Silfen Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Går det an? Eller er det dårlig pc som gjør at det hakker? Så at det var en fremgangsmåte for å legge til noe greier i VLC som gjorde at det skulle gå an å spille av. Men lastet også ned en såkalt blu ray spiller, men det funket ikke noe bedre der, så jeg tenkte at det er pcn min som ikke takler det. Pleier vanligvis ikke laste ned slike filer, men dvd rip eller noe, for det funker å spille av uten hakking, men jeg sjekket litt for lite filnavn i går kveld.
TheHairyToothfairy Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 det er mye info til skjermkort, siden bluray har adskillig mer data pr sekund. det kan være skjermkortet som ikke henger med.
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 VLC har ingen problemer overhodet med å spille av mkv-filer kodet med x264/h.264. Det er nok maskinvaren som er problemet.
Silfen Skrevet 11. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2013 VLC har ingen problemer overhodet med å spille av mkv-filer kodet med x264/h.264. Det er nok maskinvaren som er problemet. Hva trenger jeg for å spille av slike filer da?
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 (endret) Hva trenger jeg for å spille av slike filer da? Ny maskin? Antar at du har laptop, så oppgradering er ikke det enkleste. Endret 11. september 2013 av Zzyzx
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Kjøper du en billig laptop 3-4500 kroner. Bør du faktisk ikke forvente at den klarer å spille av Blu Ray filmer optimalt. Og selv om du har en litt bedre en, kan du hente ut mye ekstra kvalitet med bedre maskinvare. Feks ved å skru på Motion Interpolation. Anonymous poster hash: dc073...64c
Silfen Skrevet 11. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2013 Nei, jeg har bare en billigpc. Men jeg ønsker meg jo en litt bedre, til spill og sånt. Men samtidig så foretrekker jeg små laptoper, så det er vel kanskje ikke mulig å kombinere. Men om jeg kobler den til tv, da funker det kanskje?
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 (endret) Nei, jeg har bare en billigpc. Men jeg ønsker meg jo en litt bedre, til spill og sånt. Men samtidig så foretrekker jeg små laptoper, så det er vel kanskje ikke mulig å kombinere. Men om jeg kobler den til tv, da funker det kanskje? Nei, maskinvaren er fremdeles den samme, så det vil fremdeles hakke. Og jovisst får du små laptoper som er kraftige, det er vel det minste problemet nå etter hvert. Hvor mye er aktuelt å betale hvis du skal ha ny maskin? Og hva er foretrukket skjermstørrelse? Endret 11. september 2013 av Zzyzx
Silfen Skrevet 11. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2013 Jeg tror den jeg har nå er omtrent 12". Helt perfekt. Kan betale 6-7 K, tenker jeg. Dvs det er jo mulig å betale mer, men de holder jo ikke SÅ lenge, hehe.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Nei, jeg har bare en billigpc. Men jeg ønsker meg jo en litt bedre, til spill og sånt. Men samtidig så foretrekker jeg små laptoper, så det er vel kanskje ikke mulig å kombinere. Men om jeg kobler den til tv, da funker det kanskje? Vel det spørs på spillene, men generelt sett er svaret nei. Du får ikke en liten, lett gaming PC med god batteritid og som egner seg til de nyeste spillene. Det finnes unntak, feks Alienware og liknende gaming-laptoper. Men de er latterlig dyre og gir ikke en optimal opplevelse uansett. Feks har jeg selv en "gaming PC" (1 år gammel) som stort sett er bedre enn alt som finnes på markedet av gaming-laptoper. Den kjøpte jeg på komplett (Komplett Entry Gamer eller noe slikt) og er mer enn nok til alt som kommer av spill de neste 3 årene. Kostet vel 6500 eller noe slikt. Samtidig så har jeg en Macbook Air 2013 mod (Og denne fungerer godt til spill som feks Diablo 3, eller å spille av FHD filmer) som jeg bruker i jobb og studiesammenheng. Utmerket portabel PC til denne bruken, og billigere sammenlagt enn en tilsvarende gaming-laptop. Og samtidig bedre hver for seg. Men anbefaler stort sett å holde det adskilt. Men tenk slik som dette, hvis du bruker 6500 på en gaming PC i dag og bruker den i snitt 2 timer hver dag de neste 3-4 år koster den deg noe sånt som 3 kroner per time du bruker den. Anonymous poster hash: dc073...64c
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Det går et vannskille ved 12 tommer. Du bør vurdere 13, altså ikke en slik mini-pc som koster vekslepenger og en bugg. De fleste som ikke er i den klassen kan fint spille av HD-materiale. 1
Silfen Skrevet 11. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2013 Jeg spiller ikke slike avanserte spill, altså, som krever masse. Mer type facebookspill og sånt, men det laster så tregt når pcn ikke yter så mye. 13 funker sikkert bra, de er jo ikke så mye større. Så lenge jeg kan surfe, spille spill samtidig eller se på film samtidig, eller enda bedre, spill OG film samtidig, jeg liker å multitaske, så er det genialt.
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 OK, jeg har egentlig falt litt av utviklingen, men jeg får inn på øret her at det er svært lite i dag som ikke klarer å spille av HDmateriale. Selv Intel Atom klarer det, så lenge det er en nyere generasjon. Med andre ord, hva som helst som har f.eks. Intel Core i5 og HD4000 grafikk. Selv synes jeg blank skjerm er noe dritt, så hadde det vært meg ville jeg sett på denne: http://www.prisguide.no/produkt/dell-vostro-3460-i5-3210m-168765 Det hjelper også at den kommer med Win7. Ulempen er litt liten disk, men det er uansett noe som er helt overkommelig. 1
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Det kan også være greit å følge med på dagstilbud og slikt fra Elkjøp, Lefdal og den typen butikker, plutselig får du en grisebillig maskin. 1
Silfen Skrevet 11. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 11. september 2013 Takker. Akkurat nå har jeg denne, med win 8. Win 7 er å foretrekke? http://www.klikk.no/teknologi/data/article690308.ece
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #16 Skrevet 11. september 2013 7 eller 8 er smak og behag. Gammel dame er vond å vende, sies det, så jeg kommer til å unngå 8 i det lengste. Akkurat som jeg gjorde med Vista, da satt jeg med XP til 7 kom.
Silfen Skrevet 11. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 11. september 2013 (endret) Jeg liker win 8, jeg. Selv om jeg egentlig er ganske konform med mine og. Hadde XP frem til denne, haha. Endret 11. september 2013 av Silfen
Zzyzx Skrevet 11. september 2013 #18 Skrevet 11. september 2013 Men den maskinen din skal da klare å dra HD-film. AMD C-50 har innebygget grafikk som skal kunne dra sokkene av tilsvarende fra Intel, jo. Jeg ville forsøkt meg med driveroppdateringer og muligens en reinstallasjon først.
Silfen Skrevet 11. september 2013 Forfatter #19 Skrevet 11. september 2013 Driveroppdateringer, ja. Det har jo aldri blitt gjort, høhø. Reinstallasjon gidder jeg ikke, den er ikke så gammel.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #20 Skrevet 11. september 2013 Går det an? Eller er det dårlig pc som gjør at det hakker? Så at det var en fremgangsmåte for å legge til noe greier i VLC som gjorde at det skulle gå an å spille av. Men lastet også ned en såkalt blu ray spiller, men det funket ikke noe bedre der, så jeg tenkte at det er pcn min som ikke takler det. Pleier vanligvis ikke laste ned slike filer, men dvd rip eller noe, for det funker å spille av uten hakking, men jeg sjekket litt for lite filnavn i går kveld. Prøv denne innstillingen på PCen først. Se om det hjelper. Anonymous poster hash: 97c42...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå