Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i 7. Uke og på mandag kasta jeg opp på jobb og senere også hjemme. Fikk sykemelding ut uken.

Lurte på om noen andre her har fått sykemelding for kvalme og oppkast? Hvor lenge varte det i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Fikk sykemelding fra uke 7-16 og ble sykemeldt igjen uke 28 og blir det nå frem til jeg skal i permisjon. Hadde jobben tilrettelagt bedre, kunne jeg fått vært på jobb tildels, men det fungerer ikke så mye oppkast som det har vært nå.

Anonymous poster hash: c8b8e...42b

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ja. Enkelte ganger var det så ille at jeg var hjemme hele dager og fikk 100% sykmelding en uke om gangen. Ellers så var jeg sykmeldt 50% slik at jeg fikk bedre tid på morgenen og kunne gå på jobb senere å være i litt bedre form.

Skrevet

Jeg får så dårlig samvittighet i og med at jeg starta i ny jobb for ikke så lenge siden. Skal liksom prøve komme meg på jobb på mandag når sykemelding går ut. Spørs om kvalmen går over til da...tviler sterkt!

Skrevet

Ja, jeg var sykmeldt nesten hele forrige svangerskap. Hadde et par gode perioder jeg kunne jobbe litt.

Det verste du gjør er å stresse med å gå på jobb (lettere sagt enn gjort, jeg vet). Stress trigger kvalmen.

Gjest pysepusen
Skrevet

Ja, jeg var sykmeldt pga. kvalme fra uke 6 til jeg gikk ut i permisjon :sukk: Det er heldigvis ikke mange som opplever det! Som regel går det over etter første trimester! :)

Skrevet

Jeg er nesten 18 uker på vei og har vært sykemeldt i 2,5 måned nå. Jeg fikk diagnosen hyperemesis da jeg var ca 9 uker på vei. Da hadde jeg kastet opp ustanselig i 2,5 uke og mistet 5,5 kilo! Til slutt orket jeg ikke mer og dro på legevakten og ble sendt rett på Ullevål pga dehydrering og kraftig vekttap. Der lå jeg i 2,5 uke. Fikk et par tre liter intravenøst hver eneste dag og de testet ut forskjellige medisiner for å kontrolere oppkast og kvalme. Etter at jeg ble skrevet ut var jeg på sykehuset annenhver og etter hvert 3de hver dag iet par uker for å få drypp. Nå er jeg endelig hjemme igjen, og jeg har sluttet å kaste opp, men jeg er fortsatt veldig kvalm. Veldig spent på hvordan resten av svangerskapet blir. Men hvis noen kaster opp alt de spiser og drikker ta kontakt med legen deres så dere får skikkelig oppfølging!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...