Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en kjæreste som jeg er veldig glad i. Han er fin og søt på mange områder, men i det siste er det noe jeg har bitt meg merke med som plager meg.

Når han prater er jeg delaktig i samtalen og stiller spørsmål. Derimot er han lite aktiv når JEG prater, og svarer ofte med "så bra" "åja" eller latter. Han spør sjelden videre på temaer jeg forteller om. I tillegg stiller han svært få spørsmål ang. meg og mitt liv, noe som gjør at jeg føler han ikke egentlig bryr seg om meg og mitt.

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg synes det er en litt ekkel ting å ta opp med han. Men må vel det om det ikke bedrer seg. Lurer på om det er en kommunikasjonsforskjell, eller om han simpelthen ikke er interessert/ han er selvsentert.... :(

Anonymous poster hash: 0e757...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har en kjæreste som jeg er veldig glad i. Han er fin og søt på mange områder, men i det siste er det noe jeg har bitt meg merke med som plager meg.

Når han prater er jeg delaktig i samtalen og stiller spørsmål. Derimot er han lite aktiv når JEG prater, og svarer ofte med "så bra" "åja" eller latter. Han spør sjelden videre på temaer jeg forteller om. I tillegg stiller han svært få spørsmål ang. meg og mitt liv, noe som gjør at jeg føler han ikke egentlig bryr seg om meg og mitt.

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg synes det er en litt ekkel ting å ta opp med han. Men må vel det om det ikke bedrer seg. Lurer på om det er en kommunikasjonsforskjell, eller om han simpelthen ikke er interessert/ han er selvsentert.... :(

Jeg dytter denne!! Min er på samme måten.. Han kan skavle om seg selv og sine ting i flrer timer, uten å spørre meg ett eneste spm... Forteller jeg noe, hører han ikke etter engang mange ganger.. :(

Vi har vært sammen i 4 år, men hadde en pause / slutt i ett år mellom her..om det har noe å si idet hele tatt :P Ikke meninga å stjele tråden din TS! Men jeg lurer på det samme selv:)

Anonymous poster hash: 03f1e...073

Skrevet

Hva er vitsen med å være sammen med sånne men? Høres kjedelig ut.

Anonymous poster hash: 9ffbf...ff1
  • Liker 3
Skrevet

Han er nok bare en dårlig samtalepartner. Tror det kan funke hvis du er sånn som bare babler i vei og ikke bryr deg.

Jeg har flere ganger prøvd å avslutte en samtale med folk, uten at de tar hintet, så mange bryr seg ikke i det hele tatt, sånne type folk passer bra med de som ikke er så flinke til å stille spørsmål tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Kan da ikke bli verken samtale eller samspill av sånn? Hvordan blir man kjent hvis man ikke er det minste nysgjerrig på partneren sin?

Fikk en idè! Lag en morsom quiz om deg selv, også man han svare muntlig på spørsmålene. Da får du se hva han vet om deg, og om han har fulgt med når du snakker :ler:

Skrevet

Han er nok egosentrisk tenker jeg. Høy selvtillit og selvgod?

• Liker 2
Skrevet

Jeg dytter denne!! Min er på samme måten.. Han kan skavle om seg selv og sine ting i flrer timer, uten å spørre meg ett eneste spm...

Anonymous poster hash: 03f1e...073

Dette får jeg sikkert pepper for å si, men han høres ut som ei dame! (I alle fall mora mi. Blablablaba).

• Liker 1
Skrevet

Er greit å ha noen ting å snakke om som begge er interessert i :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er samme typen samtalepartner som kjæresten din. Jeg forteller gjerne hvis jeg har noe spesielt å fortelle om. Kjæresten min forteller om ALT som skjer i løpet av en dag. Jeg er dårlig på å fortelle historier, og derfor var ikke min hverdag som gjentok seg igjen og igjen i en rutine noe jeg orket å fortelle om. Jeg husker ikke hva jeg prater med kolleger om i lunsjen, eller slike detaljer. Jeg så aldri vitsen med å "gjenoppleve" en kjedelig hverdag.

Nå har jeg fått ny jobb, hvor ingen dag er lik. Når kjøre får litt mer overskudd kommer jeg til å fortelle mer om hverdagen min. Inntil videre forteller jeg om helt spesielle ting som gjør inntrykk på meg.

Til slutt kan jeg tilføre at det kan være slitsomt aner veien også. Som nevn forteller kjæresten min meg alt som skjer, og hvis han har hatt en dag preget av stress og konflikter er det noe som påvirker meg også. Spesielt hvis jeg er sliten og uopplagt. Da er det godt å bare småprate om stort og smått, og la jobb være jobb :)

Anonymous poster hash: 7bcab...26d

Skrevet

Jo takk, eksen min var også sånn. Det ble ganske sårt etterhvert. Følte han ikke kjente meg overhode, og heller ikke interessert i å vite hvem jeg er. En av grunnene til at jeg ikke orket mer.

Synes egentlig det er mange som bare bryr seg om seg selv, men verre når kjæresten ikke bryr seg.

• Liker 3
Skrevet

Jo takk, eksen min var også sånn. Det ble ganske sårt etterhvert. Følte han ikke kjente meg overhode, og heller ikke interessert i å vite hvem jeg er. En av grunnene til at jeg ikke orket mer.

Synes egentlig det er mange som bare bryr seg om seg selv, men verre når kjæresten ikke bryr seg.

Huff! Snakket du med han om dette? Hvordan gikk det isåfall?

Skrevet

Dette blir partypooper, men sånn var det hos oss den siste tiden før han gjorde det slutt... Desverre :(

Anonymous poster hash: 41a06...d38
  • Liker 1
Skrevet

Min mann kan også være sånn. Jeg kan skravle i vei, og etter en stund innser jeg at han ikke har fått med seg noe av det jeg har sagt. Noen ganger gir jeg ham viktige beskjeder, men han hører fortsatt ikke, selv om de angår ham selv og det går ut over ham å ikke få dem med seg.

Jeg pleier å spørre om dagen hans og hvordan det går med ditt og datt, og han forteller gjerne, men spør sjelden tilbake. Tror ikke det er fordi han ikke bryr seg, men fordi han ikke er vant til å snakke sammen på samme måte som jeg gjør.

Skrevet

Typisk menn? Hehe. Min er også sånn, med mindre han snakker om noe som engasjerer han, da holder han ikke kjeft! :laugh:

Skrevet

Hei!

Dette minner meg om da jeg som 17-åring hadde en kjæreste på 30. Snakka kun om seg selv, og de gangene jeg snakket var det bare åja, javel, jaga, akkurat ja... Hvis jeg i det hele tatt fikk inn ett ord. Nå mange år etter har jeg hatt noen forhold, og er gift på 6.året. Kan ned sikkerhet si at ingen menn har behandlet meg så bedritent som den fyren der... På alle områder gav han "faen" i meg og mibe behov, ung og dum som jeg sikkert var. Så det jeg prøver å si er at hvis han snakker slik til deg er han sikkert en selvopotatt drittsekk som min kjøreste fra ungdomnen var. Domp han.

Anonymous poster hash: 03b3b...f79

Skrevet

Min kan også være sånn, men jeg har gitt han så mye tyn for dette at han stort sett klarer å holde en samtale gående. Men vi må skru av alt med TV og PC for at han skal klare å konsentrere seg. Så, si ifra, vær tydelig og skru av alt av forstyrrelser.

Skrevet

Min er akkurat lik.. Når han Snakker så kan han bable i et sett i tlf mens når jeg snakker så kommer ofte setningen: hva sa du? Fikk det ikke med meg, kan du fortelle det igjenn? Det er så slitsomt.. Så jeg var så kravstor at jeg sa til han at han måtte gå en plass så vi kunne snakke alene og ingen som forstyrrer... Den setnigen er borte men føler fortsatt at han ikke lytter da han bare sier: mhm, ja, okei til helt feile ting.. ;o men når vi snakker om seksualitet da er han helt med i samtalene.. Hehe Rare mannfolk :)

Anonymous poster hash: d7e8f...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...