goldenchanel Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg har i lengre tid latt være å sminke meg og føler nå at jeg har falt helt ut av gamet! Jeg har MYE sminke og elsker å handle sminke, men jeg er veldig lite flink til å bruke den. Så nå trenger jeg tips, hva skal jeg fremheve? Jeg føler kanskje at jeg har litt maskuline trekk etter at jeg har lagt på meg, og ønsker ett mer feminint utrykk 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Jeg har i lengre tid latt være å sminke meg og føler nå at jeg har falt helt ut av gamet! Jeg har MYE sminke og elsker å handle sminke, men jeg er veldig lite flink til å bruke den. Så nå trenger jeg tips, hva skal jeg fremheve? Jeg føler kanskje at jeg har litt maskuline trekk etter at jeg har lagt på meg, og ønsker ett mer feminint utrykk Synes du burde fremheve leppene dine, jeg, pen munn. Korall/lys rosa (ikke tyggegummifarge), og gloss. Lipliner for å definere kant først, selvsagt. litt øyenbrynsmakeup, mørk brun, bare for å fylle ut brynene litt mer (som alt er ganske kraftige- hvilket er bra). Mulig nappe litt i nuderkant, bare for å jevne ut. Lett øyenskygge, og mye mascara. samt eyeliner på øvre øyenlokk, kanskje mørk brun- svart kan bli hardt. God foundation for å jevne ut hudtonen og så en del blush i kinnene, det hjelper om du vil ha mer feminin look. Vil gjerne se bilde etterpå. Anonymous poster hash: 37d32...ff9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Synes du burde fremheve kinnbeina, og bruke et solpudder rett under. Anonymous poster hash: 36b13...482
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jeg syns ikke du ser noe maskulin ut i det hele tatt jeg! :D Du har jo store vakre øyne, og kjempe vakre lepper! Du kan godt fremheve både øyne eller munn. Men jeg syns du skal fremheve Øynene. Leppene dine er så store og fyldige at de kan "spise opp" hele ansiktet ditt å fremheve de enda mere. Jeg syns du burde bare bruke en nøytral gloss (eller med litt shimmer). Men for guds skyld, ikke gå for disse hudfargede tonene. Det ser aldri bra ut, på noen! Du har nydelig rosa lepper du skal være stolt av! :D På øynene dins syns jeg du skal bruke en lys smoke variant. Gjerne med crem farget og brun. Det fremhever de blå øynene dine. Ikke bruk for tunge farger, da blir bare øynene dine seende mindre ut. Og brun eyeliner og maskara. Så ville jeg helt klart ha renset opp litt i øyenbrynene, og fylt i de litt innerst. De er jo tette og fine, så du kan jo lett få absolutt fabelaktige øyenbryn også! :D Og så en god lett foundation til å gjevne ut huden, bittelitt solpudder rett i underkant av skinnbenene for å fremheve de litt. Og så bare en helt lys rosa rough på epleskinnen bare for å få en frisk farge i de. Herremin, nå merker jeg at jeg blir helt ivrig her! Kjenner det er lenge siden jeg har tatt på meg noen make-up oppdrag. Kjenner det klør i sminke kosten her! Hehe! Jeg vil også veldig gjerne se etter-bilder! Jeg er sikker på du kommer til å bli kjempe lekker! :D
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Jeg har i lengre tid latt være å sminke meg og føler nå at jeg har falt helt ut av gamet! Jeg har MYE sminke og elsker å handle sminke, men jeg er veldig lite flink til å bruke den. Så nå trenger jeg tips, hva skal jeg fremheve? Jeg føler kanskje at jeg har litt maskuline trekk etter at jeg har lagt på meg, og ønsker ett mer feminint utrykk Hihi, morsomt uttrykk Jeg syns du er så pen! Jeg tror du ville kledd et skikkelig lang med mascara og litt brun eller grå øyenskygge under våntkanten og ytterst på øyelokket som blir duset inn mot øyenkroken. Når jeg tenker på øyeskygge under våtkanten mener jeg som på dette bildet: Altså ingenting på våtkanten, men under våtkanten. Og så vil du kle som AB over meg skrive, blush i kinnene og konturing under Anonymous poster hash: ad8b6...40b
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Å gud bedre!! Nå skvatt jeg! Jeg så bare bildet før jeg leste innlegget over her, og da tenkte jeg "Men jøss! Skal hun på photoshoot!?? Hun kan da ikke anbefale SLIK øyenskygge!!" Men så leste jeg at du anbefalte øyenskyggen under de nedre vippene, og da ble jeg straks helt enig med meg! 1
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Jeg er HELT sikker på at du hadde kledd en slik look! Men kanskje en nyanse lysere toner. Og uten de falske vippene
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Å gud bedre!! Nå skvatt jeg! Jeg så bare bildet før jeg leste innlegget over her, og da tenkte jeg "Men jøss! Skal hun på photoshoot!?? Hun kan da ikke anbefale SLIK øyenskygge!!" Men så leste jeg at du anbefalte øyenskyggen under de nedre vippene, og da ble jeg straks helt enig med meg! Hehe ja jeg ble litt redd for at noen skulle misforstå etter at jeg postet bildet Jeg er HELT sikker på at du hadde kledd en slik look! Men kanskje en nyanse lysere toner. Og uten de falske vippene Enig i dette, men i en nedtonet utgave Ikke så heftige øyevipper, og ikke så mye skimmer (heller ikke så markerte bryn, men det er en annen sak) Anonymous poster hash: ad8b6...40b
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Hehe ja jeg ble litt redd for at noen skulle misforstå etter at jeg postet bildet Enig i dette, men i en nedtonet utgave Ikke så heftige øyevipper, og ikke så mye skimmer (heller ikke så markerte bryn, men det er en annen sak) Anonymous poster hash: ad8b6...40b Høres ut som vi to er ganske enige! :D Den smoke effekten der mener jeg er helt riktig for henne. Men hvis vi ser på fargene så er den innerst ved neseroten fin. Men den i midten kunne vært ett par nyanser lysere, og kanskje med litt mere rosa skjær til og med. Og så en litt mer sjokolade brun ytterst Og når det kommer til øyenbryn så har jo TS allerede mørke tette bryn, så hun kan jo ikke plutselig gå for lyse. Men selvfølgelig ikke SÅ på tegnet som på det bildet nei
goldenchanel Skrevet 11. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2013 Jeg elsker slike looks men jeg får det aldri til! Jeg lurer på om jeg kan ha hatt skygger med litt dårlige pigmenter. Også når jeg blander føler jeg at alle fargene glir inni hverandre så det blir en blandet farge på hele lokket, istedenfor 3 farger blandet inni hverandre. Eye lineren er ganske god med, så blir ofte bare en skygge på lokket også eyeliner men dette blir litt dødt og kjedelig.
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Hadde du bodd i bergen skulle jeg ha kommet å lært deg det på flekken! Men det aller viktigste er at du har en god blender kost. Kosten er halve jobben! Du kan jo bare gå inn på nærmeste bodyshop å be de lære deg det. De gir jo gratis make-up veiledning. Men spørr gjenerne om at det er en erfaren make-up konsulent du snakker med.
goldenchanel Skrevet 11. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2013 Jeg har masse gode koster! Har fra makeup mekka, body shop, mac og noen andre så det mangler ikke på børster, mer at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal bruke dem? Har også en tendens til å kjøpe litt for mange farger jeg aldri bruker... for jeg vil jo ha alle fargene! http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/makeup/oyenskygger/13-pcs-daytime-eyeshadow-palette-9556.html jeg har denne paletten her, og tror den kanskje egner seg godt for meg? har ikke åpnet den enda Ha denne også http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/makeup/oyenskygger/13-pcs-daytime-eyeshadow-palette-9557.html men tror de fleste fargene her blir litt harde på meg...
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Det første palettet var jo aldeles supert! :D Det vil jeg også ha! Fargene (fra venstre) 1,2 og 4 vil være perfekt til å lage smoke til deg! :D Har du denne kosten? http://webshop.bodyshop.no/detaljer/10643/blusher-brush Det er min favoritt kost! Den er tett nok til at den blander nok, men har også så lang bust at den ikke blir så hard at den blander sammen alle fargene til en smøre. Hvis du ikke har den så må du faktisk bare gå å kjøpe den nå med en eneste gang! Hvis du har veldig lyst til å lære å legge slik sminke så kan jeg lage en steg for steg "manual" til deg her?
goldenchanel Skrevet 11. september 2013 Forfatter #14 Skrevet 11. september 2013 Den kosten har jeg! Men mener du nå at du bruker en blush kost til øynene? En steg for steg manualt hadde vært SUPERT! Jeg blir alltid usikker på hvilke farger jeg skal legge først og hvor jeg skal begynne
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Hahaha!! Nei nei! Kjæremeg, jeg så bare på formen på den uten å se på navnet! Selvfølgelig bruker jeg ikke en blush kost på øynene! *leter opp riktig kost på TBS siden*... Omg, de har ikke den lengre!! :O *google* Det er DENNE jeg mener! http://www.ellecanada.com/img/photos/biz/auto-upload/elleca/The-Body-Shop-Eye-Shadow-Blender.gif Har du den? Jeg skal lage en manual til deg jeg da! Men det er litt sent å gjøre det nå. Men jeg gjør det i morgen tidlig/ fomiddag
goldenchanel Skrevet 11. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 11. september 2013 Ja den har jeg Jeg må innrømme at jeg begynte å stusse på hvor pressis man klarte å være med en blush kost på øyelokket En manual i morgen hadde vært strålende, så kan jeg øve meg litt før helgens festligheter 1
Kiarapus Skrevet 11. september 2013 #17 Skrevet 11. september 2013 Virkelig ikke rart du stusset på det! Jeg kan være kreativ å bytte på hvilken børste jeg bruker hvor til forskjellige teknikker. Men jeg har da virkelig aldri brukt blush børsten på øyet altså! Wii! Da blir det artig å gå på byen å få masse komplemang for hvor vakker du er!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 Jeg har masse gode koster! Har fra makeup mekka, body shop, mac og noen andre så det mangler ikke på børster, mer at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal bruke dem? Har også en tendens til å kjøpe litt for mange farger jeg aldri bruker... for jeg vil jo ha alle fargene! http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/makeup/oyenskygger/13-pcs-daytime-eyeshadow-palette-9556.html jeg har denne paletten her, og tror den kanskje egner seg godt for meg? har ikke åpnet den enda Ha denne også http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/makeup/oyenskygger/13-pcs-daytime-eyeshadow-palette-9557.html men tror de fleste fargene her blir litt harde på meg... Oi, den palett nr 1 var kjempefin! Du må si fra når du har den om den er god. Men generelt vil jeg anbefale deg å kjøpe et dyrere et, du får som regel det du betaler for. Når du føler du har blitt flinkere og funnet ut hvordan du liker det kan du heller gå for billigere øyeskygger. Men jo bedre kvalitet jo lettere er det å legge. Anonymous poster hash: ad8b6...40b
Kiarapus Skrevet 12. september 2013 #19 Skrevet 12. september 2013 Beklager at det ble så sent før jeg svarte her nå, men her kommer iallefall en gjennomgang. Jeg fant ut det det var like greit å illustrere med bilder. Så jeg har laget en enkel og lysere smoke enn den på bildet jeg postet i går Først starter du med å legge en helt lys skygge helt oppunder brynene og nesten ned til globallinjen. Med en vanlig skyggekost. Jeg er veldig fornøyd med denne børsten; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/10609/eye-shadow-blender-brush (ikke spør meg hvorfor det står at det er en blender børste, det er jo den der jeg viste i går som er det. Tror de tuller fælt på siden til TBS nå altså ) Denne kan gjerne være matt, men jeg har brukt en med bittelitt shimmer for at den i det heletatt skal vises på bildet Og så legger du den lyseste av de tre fargene du vil ha helt inn mot neseroten og over nesten halve øyenlokket. Det er veldig greit å legge den såppas langt inn slik at det er lettere å blande den med farge nr. 2 Nå ser jeg at jeg glemte jammen å ta bilde av farge nr. 2 :S Men den tar du iallefall å legger midt på lokket. Start helt oppe i globallinjen og børst den nedover til vippene. Og så fyller du den fargen helt ut så langt øyenvippene går. Så når du har brukt opp det meste av pigmentet på kostet så børster du helt lett frem og tilbake i overgangen av fargen 1 og 2. Med den samme børsten. Dette bil få fargene til å få en jevn overgang uten at den "visker ut" fargene, slik en vanlig blender børste gjør. Så tar du den mørkeste fargen. Den legger du i overkant av globallinjen. Fra ytterste del av øyet og ca. to tredjedeler av lokket. Det som er ganske viktig er å legge på litt mer farge enn du egentlig skal ha. Når du har kommet så langt at du tenker "omg, dette er for kraftig!", DA finner du frem blender børsten. Den børster du helt lett frem og tilbake over den mørkeste skyggen til du begynner å bli fornøyd med fargen. Det er viktig å børste litt ekstra i øverste kanten av fargen slik at den glir naturlig over. (Hvis ikke du skal ha ett ekstremt kraftig look, selvfølgelig ) Her ser du jeg har roet ned fargen litt; Jeg var fortsatt ikke fornøyd med den mørkeste fargen, så jeg har blendet den ut enda mere på det bildet her nå. Men iallefall, så legger du en brun eyeliner (eller sort om det skal være mer dramatisk) langs de øvre og nedre vippene. Legg merke til at jeg har lagt under de nederste og ikke på våtlinjen. Og så er det frem med blender børsten igjen, og gjør det samme med den som med den mørkeste fargen. Men husk å vær helt lett på kosten, så du ikke bare smører eylineren utover hele lokket. Og så er det bare å avslutte med maskara og å fylle i øyenbrynene. Og da blir det slik; Og ett veldig godt tips; Vent med foundation til du er ferdig med øynene! Da gjør det ingen ting om du søler under øynene og må vaske det bort 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 Kjempefint! Kan du fortelle hvilke farger du har brukt, og har du matte alternativer? hvilken kajal har du brukt? Anonymous poster hash: ad8b6...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå