Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd her. Jeg endte et 3 år langt forhold, for 3 mnd. siden.

Hun tok det ganske tungt. Hun har det vondt enda. Problemet er at hun stadig vekk sender meldinger og ringer. På den måten blir det meg hun prater med ang. bruddet og det holder sorgen i livet.

Hva burde jeg gjøre? Hun sier at hun prøver å la være å kontakte meg, men klarer ikke...

Vil hjelpe henne, men tror ikke dette er måten. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er helt klart, du kan ikke hjelpe henne, hvertfall ikke ennå. Har hun ikke noen venner hun kan støtte seg til?

Skrevet

Vi bor ikke på samme sted, men hun har sagt hun har "folk å prate med". Prøver å si at det er viktig at hun prater med de om det..

Gjest Brudd er harde greier
Skrevet

Hun har sikkert noen hun snakker med om dette der hun er.

Likevel er det vel ikke unormalt at en jente henvender seg til deg (eks'n) for å "prate ut". Etter 2-3 år er det klart det ligger mye følelser der..som ikke bare forsvinner etter 3 måneder (da du gjorde det slutt). Hun synes nok det er vanskelig å forholde seg til at det plutselig ikke er dere to mer. Og jeg forstår henne veldig godt, jeg. Brudd er vanskelige greier.

Hun kommer nok over deg utover, men hvis du opptrer vennskapelig overfor henne (du har sikkert ikke problemer med å være "venn") kan det være MER vanskelig for henne- enn om du holdt deg totalt unna: ingen e-post, ingen telefoner osv. For hun er ikke ferdig med deg slik du er ferdig med henne! Det tar tid å komme seg videre etter noen år sammen...og det gjør hun etterhvert utover bedre uten deg tror jeg.

Vi er vel alle forskjellige på dette...men min egen erfaring svir: eks'n dumpet meg og jeg ringte ham og sendte masse sms. Var helt fra meg og ble litt besatt av ham- jeg ønsket jo ikke et brudd! Trodde jeg kunne få ham tilbake og tenkte ikke klart. Nå, 9 måneder senere har jeg kommet over ham takket være null kontakt. Det å ha kontakt med ham (selv en uskyldig e-post) gjorde alt verre..Han ble skikkelig irritert da jeg plaget ham med alle sms'ene. Nå kunne jeg godt ha vært venn med ham fordi nå er jeg over ham. Men nå vil ikke han da.. :wink:

Tanke: vet ikke om dette stemmer på dere to, men ofte er det slik at hvis bruddet skjedde på en uklar og vag måte, kan det være en årsak til at jenter "maser" i lang tid etterpå. For hun vil til bunns i hvorfor det egentlig ble slutt. Kanske hun føler at du ikke var helt ærlig med årsakene til hvorfor du ville gå? "Jeg føler ikke mer" pleier ikke alltid å være nok..Noen folk er slik at de ønsker redegjørelser og forklaringer på hvorfor det må bli slutt..derfor sender de masse sms, ringer og må "prate om det." Min egen erfaring med gutter er at de ikke er interessert i å prat eom noe som HAR VÆRT. Men de er synd, for jentene pleier å gi seg med maset sitt hvis de blir satt KLART på plass. Dvs. du har forklart henne detaljert og utbroderende om hvorfor det måtte bli slutt mellom dere?

Lykke til videre med å gå fremover!

Skrevet

Den siste der traff innertier hos meg. Takker. Spørs om ikke siste delen også stemmer en del, i alle fall i hennes øyne. Jeg er av den "snille typen" (fra den diskusjonen), så hadde kanskje litt problemer med å si klart i fra... Vil jo henne det beste, og at hun skal komme seg videre så for som mulig.

Gjest Brudd er harde greier
Skrevet

Jeg snakker bare ut fra egne erfaringer.

Husker sist jeg ble dumpet etter 2,5 års samboerskap at jeg egentlig ikke fikk en skikkelig god forklaring. Min samboer hadde plutselig blitt "kald" og "rar"...og ville ikke prate ut om "oss". Han ville ikke prat eom det som "hadde vært". Og da ble jeg SÅ frustrert: for jeg ønsket meg forklaringer og gode velfunderte ord som var sanne, ærlige, direkte, klare og rett på sak.

Jeg ble så irritert og maktesløs da jeg aldri fikk ordentlig "svar" fra ham på hvorfor det ble slutt.Men han ville ikke snakke om det. Derfor ble han mast på i flere måneder. Og det ble ENNÅ verre da han foreslo å være "venner" med sporadisk kontakt! For det holdt meg bare på gress og ga meg forhåpninger....selv om ikke HAN mente det slik. Han sa bare: "kan du ikke bare komme deg videre da?!" Men det var lett for ham å si som var ferdig med meg før jeg var ferdig med ham..

Kanskje ingen kontakt i det hele tatt er tingen- etter en GOD forklaring og "avskjed"? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...