Gå til innhold

Vitenskap eller galskap? Jeg prøver å forstå han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han mener det er noe alvorlig galt med han som ikke kan fikses.
Det som er galt ifølge han er at han ikke kan sende ut energier/ vibes/flow.
Et eksempel av han:
Når han var yngre spilte han en sport, viss han gikk forbi jenter feks etter en kamp,
ukjente jenter, ville de feks se på han, kaste litt på håret osv og
ifølge han oppføre seg som han "sendte ut signaler som gjorde at jenta fikk en god
følelse av han"
Nå mener han at selvom han i hodet sitt føler masse, masse eksploderende kjærlighet for meg, er kroppen hans helt "stille" og jeg vil ikke føle dette fra han annet enn viss han utrykker det verbalt.
Han sier også at jeg er helt normal, og at "flowen" min er helt normal og at jeg sender konstant ut signaler i alle retninger tydeligvis.
I hans forsøk på å forklare meg dette nevnte han også en sang, hvor de synger
"I can ring your bell" eller liknende noe som visstnok referer til energier som sendes ut av kroppen at man vil ha noen, eller liker noen eller lignende og viss en person sender slike signaler til en annen vil den andre personen reagerer på dette og evnt sende signaler tilbake. Han har sammenlignet dette med feromoner men det er visst ikke helt det samme sier han.
I bunn og grunn mener han at han er ødelagt og at hodet og kroppen hans absolutt ikke henger sammen, at dette er en stor belastning og at han aldri kan ha et normalt forhold med noen fordi ingen vil klare å være sammen med en sånn person i lengden.
Han har vært så fortvilet over dette at han faktisk har grått.

Jeg har prøvd å vri hjernen min rundt dette i lange tider.
Men jeg sliter, nesten så det er litt for komplisert for meg å tenke seg,
den som leser dette ser sikkert at jeg sliter med å forklare hele greia, men jeg prøver så godt jeg kan!

Problemet jeg har med dette er at jeg ikke skjønner greia, og jeg skjønner ikke om det er reelt? Er det sånn at kroppen sender ut slike signaler og at andre, evnt enkelte kan oppfatte dem helt tydelig? Nå snakker jeg ikke om å se noen inn i øyenene, eller dulte borti noen, men feks på butikken, på den andre siden av hyllen du står, kan du plutselig merke at noen du ikke engang ser sender deg signaler som kroppen din reagerer på?
Eller er mannen bare ute å kjører og kanskje litt gal?

Vær så snill noen kloke hoder, hjelp meg med dette her for jeg vet ikke om det er han eller jeg som er helt blåst, og dette er virkelig alvorlig for han og jeg vil gjerne hjelpe...

Nei jeg troller ikke eller noe, du trenger virkelig ikke svare med mindre du har et seriøst innspill. Takk til deg som leste det hele.

Anonymous poster hash: 7754b...0fe

Anonymous poster hash: 7754b...0fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som misoppfatninger på, eller over grensen til vrangforestillinger.

Det er nok ikke enkelt å snakke med ham om dette, men det kan virke som om han trenger hjelp til å bearbeide disse forestillingene.

Dette er ikke normale tanker. Forsøk å finne ut hva han egentlig mener med disse "energiene". Er dette en slags symbolsk forestilling, eller tror han virkelig på det?

Innser han at dette er et problematisk verdensbilde? Forstår han at han snakker om ting som egentlig ikke eksisterer?

Slike tanker er ikke nødvendigvis syke. Det er en masse mennesker innen f. eks. new age som tenker slik, men det virker som om dette griper veldig forstyrrende inn i tilværelsen hans, og blokkerer normal kommunikasjon og følelsesliv. Da kan det nok være aktuelt med samtaleterapi.

Forsøk å kartlegge i hvor stor grad dette faktisk griper inn i hans funksjonsnivå og daglige sjelsliv. Om dette betydelig forringer livskvaliteten hans, kan det være snakk om en tilstand som krever behandling, men det er vanskelig å konkludere entydig når man bare har din beskrivelse å forholde seg til.

Har han alltid vært slik?

Anonymous poster hash: 94f6e...bc0

Skrevet

Etter min mening så høres han helt koko ut.

Anonymous poster hash: 01d3f...d5e

• Liker 1
Skrevet

Det som er reellt er at fyren har noen problemer som han tydeligvis sliter med.

Skrevet

Når jeg leste dette tenkte jeg på en venn av meg. Han mener ikke akkurat det samme, men at han sender ut signaler blant annet. Ikke helt det samme, men fikk nesten følelsen av at det var han... om han hadde vært singel da.

Anyways, denne vennen min snakker om at han kan svart magi også... Så tror noe ikke er helt riktig med de som tenker sånn.

Skrevet

Hvis jeg ikke misforstår deg totalt nå, sier han med ganske mange ord at han er lukket, og ikke så åpen som han ønsker å være?

Dette er ikke så uvanlig, selv om han forklarer det mer billedlig enn de fleste gjør.

Det er ikke alle som lever med følelsene sine på utsiden, og man kan lese som en åpen bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...