. Hvem er det bilde av på avataren din forresten? Anonymous poster hash: c98e6...28c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jeg har samme problem som deg, likte også at eksen var litt dominant og klarer ikke like menn som lar seg styre. Anonymous poster hash: 171fb...47e 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Jeg har samme problem som deg, likte også at eksen var litt dominant og klarer ikke like menn som lar seg styre.Anonymous poster hash: 171fb...47e Godt jeg ikke er alene og at tråden min er lesbar! Leste den om igjen nå og tenkte bare "herregud, ingen kommer til å forstå hva du mener!" Anonymous poster hash: c98e6...28c
Gjest Runforit Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Er vel ment litt generelt tror jeg uten at jeg blir kuet på en måte eller underdanig. Det er litt vanskelig å forklare. Jeg syns kanskje at rent sånn sett hadde jeg og eksen en veldig god forståelse og kjemi, mens gutta jeg møter nå ikke helt vet hvordan de skal håndtere det, noe som resulterer i at jeg mister interessen for de, og det er litt dumt. Hvem er det bilde av på avataren din forresten? Anonymous poster hash: c98e6...28c Altså, jeg vil ha en mann med bein i nesa og som kan stå for egne meninger, om det er det du tenker på. Er vel få som vil ha en som ikke kan snakke for seg eller som bare dingler etter deg og aldri tar initiativ eller tør å ha egne meninger, menn som kvinner. Jeg liker sterke menn. Og da mener jeg ikke en som skal kunne løfte et kjøleskap med en hånd. Men menn som tør å stå for hva de tror på og som utfordrer meg. Som kan diskutere sine meninger på en saklig måte og gjerne få meg til å se deres side av en sak selv om jeg nødvendigvis ikke er enig. Avataren er dame fra Google
Alina X Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 La han ta styringa om det lar seg gjøre. Er slitsomt med menn som er helt "jeg vet ikke jeg" "bestem hva vi skal gjøre du" osv....føler at de ikke har interesse av å finne på noe. Prøv å si feks "hva vil du?kan ikke du bestemme hva vi skal gjøre?" Osv.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Altså, jeg vil ha en mann med bein i nesa og som kan stå for egne meninger, om det er det du tenker på. Er vel få som vil ha en som ikke kan snakke for seg eller som bare dingler etter deg og aldri tar initiativ eller tør å ha egne meninger, menn som kvinner. Jeg liker sterke menn. Og da mener jeg ikke en som skal kunne løfte et kjøleskap med en hånd. Men menn som tør å stå for hva de tror på og som utfordrer meg. Som kan diskutere sine meninger på en saklig måte og gjerne få meg til å se deres side av en sak selv om jeg nødvendigvis ikke er enig. Avataren er dame fra Google La han ta styringa om det lar seg gjøre. Er slitsomt med menn som er helt "jeg vet ikke jeg" "bestem hva vi skal gjøre du" osv....føler at de ikke har interesse av å finne på noe. Prøv å si feks "hva vil du?kan ikke du bestemme hva vi skal gjøre?" Osv. Ja, takk da er det ikke bare meg! Ikke at de jeg har møtt har vært helt mindless, men jeg merker at de liksom skal legge så voldsomt til rette for meg, og lalala alt er greit og fint. Som deg, Runforit vil jeg ha en mann som kan si meg i mot i en diskusjon eller si "nei, jeg vil ikke se den filmen, kan vi se denne i stede?" En som ikke er redd for at jeg kanskje blir snurt (uten å gå inn for det). Hvorfor er disse så vanskelige å finne plutselig?? Anonymous poster hash: c98e6...28c 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Det ser ut til at du prøver å gjenskape det skjeve styrkeforholdet som du hadde med eksen, og at du tester nye for å se om de kan fylle rollen. Ønsker du et forhold hvor mannen er dominant og du ikke er jevnbyrdig, eller tiltrekkes du av det fordi ditt forrige forhold har blitt en modell for deg?Anonymous poster hash: d97c8...dc8 2
Kontormus Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Altså, jeg vil ha en mann med bein i nesa og som kan stå for egne meninger, om det er det du tenker på. Er vel få som vil ha en som ikke kan snakke for seg eller som bare dingler etter deg og aldri tar initiativ eller tør å ha egne meninger, menn som kvinner.Jeg liker sterke menn. Og da mener jeg ikke en som skal kunne løfte et kjøleskap med en hånd. Men menn som tør å stå for hva de tror på og som utfordrer meg. Som kan diskutere sine meninger på en saklig måte og gjerne få meg til å se deres side av en sak selv om jeg nødvendigvis ikke er enig. Avataren er dame fra Google Dette er vel noe i nærheten av hvordan et forhold bør være, og er noe ganske annet enn hvis bare den ene bestemmer f.eks hva som er riktig prioritering av tid, bruk av penger, hva en skal lese og interessere seg for. Og at det blir viktig for bare den ene og etterleve disse kravene. Ikke sunt, og dette er ofte å se i forhold med stor aldersforskjell.
Gjest Anonym Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Liker og at typen er dominant ts. Tror og det handler om at jeg selv er sterk psykisk , og trenger motstand, ikke bare en som jatter med ( men jeg er feminin, og ser ikke sånn ut , han jeg har sett lenge, kaller meg porselensdokka si... Jeg vil ikke ha en som bare styrer, men en balanse mellom oss, at han styrer noen ganger, og jeg noen. Men hvis det blir sånn at det alltid er en som styrer, noe du kanskje har følt med de mennene du har datet ts, at de ikke gir deg noen motstand, skjønner jeg at du kan bli irritert, frustrert....Tror generelt at en /ei som er sterk i seg selv, trenger og en parnter som er forholdsvis sterk i seg selv. Kjenner ei venninne som er litt dominant, og hun var sammen med en som bøe mer og mer tøffel, hun overkjørte han ...og hvorfor ? Fordi han tillot henne det, han satte aldri grenser for seg selv, noe hun savnet. Forholdet gikk naturligvis skeis, og fordi hun rett og slett mistet tenninga på han. Nå er hun sammen med en som sier ifra, og frholdet er mye mer likeverdig.
Gjest Runforit Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Ja, takk da er det ikke bare meg! Ikke at de jeg har møtt har vært helt mindless, men jeg merker at de liksom skal legge så voldsomt til rette for meg, og lalala alt er greit og fint. Som deg, Runforit vil jeg ha en mann som kan si meg i mot i en diskusjon eller si "nei, jeg vil ikke se den filmen, kan vi se denne i stede?" En som ikke er redd for at jeg kanskje blir snurt (uten å gå inn for det). Hvorfor er disse så vanskelige å finne plutselig?? Anonymous poster hash: c98e6...28c Har heldigvis funnet meg en sånn. Sta som faen, noe som kan være til frustrasjon noen ganger Han vet å føye seg noen ganger, det må vi alle noen ganger, jeg også, men har han en mening som han står for så rokker han ikke ved det. Mannen min nekter f.eks å se skrekkfilmer. Men det er fordi han synes det er skummelt. Hahahahaha! Huff nå var jeg litt stygg 1
Lirael Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Tror svært mange kjenner seg igjen i dette ts Er vel ingen som ønsker seg en pushover uten egne meninger(hverken menn eller kvinner). Iallefall er ikke det noe godt tegn, mener nå jeg. Men det høres ut som du er ganske ung og ikke er så erfaren med å sette ord på/kommunisere seksualiteten din. For det er vel i grunnen seksuelt du ønsker det slik? Du vil ikke bli bestemt over utover seksuelle situasjoner? Slik seksualitet er for viderekomne. Det krever mye og god kommunikasjon. Du må ta deg tid til å bli kjent med partneren først. Du skriver at du mister interessen tidlig, men du må huske at en mann som faktisk liker deg, neppe vil ta sjansen på å dominere deg i begynnelsen av forholdet. Da prøver han jo å imponere og vise deg hengivenhet. Mange ville blitt fornærmet dersom mannen oppførte seg slik og det er dessuten ganske uansvarlig å gjøre dette dersom man ikke kjenner vedkommende godt.
frøkna Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Det ser ut til at du prøver å gjenskape det skjeve styrkeforholdet som du hadde med eksen, og at du tester nye for å se om de kan fylle rollen. Ønsker du et forhold hvor mannen er dominant og du ikke er jevnbyrdig, eller tiltrekkes du av det fordi ditt forrige forhold har blitt en modell for deg?Anonymous poster hash: d97c8...dc8 Veldig godt poeng! Har faktisk ikke helt tenkt over det slik, men det er jo veldig godt mulig! Jeg ser nok etter mange av de samme kvalitetene i en ny mann som eksen min hadde (har). Så han er nok absolutt blitt en modell for mine eventuelle fremtidige forhold. Jeg kan vel ikke gjøre så mye for å endre det, men jeg har innsikten til å erkjenne det i hvert fall Men vet ikke helt om det er et skjevt forhold nå som jeg har tenkt meg litt om, eller kanskje litt på noen områder.. En som ikke blir 'intimidated'.. Men tror at når menn jeg møter nå fanger opp at jeg kan være litt sikker på meg selv eller noe så bare legger de seg ned og godtar det. Jeg vil ikke overkjøre noen! Jeg gjør det jo ikke heller, jeg bare ringer de ikke tilbake.. Han kan være så kjekk som bare det, men hvis han ikke klarer å dominere der det trengs, så whats the point?
frøkna Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Tror svært mange kjenner seg igjen i dette ts Er vel ingen som ønsker seg en pushover uten egne meninger(hverken menn eller kvinner). Iallefall er ikke det noe godt tegn, mener nå jeg. Men det høres ut som du er ganske ung og ikke er så erfaren med å sette ord på/kommunisere seksualiteten din. For det er vel i grunnen seksuelt du ønsker det slik? Du vil ikke bli bestemt over utover seksuelle situasjoner? Slik seksualitet er for viderekomne. Det krever mye og god kommunikasjon. Du må ta deg tid til å bli kjent med partneren først. Du skriver at du mister interessen tidlig, men du må huske at en mann som faktisk liker deg, neppe vil ta sjansen på å dominere deg i begynnelsen av forholdet. Da prøver han jo å imponere og vise deg hengivenhet. Mange ville blitt fornærmet dersom mannen oppførte seg slik og det er dessuten ganske uansvarlig å gjøre dette dersom man ikke kjenner vedkommende godt. Et veldig godt poeng! Også glemte jeg å huke av AB knappen i forrige innlegg, så da får jeg bare oute meg selv her.. Jeg føler mange kan være litt pushover i begynnelsen, og jeg forstår jo at man vil være ekstra hyggelig i begynnelsen, men man kan vel allikevel være ærlig om ting? Jeg føler jeg bare merker det veldig fort når han blir litt "svak" eller at han vil jeg skal bestemme det meste. Jeg mener det faktisk også seksuelt selv om jeg ikke har nevnt det tidligere i tråden. Nå er det bare en jeg har hatt et seksuelt forhold til, og jeg sa litt i fra, men følte ikke det gjorde førte til noe forandring. Ellers sier jeg jo i fra hva jeg liker, og hva jeg vil men igjen føler jeg at det blir jeg som blir den dominante! Hehe, ironisk eller hva?
Lirael Skrevet 11. september 2013 #16 Skrevet 11. september 2013 Et veldig godt poeng! Også glemte jeg å huke av AB knappen i forrige innlegg, så da får jeg bare oute meg selv her.. Jeg føler mange kan være litt pushover i begynnelsen, og jeg forstår jo at man vil være ekstra hyggelig i begynnelsen, men man kan vel allikevel være ærlig om ting? Jeg føler jeg bare merker det veldig fort når han blir litt "svak" eller at han vil jeg skal bestemme det meste. Jeg mener det faktisk også seksuelt selv om jeg ikke har nevnt det tidligere i tråden. Nå er det bare en jeg har hatt et seksuelt forhold til, og jeg sa litt i fra, men følte ikke det gjorde førte til noe forandring. Ellers sier jeg jo i fra hva jeg liker, og hva jeg vil men igjen føler jeg at det blir jeg som blir den dominante! Hehe, ironisk eller hva? Nå vet jeg ikke hvor gammel du eller de mennene du treffer er, men er de unge kan det være de mangler erfaring til å forstå helt hva du er ute etter. Dersom de bryr seg vil de da gjerne ikke risikere å utsette deg for et overgrep eller noe lignende - de gjør med andre ord det de skal - de er forsiktige og behandler seksualiteten med ansvarlighet. Jeg tror kanskje jeg ville lest litt tråder her inne og søkt litt rundt på nettet om bdsm. Spesielt dette rundt emosjonellt ansvar. Jeg tror mange(som er ny med slikt) er gjerne opptatt av det fysiske ansvaret, men glemmer det emosjonelle ansvaret - og det er det som er den vanskelige delen. Du vil gjerne også finne en masse formuleringer/historier fra andre som kan hjelpe det å beskrive for en eventuell partner hva du er ute etter og å forstå selv hva det er du liker så godt med akkurat dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå