Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig ble jeg gravid, men lykken har blitt til en liten fortvilelse for nå har kvalmen kommet. Først var det bare litt morgen og kveld, men nå i det siste har kvalmen vært konstant og jeg kan våkne om nettene av den. Har ikke kastet opp enda, men har vært like før. Jeg er i tillegg supertrøtt, orker ingenting.

Noen tips som kan hjelpe? Har googlet litt, noen som har erfaring med dette trykkbåndet man kan ha rundt håndleddet for kvalme?

Ingefær skal jeg være forsiktig med pga at jeg går på blodfortynnende.

Fins det andre urter eller mat som demper kvalmen?

I dag har jeg spist hver andre time, det har hjulpet litt.

Hvor lenge pleier dette å vare? flere uker? Og hva gjør man med jobben om det fortsetter slik, da må man kanskje skaffe seg sykemelding?

Anonymous poster hash: 92fb5...6bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hjalp ingenting. Ble sykemeldt, ble for vanskelig å jobbe når jeg kastet opp i pose på vei til jobb, på jobb og etter jobb. Kvalmen ble bedre etter uke 16, men siden uke 28 har den vært tilbake for fullt. Gikk også en stund på kvalmedempende midler fått av legen, men ville ikke gå på de for lenge. Hadde vel fungert lengre på jobb hadde jobben tilrettelagt bedre, men litt vanskelig når man jobber som sosionom og drar på hjemmebesøk til klienter og reiser til mange forskjellige møter i løpet av en dag. Hadde vært lettere å jobbe på et kontor der døren kunne være lukket.

Anonymous poster hash: 81143...95a

Skrevet

Gratulerer med graviditeten :-)
Det er vell ikke så mye som hjelper på det verste men kanskje salt chips og cola uten kullsyre lindrer litt? Det blir helt sikkert bedre etterhvert, både kvalmen og trettheten forsvant hos meg i andre trimester. Dessverre kom den tilbake i tredje.

Skrevet

Bare nysgjerrig - hvilket blodfortynnende bruker du?

Skrevet

Takk Longgone:)

Jeg bruker både albyl-e og klexane.

Skrevet

Oki, bare sånn at du vet det, er det veldig strengt med bruk av Albyl-E under svangerskap. Det skal være veldig god grunn for å bruke det i 1. og 2. trimester, og i 3. trimester er det egentlig kontraindisert.

Det kan godt hende at legen din har tenkt på dette før han satte deg opp på dette, og at du virkelig må ha begge medikamentene, men hvis det ikke har blitt nevt, ville jeg spurt om det.

Skrevet

Oki, bare sånn at du vet det, er det veldig strengt med bruk av Albyl-E under svangerskap. Det skal være veldig god grunn for å bruke det i 1. og 2. trimester, og i 3. trimester er det egentlig kontraindisert.

Det kan godt hende at legen din har tenkt på dette før han satte deg opp på dette, og at du virkelig må ha begge medikamentene, men hvis det ikke har blitt nevt, ville jeg spurt om det.

Nja... Det gis blant annet til gravide som har hatt HELLP eller som har en eller annen koagulasjonsdefekt som øker risikoen for svangerskapsforgiftning eller blodpropp, så direkte farlig er det ikke.

Skrevet

TS her, hvorfor jeg går på disse medikamentene blir mellom meg og legen min.

Men har forstått at det gis til folk som har hatt flere aborter uten at man finner en årsak, så det kan umulig være så farlig.

Skrevet

Uff jeg føler med deg ts. Hvor mange uker er du? Selv er jeg i uke 9 og kjenner at kvalmen begynner å avta litt nå men, fra uke 4 og frem til nå har jeg også vært konstant kvalm. Det som har hjulpet for min del når kvalmen har stått på som verst er å spise/drikke søte ting. Eplemost eller noe juice blandet med farris eller frukt som druer, vannmelon eller plommer.

Anonymous poster hash: 26d3a...820
Skrevet

Jeg er i 7. uke, noe søtt skal herved testes;) Har prøvd å småspise i hele dag, men føler bare det hjelper en liten stund etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...