AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Pc'n min har rett og slett klikka, å jeg har ikke mye datakunnskap - foruten av hverdagsbruk. Det begynte med at Norton Internet Security abb. hadde gått ut, å jeg fornyet det ikke med en gang. Hadde ei søster på besøk som sa at jeg burde innstallere virusprogrammet til DNB for det var gratis. Jeg avinstallerte da Norton og installerte McAfee. Pc'n ble ikke noe bedre enn det, å jeg var ikke fornøyd med det virusprogrammet. Har alltid hatt Norton å vært fornøyd. Avinstallerte derfor McAfee å innstallerte Norton igjen. Jeg har også foretatt en diskopprydding og tilbakestilt pc'n til et tidligere tidspunkt. Ingenting hjelper, å nå er det bare et slit å være på nettet. Meldinger jeg kan få opp på skjermen når jeg surfer kan være; Kan ikke hente tjenerens DNS-adresse eller Beklager, Google Chrome kan ikke koble til.... Jeg får også stadig opp et likte ikon som kan ligne på et ark med en brett i øverste høyre hjørne og "surt fjes" Jeg må også ta kopi av ting før jeg publiserer det, for det kan fort gå tapt i prosessen når jeg må oppdatere en side opptil flere ganger før jeg kommer inn på siden. Er det noe jeg kan gjøre selv for å fixe pc'n eller anbefales det at jeg får hjelp av noen som kan det? Anonymous poster hash: 35175...da1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Både McAfee og Norton er noe forbannet søppel som bare må slette umiddelbart. Dessverre er disse ekstremt konversielle programmene nesten umulig å fjerne for godt fra pc'en med mindre du har litt peiling. De er kodet for å plage dritten ut av deg så du bare skal kjøpe alt de har. Microsoft har ett fint gratis antivirus program som er veldig stille og fungerer helt fint for amatører kalt Microsoft Security Essentials. Dette kan du laste ned gratis fra nettet, bare googleit. Det at du sliter med tilkobling til nettet og DNS kan ligge i selve nettverket, ikke nødvendigvis Pc'en. Har du trådløst? Isåfall er det stor sjangs for at du kan skylde på det hvis det er en smule ustabilt. Det er vanskelig å si akkurat hva som er galt med så lite informasjon som du har gitt her. Leverer du pc'en din til en foretning koster det fra 1000 kroner selvom det ikke er noe galt med pc'en din. Vil anbefale deg å skaffe deg en piratkopiert versjon av Windows, formattere harddisken din og rett å slett gi pc'en en ny sjanse, ett nytt liv - uten McAfee og Norton. lykke til Anonymous poster hash: a5a1e...7b4 3
Mr.Omg Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 "Kan ikke hente tjenerens DNS-adresse" og "Beklager, Google Chrome kan ikke koble til...." tyder på at du ikke har nett. Jeg ville prøvd å slå av (evt. resette) routeren/modemet og så på igjen. Og når du har fått skikkelig nett igjen så burde du avinstallere McAfee, og installere Microsoft Security Essentials. Det er mye bedre! 1
Mireille Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jeg jobber med feilsøking av maskiner, og google chrome har gjerne litt tendenser til å ikke ville vise noen nettsider - den er rett og slett litt buggy på noen nettsider. Forøvrig støtter jeg tipset om microsoft security essentials som nevnt over, alle jeg kjenner som kan datamaskiner bruker MSE og er storfornøyd (alltid bruk det som datanerdene bruker - de bruker det som er best). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå