AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Ok, jeg ramser opp historie og symptomer, så er det lettere å huske alt. Jeg har gått på p piller lenge. Har ikke hatt mensen på ett år p.ga. dette. Derfor husker jeg faktisk ikke hvordan syklusen min er. For ca en måned siden sluttet jeg med pillene, og samboeren min og jeg har hatt ubeskyttet sex siden. Jeg har ikke hatt mensen enda, og jeg har aldri tidligere kjent når jeg har EL. I det siste har jeg hadde veldig ømme bryster (noe som ikke har skjedd før), de har blitt hardere (usikker på om størrelsen er den samme). Jeg har også følt meg rar nedentil. som om det er noe som strammer mellom egglederne mine. Har vært kjempetrøtt til alle døgnets tider, småkvalm, sulten hele tiden, men ikke alltid matlyst. Kjenner også til tider "stikking" på samme sted det strammer. Tok en test for en uke siden. Den var negativ (tok den på kvelden). Alt dette kan ha helt andre forklaringer, men.... Anonymous poster hash: 2f04f...e90
Leopanter Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Det kan absolutt hende at du er gravid om du har hatt ubeskyttet sex. Stikking og tunge/ømme pupper er klassiske tegn på graviditet. Kvalmen kommer vanligvis ikke før uke 5-6. Jeg foreslår at du tar en test i uka til den enten er positiv eller at mensen kommer Og ta testen på morgenurin helst Lykke til
Harlekin Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Ta en ny test om noen dager eller en uke. En måned er jo lang tid, og vanligvis ville en graviditetstest slått ut nå, men det kan jo være du er av dem som har lange sykluser?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Ta en ny test om noen dager eller en uke. En måned er jo lang tid, og vanligvis ville en graviditetstest slått ut nå, men det kan jo være du er av dem som har lange sykluser? Nja, jeg husker det som uregelmessig egentlig.. Har aldri kunnet finne ut på forhånd når jeg kan forvente mens. Men den kom alltid! Anonymous poster hash: 2f04f...e90
Harlekin Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Jeg tror det er lurt at du begynner å "tracke" syklusen din - noter ned når den kommer og hvor lenge den varer. Dette vil være til hjelp når du f.eks. skal finne ut når du har eggløsning og det er størst mulighet for å bli gravid. Men krysser fingrene for at du allerede er det!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Jeg tror det er lurt at du begynner å "tracke" syklusen din - noter ned når den kommer og hvor lenge den varer. Dette vil være til hjelp når du f.eks. skal finne ut når du har eggløsning og det er størst mulighet for å bli gravid. Men krysser fingrene for at du allerede er det! Takk:) Jeg krysser alle fingre og tær selv! Den gang (for lenge lenge siden) jeg faktisk hadde mensen, skrev jeg en liten fin "M" i planleggeren min. Denne ble jo (smart som jeg er) kastet hvert år så fort jeg fikk en ny. Jeg trodde jo ikke at jeg skulle bli helt fri for blødninger i ett helt år, så da 2013 startet, gikk planleggeren i søpla............ Men nå har jeg ihvertfall lært! Hvis mensen dukker opp, skal jeg gjøre som du sier, og skrive det ned. Anonymous poster hash: 2f04f...e90
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Nårtid du hadde mensen sist har ingenting å si når det alikevel er så lenge siden Vet du ikke hvor langt du er NÅR du blir gravid vil du nok få en innvendig UL for å få vite det. Men alle symptomene dine er HELT vanlige ting å kjenne på ved p-pilleslutt, så det kan like gjerne vere kroppen din som tar over hormonlagingen igjen etter pillene. (slik at du er klar over det og ikke blir for skuffet om du nå ikke er gravid ) Anonymous poster hash: b5f89...b3e
Frilla Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Spennende. Hvis du tok test for en uke siden, så ta en test til nå. Symptomene kan være graviditet eller kroppens reaksjoner etter p-pille slutt. Lykke til, og hold oss oppdattert!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Jeg har ikke tatt test nr. 2 enda. Tenkte å vente litt til, er så redd for å bli skuffet. I dag har jeg hatt rosa utflod! Har aldri hatt det tidligere i forbindelse med mensen, men har hørt flere ganger at det kan være festeblødning. Stemmer dette? TS Anonymous poster hash: 2f04f...e90
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Da ble det brått slutt på spenningen.. Mensen kom i går kveld, og de fleste "symptomene" forsvant samtidig. Uff... Men.. Nå er vi ihvertfall prøvere! Ikke mer prevensjon, men heller ingen EL-tester. Vi tar det som det kommer. Skjer det, så skjer det. OG VI GLEDER OSS! Anonymous poster hash: 2f04f...e90
Frilla Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Æsj, var synd det da. Anbefaler deg appén womanLog. Den hjelper deg å holde orden på syklusene. Jeg syns den er genial.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #12 Skrevet 16. september 2013 Æsj, var synd det da. Anbefaler deg appén womanLog. Den hjelper deg å holde orden på syklusene. Jeg syns den er genial. Takk Den skal jeg laste ned. Jeg har aldri helt klart å holde oversikten selv. Nå som det verken blir p-piller eller andre typer prevensjon, er det ihvertfall greit å ha noe til å hjelpe meg med den biten! Anonymous poster hash: 2f04f...e90
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 TS her. Jeg aner ikke hvilken kategori dette går under, så jeg velger å bare fortsette på denne tråden. Etter at jeg sluttet på p-pillene har puppene mine vokst.. og de fortsetter og vokse.. Jeg hadde små pupper med små kjertler. Plutselig ble de større, fyldigere, fastere. Har jo nå hatt EL og mens, men de fortsetter bare å vokse. Er dette normalt? Med et aldri så lite gledeshyl, har jeg begynt å vurdere å dra på BH-shopping. Anonymous poster hash: 2f04f...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå