AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Skal deres barn ha ditt eller mannen sitt etternavn?. (Ugifte,haha)Anonymous poster hash: 4acd6...b9e
frkharepus Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Her får mini mest sannsynlig kun pappaens etternavn. Vi er av den oppfatning at ett fornavn og ett etternavn er mer enn nok. :-) 3
*Frida* Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Enig med forrige, det er nok med et etternavn. Her har våre barn kun pappaen etternavn. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Våre har begges. Førstemann har mitt sist og andremann har hans sist.Anonymous poster hash: a79d8...99a 1
dreia Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Me synest at "less is more", så våre har berre faren sitt etternavn. Nå er me riktignok gifte, og eg har pikenavnet mitt som mellomnavn og mannen sitt etternavn, men me hadde nok gjort det likt viss me ikkje var gifte òg. Men nå har eg aldri likt pikenavnet mitt heller, så eg har aldri hatt noko særlig ønske om å føra det vidare. 1
frøkna Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Mine foreldre gjorde det sånn at mamma bestemte fornavn så fikk vi pappas etternavn. Forsåvidt greit, men syns etternavnet er kjedelig..
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Berre far sitt. Men no har eg óg bytta, då : ) Anonymous poster hash: 78460...cef
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Spørs... Hvis faren skjerper seg og oppfører seg mindre drittsekk blir det mitt mellomnavn + hans, hvis ikke blir det bare mine! Anonymous poster hash: 28e57...90e 1
hjärterdam Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Begge, siden vi har tatt hverandres. Mitt som mellomnavn og fars som etternavn (dvs nå er begge navnene begges, men opprinnelig var det altså slik). Det hadde blitt sånn uansett om vi hadde tatt hverandres navn eller ikke. Det at barnet skal ha mitt mellomnavn på en eller annen måte var veldig viktig for meg, da jeg har en sønn fra før som har det navnet som sitt mellomnavn samt sin fars som etternavn, og jeg ville at mine barn skal ha et felles navn selv om de ikke har samme far.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Vårt barn fikk farens etternavn. Nå, 7 mnd etter, angrer jeg. Men nå er det det som står i folkeregisteret, på dåpsattesten, fødselsattesten og alt det der. Blærk Anonymous poster hash: 7dd2d...08b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Vårt barn fikk farens etternavn. Nå, 7 mnd etter, angrer jeg. Men nå er det det som står i folkeregisteret, på dåpsattesten, fødselsattesten og alt det der. Blærk Anonymous poster hash: 7dd2d...08b Jeg kjenner noen som først ga barnet sitt kun farens etternavn. Men etter noen måneder så angra mora sånn på det, - at hun valgte navne-endring. Dette var altså mens barnet enda var baby. Anonymous poster hash: 199e9...0c3
Silfen Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Kun mitt. Jeg er den eneste i slekten min som bruker etternavnet, av den generasjonen som får barn nu og senere. Dermed den eneste som viderefører navnet. Hadde aldri vært aktuelt at de skulle hatt noe annet. 1
Millimani Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Jeg er ei voksen dame som opplevde at foreldrene mine skilte lag i min barndom, og etter noen år så fikk jeg mammas siste etternavn i tillegg til pappas. Fram til da hadde jeg hatt et sjeldent etternavn ved siden av pappas, så fikk jeg mammas i tillegg til dette. Jeg hater det!! Jeg skulle ønske mitt sjeldne etternavn ble mer brukt av både meg og mine nærmeste som har det, men det blir "gjemt". Jeg synes det er for drøyt med for mange etternavn. Jeg skjønner at foreldre kan like at barna får noe fra begge foreldrene, men det er ikke moro, eller nødvendig, at barna skal ha så lange/mange navn vel?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Mitt barn har både mitt og pappaens etternavn. Anonymous poster hash: cf060...b78
Gjest Magdalene Skrevet 11. september 2013 #17 Skrevet 11. september 2013 Kun pappaens. Syns så synd på unger med flere etternavn, eller bindestreketternavn. 2
Stormborn Skrevet 11. september 2013 #18 Skrevet 11. september 2013 Kun pappaens. Syns så synd på unger med flere etternavn, eller bindestreketternavn. Hvorfor det? Så lenge det er to etternavn som passer sammen og ungen ikke har 3-4 fornavn er det vel ikke så ille...
Gjest Magdalene Skrevet 11. september 2013 #19 Skrevet 11. september 2013 Hvorfor det? Så lenge det er to etternavn som passer sammen og ungen ikke har 3-4 fornavn er det vel ikke så ille... Skal de ha to etternavn, syns jeg det hvertfall er uhørt med to fornavn. Man kan jo uansett bare ha et etternavn. Det andre blir da mellomnavn Fordi jeg tenker litt lenger enn de neste 10 årene når det kommer til navn. Hvilke navn skal de igjen gi sine barn? Og hva når de kanskje gifter seg? 1
Gjest Wanderlust Skrevet 11. september 2013 #20 Skrevet 11. september 2013 Når den tid kommer at jeg får barn skal de definitivt ha mitt etternavn og farens. Selv har jeg tre etternavn og syns det blir litt mye. Dropper til vanlig etternavnet jeg har fra pappa og skal lovlig bytte rekkefølge snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå