Gå til innhold

Min første bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe min aller første bil og lurer på hva som er fordeler og ulemper med å kjøre en liten bil? Også en stor? Jeg føler jeg får mer oversikt over veien når jeg sitter i en liten bil. Men drømmebilen min er ganske stor.. Så hva er fordelene og ulempene, synes dere?

Anonymous poster hash: bc2c5...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten bil er mye lettere å parkere, spesielt lukeparkere. De fleste små biler bruker også mye mindre drivstoff enn de store, men ikke alltid.

Anonymous poster hash: bcd93...5ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bil er teit, stor bil er tøff.

Anonymous poster hash: 69b74...e19

Jeg synes motsatt. :)

Veldig fornøyd med min lille bil. Var vant med stasjonsvogn før det. Lett å få lukeparkert siden jeg ikke trenger store plassen, og den bruker ekstremt lite bensin. Samtidig er det jo klart man er tryggere med en stor bil. For meg som kjører en del i byen, synes jeg det er glimrende med en liten bil i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste spørsmålet er jo: Hva er dine behov? Kjører du alene hele tiden? Har du familie? Skal du dra mye til fjells med venner og pikkpakk? Her kan du svare på spørsmålet ditt sjøl egentlig... :)

Anonymous poster hash: 69b74...e19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det kommer vel litt an på hvor lenge du har hatt lappen, hvor flink du er til å kjøre, og sist men ikke minst om du har familie og trenger plass til barnevogn osv. Dersom du ikke har det syns jeg det er best med en liten bil av skikkelig kvalitet. Som er sikker på vinterføre, er kollisjonssikker, bruker lite drivstoff, enklere å parkere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel stort sett ann på behovet. Om man har familie og/eller frakter mye ting, eller f.eks har hund, vil man jo ha større behov for en stor bil.

Jeg har en liten bil (Golf), men kjører nesten alltid alene og det meste jeg ha med meg er matvarer. Så jeg trenger ikke en stor bil, og trives med en liten bil som er lett å parkere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på behovene dine :) Min første bil var en Opel Corsa 1994 modell, så den var LITEN. Og vet du hva? Jeg ELSKET den! Trengte aldri å tenke før jeg skulle parkere, det var plass uansett, og bilen gikk som ei kule. Stygg som faen, men veldig effektiv :) Nå har vi en Skoda Octavia, stasjonsvogn, og jeg merker mange forskjeller, ikke bare mtp parkering, men kjøreegenskaper og komfort. Så, jeg var fornøyd med begge bilene, men stasjonsvogna er jo litt sikrere og bedre å kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...