AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Vi er igang med Prosjekt Gjeldsfri, og prøver å finne den beste løsningen. Planen var (og er fortsatt) å gjøre det på den langsomme måten; ordne månedlige avdrag og sakte, men sikkert, se gjelden minske. Men så får jeg høre fra to forskjellige økonomer at det lureste vi kan gjøre er å ta med oss alle papirer (gjeld, inntekter, utgifter osv) i banken og be pent om et lån for å dekke gjelden. Dette selv om vi har en drøss med betalingsanmerkninger... Grunnen til at de mener at dette bør gå er at mannen min har en veldig god lønn. Men vi klarer vel ikke helt å svelge denne planen. Har dette noengang fungert for noen?! Hvilken bank med vettet i behold vil gi et lån til folk i vår situasjon? Jeg er vel egentlig ute etter erfaringer her. Er det noen der ute som har gjort det samme? Anonymous poster hash: 6b95d...8d0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Det kan dere bare glemme. Dere vil måtte ha kausjonister. At mannen din har god lønn er helt irrelevant, siden dere har vist at dere ikke kan håndtere økonomien deres. Anonymous poster hash: c3cc9...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Det kan de gå med på. Dersom dere greier å sansynliggjøre at deres uansvarlige økonomi er forhistorie. Selvsagt med en relativt høy rente. Uansett har dere ikke noe å tape på å kontakte samtlige banker og spørre. Anonymous poster hash: 483a8...c18
kalinka85 Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Hvorfor skal banken godta deres søknad? Med deres historikk? Det finnes betalingsEVNE og det finnes betalingsVILJE. Hos dere har det tydeligvis stått på viljen og da kan dere bare glemme det. Hadde dere hatt liten evne men mye vilje.. Kanskje. Men hadde jeg vært bank ville deres søknad blitt blankt avslått. Man vetaler sine regninger innen forfall. Og fra forfall til anmerkning skjer ikke på to dager for å si det slik. Så her har dere misligholdt tidligere forpliktelser LENGE. Da er det ikke bare å løpe i banken å ordne opp. Tviler sterkt på at noen med vettet i behold ville stilt som kausjonister for dere. Jeg ville ikke pantsatt huset mitt for slike som dere som har satt dere i en slik situasjon selv. Skaff dere litt betalingsvilje å betal gjelden deres som den er. Den forsvinner ikke selv om den overføres til en annen bank.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Hvorfor skal banken godta deres søknad? Med deres historikk? Det finnes betalingsEVNE og det finnes betalingsVILJE. Hos dere har det tydeligvis stått på viljen og da kan dere bare glemme det. Hadde dere hatt liten evne men mye vilje.. Kanskje. Men hadde jeg vært bank ville deres søknad blitt blankt avslått. Man vetaler sine regninger innen forfall. Og fra forfall til anmerkning skjer ikke på to dager for å si det slik. Så her har dere misligholdt tidligere forpliktelser LENGE. Da er det ikke bare å løpe i banken å ordne opp. Tviler sterkt på at noen med vettet i behold ville stilt som kausjonister for dere. Jeg ville ikke pantsatt huset mitt for slike som dere som har satt dere i en slik situasjon selv. Skaff dere litt betalingsvilje å betal gjelden deres som den er. Den forsvinner ikke selv om den overføres til en annen bank. Synes dette her blir noe krasst, TS tror jo ikke helt på det selv, men har blitt foreslått det fra noen andre og lurer derfor på folks erfaringer. Jeez. Anonymous poster hash: ff756...05f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå