AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg blir ikke motivert av photoshoppede, perfekte kropper med null fettprosent. Tvert i mot blir jeg bare motløs. Etter å ha lest dette blogginnlegget fikk jeg motivasjon til tusen! http://reembody.me/2013/09/10/the-6-most-shockingly-irresponsible-fitspiration-photos/ Anonymous poster hash: c5134...405 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Og da ble det stille gitt. Er vel ikke annet å vente på et forum der en sylslank kropp med superdefinerte muskler er eneste godkjente kropp. Her på KG hører man stadig mantraet "Fit is the new skinny" og ser bilder av modelltynne damer med veldefinerte muskler. På mange måter er dette blogginnlegget et lite spark i strutterumpa til enkelte fitspo-entusiaster her inne. Anonymous poster hash: c5134...405 1
Gjest Ciegus Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Flott innlegg ja, er selv møkklei av disse "inspirasjonsbildene" som dukker opp i tide og utide med meningsløse utsagn som liksom skal motivere. Funker sikkert på hjernevaska folk. Og da ble det stille gitt. Er vel ikke annet å vente på et forum der en sylslank kropp med superdefinerte muskler er eneste godkjente kropp. Her på KG hører man stadig mantraet "Fit is the new skinny" og ser bilder av modelltynne damer med veldefinerte muskler. På mange måter er dette blogginnlegget et lite spark i strutterumpa til enkelte fitspo-entusiaster her inne. Anonymous poster hash: c5134...405 Nå synes jeg du tar litt hardt i. Fit is the new skinny har jeg sjelden hørt her inne, og jeg synes det virker som de fleste styrkefolka her inne har et ganske sunt forhold til trening. Er mye verre om man beveger seg inn på fitnessbloggen...
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Det der er inspo for de som har en så feit og dvask, ødelagt kropp, at en modellkropp aldri vil bli realistisk. Flott at du har funnet din inspo, men du kan ikke forvente at alle skal være enig. Anonymous poster hash: 8a363...806 2
Gjest Ciegus Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Det der er inspo for de som har en så feit og dvask, ødelagt kropp, at en modellkropp aldri vil bli realistisk. Flott at du har funnet din inspo, men du kan ikke forvente at alle skal være enig. Anonymous poster hash: 8a363...806 Eventuelt er det inspo for folk som vil ha en sunn kropp, både fysisk og psykisk. Modellkropp er dessverre ikke ensbetydende med sunt, verken på den ene eller den andre måten. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Jeg syns linken til TS bør være et selvfølgelig budskap. Men jeg er mest glad for TS' reaksjon og innlegg. Det er sjokkerende mange maniacs her. Jeg syns både "designede" kropper, livsinnstilling og selvopptatthet er rett og slett frastøtende! Designer-kropper for begge kjønn er bare stygt. Det er liksom ikke nok å være relativt veltrent og slank. Neida, kvinner må ha "definerte" muskler, gjerne 6-packs og helst så nær 0% kroppsfett, enn så unaturlig det måtte være. Snakk om navlebeskuende lufthoder! Anonymous poster hash: 80743...c12 2
Marie90 Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Jeg er enig i at det er mange maniacs, men folk er forskjellige. Jeg blir ikke demotivert av å se Candice Swanepoel i bikini, jeg tenker bare "wow, tenk å se slik ut". Noen trenger realistiske bilder, noen liker å se bilder som er tilnærmet "perfekte". Noen foretrekker motivasjon som er mer tilpasset, andre liker "hardere" mantra. Sånn er det bare. Jeg synes ikke det er noe galt i de motivasjons-slagordene som var postet der. De er ikke supermotiverende for meg, men de er kanskje det for andre.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Jeg er enig i at det er mange maniacs, men folk er forskjellige. Jeg blir ikke demotivert av å se Candice Swanepoel i bikini, jeg tenker bare "wow, tenk å se slik ut". Noen trenger realistiske bilder, noen liker å se bilder som er tilnærmet "perfekte". Noen foretrekker motivasjon som er mer tilpasset, andre liker "hardere" mantra. Sånn er det bare. Jeg synes ikke det er noe galt i de motivasjons-slagordene som var postet der. De er ikke supermotiverende for meg, men de er kanskje det for andre. Det virker som det bare er endret utseende som motiverer deg da? Anonymous poster hash: 80743...c12
Wonderbitch Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Synes innlegget var litt morsomt jeg da. Mye sant der, selvom man ikke trenger å ta det heeelt andre veien heller da:-)
Marie90 Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 (endret) Det virker som det bare er endret utseende som motiverer deg da? Anonymous poster hash: 80743...c12 Nei, det er jo mange effekter av trening jeg vil ha. Men selvsagt er endret utseende viktig for mange - det er også det man enklest kan visuelt motivere folk i. Det er derfor det florerer av disse bildene - det er en enkel motivasjon. Og folk får jo alle de positive sidene ved trening så lenge de faktisk trener - uansett hva det er som motiverer dem. Og det er helt greit. Endret 12. september 2013 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Flott innlegg ja, er selv møkklei av disse "inspirasjonsbildene" som dukker opp i tide og utide med meningsløse utsagn som liksom skal motivere. Funker sikkert på hjernevaska folk. Nå synes jeg du tar litt hardt i. Fit is the new skinny har jeg sjelden hørt her inne, og jeg synes det virker som de fleste styrkefolka her inne har et ganske sunt forhold til trening. Er mye verre om man beveger seg inn på fitnessbloggen... Ja jeg innrømmer gjerne at jeg tok hardt i, men nå tenker jeg faktisk ikke på styrkefolka her inne. Det er vel heller blant mange ungjenter generelt her at dette tar helt overhånd. Når slanke, normalt veltrente folk blir omtalt som "dvaske og usunne" bare fordi de ikke er har beinhard fitnesskropp er det noe galt fatt. Og det skjer OFTE i tråder om kropp og vekt. Det der er inspo for de som har en så feit og dvask, ødelagt kropp, at en modellkropp aldri vil bli realistisk. Flott at du har funnet din inspo, men du kan ikke forvente at alle skal være enig. Anonymous poster hash: 8a363...806 Skjønner jeg traff et sårt punkt siden du følte for å komme med et sånt innlegg Men for å ta deg litt alvorlig så mener jeg at du tar skammelig feil. Selv om ikke alle kan bli en Candice Swanenpoel kan faktisk selv den feiteste og dvaskeste kropp bli fast og slank med tiden til hjelp og riktig opplegg for kosthold og trening. Det går fint an å være sunn og fit uten å ha 0 i fettprosent og fokus bør faktisk være på sunnhet, ikke utseende. Målet bør ikke være å trene seg ihjel til man spyr mens man fortvilt prøver å ligne en photoshoppet kropp. Målet bør være å holde seg i form og ha en sunn og velfungerende kropp. Det er samme søren om man trener for å få en fitnesskropp eller om man bare ønsker å bli litt mere stram og sunn, alt med måtehold. Jeg synes bildene og inspirasjonen i blogginnlegget er helt syke og kan ta motet fra enhver. Jeg forventer selvsagt ikke at alle er enig med meg, men jeg ønsker bare å få blåst litt ut om dette temaet. Folk må gjerne være uenige, det er jo det vi får bra diskusjoner ut av Anonymous poster hash: c5134...405 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Ble umotivert av den linken jeg Anonymous poster hash: f61da...cad 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #13 Skrevet 12. september 2013 Nei, det er jo mange effekter av trening jeg vil ha. Men selvsagt er endret utseende viktig for mange - det er også det man enklest kan visuelt motivere folk i. Det er derfor det florerer av disse bildene - det er en enkel motivasjon. Og folk får jo alle de positive sidene ved trening så lenge de faktisk trener - uansett hva det er som motiverer dem. Og det er helt greit. Jeg tror faktisk at sånne som Lone og hennes medsøstre, ødelegger for veldig mange unge jenter/kvinner. Mange starter å trene kun for utseende, og de har gjerne helt urealistiske forventninger både til hvor fort de vil oppnå resultater og også hvor mye de tror de kan endre kroppen sin. Og når de oppdager at de ikke får resultater som de forventer, blir de demotivert, slutter å trene og kryper opp i sofaen med pizza og sjokolade. Jeg syns veldig mange trådstartere på dette underforumet vitner om nettopp det! NRK Puls med Yngvar Andersen gir nok et litt mer realistisk bilde på hva som kan forventes, og det er dessverre egentlig ganske lite. Men hovedsaken er å omlegge til en sunere livstil. Anonymous poster hash: 80743...c12
Gjest Ciegus Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Ja jeg innrømmer gjerne at jeg tok hardt i, men nå tenker jeg faktisk ikke på styrkefolka her inne. Det er vel heller blant mange ungjenter generelt her at dette tar helt overhånd. Når slanke, normalt veltrente folk blir omtalt som "dvaske og usunne" bare fordi de ikke er har beinhard fitnesskropp er det noe galt fatt. Og det skjer OFTE i tråder om kropp og vekt. Skjønner jeg traff et sårt punkt siden du følte for å komme med et sånt innlegg Men for å ta deg litt alvorlig så mener jeg at du tar skammelig feil. Selv om ikke alle kan bli en Candice Swanenpoel kan faktisk selv den feiteste og dvaskeste kropp bli fast og slank med tiden til hjelp og riktig opplegg for kosthold og trening. Det går fint an å være sunn og fit uten å ha 0 i fettprosent og fokus bør faktisk være på sunnhet, ikke utseende. Målet bør ikke være å trene seg ihjel til man spyr mens man fortvilt prøver å ligne en photoshoppet kropp. Målet bør være å holde seg i form og ha en sunn og velfungerende kropp. Det er samme søren om man trener for å få en fitnesskropp eller om man bare ønsker å bli litt mere stram og sunn, alt med måtehold. Jeg synes bildene og inspirasjonen i blogginnlegget er helt syke og kan ta motet fra enhver. Jeg forventer selvsagt ikke at alle er enig med meg, men jeg ønsker bare å få blåst litt ut om dette temaet. Folk må gjerne være uenige, det er jo det vi får bra diskusjoner ut av Anonymous poster hash: c5134...405 Enig. Og langvarig helse og treningsmotivasjon tror jeg kommer av et fokus på trening for helsas og humørets skyld, ikke for utseendets. Å trene for å få superkropp funker en stund, men på sikt må man få seg mindre overfladiske mål, mener jeg. Min trening ble hvertfall mye mer morsom når jeg sluttet å bry meg om sprettrumpa, og i stedet ble opptatt av å stadig utfordre meg selv teknikk og styrkemessig. Helt uten inspobilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå