Gjest Lea Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 Vi sitter her og klør oss i hodet. Som vanlig er vår felles gjeld fordelt feil ettersom lånet bare kan stå på den ene av oss. Og vi vil jo gjerne betale inn restskatten nå, for å slippe renter. Vi har et ganske stort beløp å betale inn og dette er helt feil fordelt på den foreløbige beregningen. La oss si at person 1 har 10000 i restskatt og person 2 har 2000 til gode. Totelt skal vi da betalte 8000 i restskatt. Men det er egentlig person 2 som får restskatten når gjeld o.l. er riktig fordelt. Hvis person 1 betaler inn 8000 kroner, så blir det vel helt feil? Eller jevner det seg ut mht. til renter? Jeg er forvirret som fy...
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #2 Skrevet 26. april 2004 Går det ikkje an å ta ein tlf til likningskontoret?
Gjest Lea Skrevet 27. april 2004 #3 Skrevet 27. april 2004 Joda, men av erfaring vet jeg at jeg er mer forvirret etter å ha ventet 1 halvtime i telefonkø og å ha snakket med ligningskontoret Får vel vente til papsen er tilgjengelig da...
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 For å si det først, det dere betaler inn nå er et tilleggsforskudd ikke restskatt. Det lønner seg at den som får restskatten når selvangivelsen er levert, altså person 2 betaler inn. Grunnen er at renta på restskatt er 2,8 %, mens renta på skatt tilgode er 0,3 % hvis du får tilbake i juni.
Gjest Lea Skrevet 27. april 2004 #5 Skrevet 27. april 2004 Tenkte meg at det var noe sånt. Takk for tips. Skal snakke med papsen i kveld og finne ut hvordan vi skal fordele elendigheten. Jeg blir bare sur og grinete av å sitte med sånt alene.
Gjest Lea Skrevet 27. april 2004 #6 Skrevet 27. april 2004 Da er det dumme papiret ferdig og de sure pengene er innbetalt Papsen anbefalte oss å overføre mer enn det vi skyldte totalt, men jeg tror at vi traff ganske riktig. Han kjeftet ikke engang på meg fordi jeg hadde slurvet med skattekortet. Snille pappa'n min :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå