AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Er det tidlig å sende ut innbydelse til sommerbryllup 2014 nå? Vi skal ha det i fellesferien. Og når kan S.U. i såfall være? Før jul, blir det tidlig? Anonymous poster hash: a2d88...1cb
MissEi Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Sender ut nå( holder på å lage) skal ha svar innen 1 mars:)
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Dere kan fint sende ut nå, men hvorfor ha så tidlig frist? De fleste vet ikke hvordan neste års sommer blir så tidlig. Jeg ville gått for frist i mars el.l. Med mindre det er en grunn til å ha tidlig frist da. Anonymous poster hash: a352e...e48
CathFoto Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 (endret) Jeg ville ikke sendt ut så tidlig fordi det lett kan gå i glemmeboken. På en annen side vil jo få ha lagt planer. Vi ga beskjed ett år i forveien med "hold av datoen"postkort, sendte invitasjon 2 mnd før med svarfrist en mnd før. Endret 11. september 2013 av CathFoto
Brud2014 Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Vi skal også ha bryllup i fellesferien og har tenkt til å sende ut innbydelsene 1. november med svarfrist 1. desember. Regner med at det alltids er noen som ikke svarer innen fristen, så tenker at alle svarene er på plass innen nyttår. Grunnen til tidlig frist har litt med økonomien å gjøre da vi betaler hele bryllupet selv og må se om vi ligger bra an ift middagsutgiftene (vi skal be ca 70, men regner med ca 10-20 % frafall pga eldre mennesker og lang reisevei for de fleste, så litt vanskelig å beregne utgifter). Og så har det litt med at jeg er planleggingsfrik Dessuten har vi ikke sendt ut save-the-date-kort. Har bare sagt ifra til de fleste når bryllupet er, men det er noen litt fjernere slektninger som ikke har fått beskjed. Send ut når du vil du
MissEi Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Nå når vi har levert ut har det vært posetiv respons på at vi er så tidlig ute:)
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Hadde jeg fått en invitasjon med svarfrist 8 mnd før bryllupet (!!!) så hadde jeg takket nei. Jeg har en jobb hvor jeg ikke får planlagt så ferier langt frem i tid. en 2-3 mnd før går som regel greit, men ikke et halvt år. Det samme gjelder samboeren min. Dere må jo gjøre som dere selv vil og det som er mest praktisk for dere som faktisk arrangerer dette - men dere risikerer å miste noen gjester pga det, det håper jeg dere har tatt med i beregningen.Anonymous poster hash: b1879...297 2
MissEi Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Hadde jeg fått en invitasjon med svarfrist 8 mnd før bryllupet (!!!) så hadde jeg takket nei. Jeg har en jobb hvor jeg ikke får planlagt så ferier langt frem i tid. en 2-3 mnd før går som regel greit, men ikke et halvt år. Det samme gjelder samboeren min. Dere må jo gjøre som dere selv vil og det som er mest praktisk for dere som faktisk arrangerer dette - men dere risikerer å miste noen gjester pga det, det håper jeg dere har tatt med i beregningen.Anonymous poster hash: b1879...297 Flesteparten har det ikke slik når det kommer til ferier
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Flesteparten har det ikke slik når det kommer til ferier Nei - og derfor sa jeg også "noen".Anonymous poster hash: b1879...297
brud_en Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Jeg ville sendt ut en "hold av datoen", enten som kort eller muntlig, det er litt tidlig å sende ut invitasjoner ett år i forveien. Men "hold av datoen" kort er fint, så gjestene deres vet når det er, å kan prøve å planlegge rundt det. Jeg ville sendt ut invitasjonen litt senere, og hatt svarfristen 3 mnd før bryllupet, så har du god tid til å planlegge utifra hvor mange som kommer
cecilie85 Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Hvis man har svarfrist 8mnd(?!) før bryllupet vil jeg tro mange ikke vet hva de skal svare. Turnuslister er ikke lagt, ferielister er ikke fastsatt. Noen har kontroll på dette selv og syns det er greit å holde av dato lang tid i forveien, andre vil måtte vente til påsketider før de vet hva de kan svare. Jeg tror du får vanskeligheter med å få oversikt så lenge før! Vi hadde svarfrist 1,5 mnd før, og selv om jeg gjerne skulle visst nøyaktig antall tidlig var dette mer enn tidlig nok for å planlegge. Totalutgiftene varierer ikke voldsomt ut i fra om det feks kommer 60 eller 65 personer...
cecilie85 Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 ...og ikke minst tenk på hvor mye dom kan skje på 8 mnd. Man kan bytte jobb, få barn, miste jobb og få dårlig økonomi, bli syk, par går fra hverandre osv. Poenget er at det er lite sannsynlig at antall gjester som svarer ja rundt jul er samme antall som kommer i bryllupet til sommeren..
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 Dette handler vel litt om prioriteringer også. Sender vi ut invitasjon nå med svarfrist januar til et bryllup i fellesferien så klarer vel gjestene å holde av den helga hvis de faktisk vil komme? Velger de å prioritere ferien til Hellas eller å ikke avtale med jobb at de trenger fri den helga - ja, så er de kanskje ikke så interessert heller? Anonymous poster hash: a2d88...1cb
Kalbakk85 Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 Vårt bryllup står 12. juli neste år. Vi tenker p sende ut invitasjonene i januar, og be om svar innen midten av mars. 4 måneder bør holde for å ordne de siste detaljene. Dessuten er det allerede mange som vet når bryllupet er og at de blir invitert. Så noen er så godt som sikre allerede. Vil ikke sende ut invitasjonene for tidlig, for er redd det bare blir glemt bort. Må sikkert purre på noen svar også. I disse dager jobber jeg med å lage invitasjonene ferdig..
Marianne84 Skrevet 7. oktober 2013 #16 Skrevet 7. oktober 2013 Vi gifter oss 05.juli neste år. Har sagt fra sånn smått at folk må holde av datoen. Tenker å sende ut invitasjonen i slutten av februar og svarfrist i midten av mai ca. Dumt å sende ut for tidlig,folk kan fort glemme bort at man har fått invitasjon.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #17 Skrevet 7. oktober 2013 Vi sendte ut invitasjonene 3,5 mnd før. Svarfrist var en drøy måned før . Hadde brukt jungeltelegrafen med "hold av datoen" før dette. Fikk ingen reaksjoner på at dette var for sent. Anonymous poster hash: bae7e...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå