AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Hehe, litt rart spørsmål, men kjøpte endel kakebokser på loppemarked i helga og vil vaske dem så grundig som mulig siden jeg ikke aner hvem som har brukt dem og til hva. Derfor føler jeg ikke det holder med Zalo og varmtvann. Regner med jeg ikke kan vaske dem i maskin (de er jo i metall eller noe:p). Så, noen som har et supertriks for å desinfisere kakebokser? Anonymous poster hash: 5b6c8...5ba
Gjest navnelapp Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Eg vaskar mine i oppvaskmaskin. Alternativet er zalo og varmt vatn, det tek også det aller meste av skit. Eg ser ikkje heilt kvifor det ikkje skulle holde. La dei tørke oppned, det viktigaste er at dei er ordentleg tørre, slik at dei ikkje rustar.
Gjest Funky Punk Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Vasker de med vanlig såpe og varmt vann.
Grønt blad Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jeg vasker dem i oppvaskmaskina, ev. med zalo og varmt vann.
Heart7086 Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Hvorfor skal man ikke kunne vaske de i oppvaskmaskin liksom.... Når jeg skal være sikker på å få noe skikkelig rent så lar jeg de stå i zalo vann en stund, event. Me litt oppvaskpulver, vasker det. Også setter det i oppvaskmaskin.
Gjest Funky Punk Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Mine gamle kakebokser blir ødelagt i oppvaskmaskin. Puttet den ene i, og den ble bulket, skeiv (fikk ikke igjen lokket, og belegget/malingen flasset av.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Eg vaskar mine i oppvaskmaskin. Alternativet er zalo og varmt vatn, det tek også det aller meste av skit. Eg ser ikkje heilt kvifor det ikkje skulle holde. La dei tørke oppned, det viktigaste er at dei er ordentleg tørre, slik at dei ikkje rustar. Føler bare at de ikke blir helt rene av Zalo. Hadde det kun vært jeg, eller noen i familien som hadde brukt dem hadde det ikke vært noe problem, men aner jo ikke hvem som har brukt dem før meg. Som Funky Punk sier lenger ned i tråden har hennes bokser blitt ødelagt i maskin, det har jeg også hørt om. Vasker de med vanlig såpe og varmt vann. Ser ut til at de fleste vasker dem med såpe, så får vurdere om jeg synes det holder:p Jeg vasker dem i oppvaskmaskina, ev. med zalo og varmt vann. Hvorfor skal man ikke kunne vaske de i oppvaskmaskin liksom.... Når jeg skal være sikker på å få noe skikkelig rent så lar jeg de stå i zalo vann en stund, event. Me litt oppvaskpulver, vasker det. Også setter det i oppvaskmaskin. Fordi de kan bli ødelagt liksom.. Mine gamle kakebokser blir ødelagt i oppvaskmaskin. Puttet den ene i, og den ble bulket, skeiv (fikk ikke igjen lokket, og belegget/malingen flasset av. Har også hørt at de kan bli ødelagt i maskin. Anonymous poster hash: 5b6c8...5ba
Grønt blad Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Jeg har vasket mine kakebokser i oppvaskmaskinen, og de har ikke blitt ødelagte. Det er mulig jeg har hatt flaks, for det går ganske lang tid mellom hver gang de går i maskinen. Jeg har ingen ordentlig gamle kakebokser.
Gjest navnelapp Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 viss det er ordentleg gamle kakeboksar kan lakken vere så dårleg at den løsnar. Oppvaskmaskinvaskemiddel er noko av det sterkaste vaskemiddelet vi har i hus, og det kan ta rotta på overflata på boksar som er lagd med gamle teknikkar og materiale. men dette bør ein kunne vurdere når ein ser på boksen. Den største faren er rust.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå