AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg er litt sjenert, så jeg unngår fort mye blikkontakt. Er det litt sånn turn off for gutter når ei jente gjør det? Kan være sånn i mer intime situasjoner også med mindre vi har vært sammen lenge, jeg blir bare satt ut hvis det blir mye av det. Når man kysser lukker man jo gjerne øynene og jeg liker å føle mer enn å se kanskje. Noen tips til å bli bedre på å holde blikkontakt? Anonymous poster hash: c81b2...e8a
ekkoet Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Jeg er og sjenert, men har blitt flinkere på dette med blikkontakt. Jeg regner med du spør litt generelt og ikke bare når du kysser, ellers kan svaret mitt oppfattes som litt rart . Det har for meg føles rart og feil å stirre noen i øynene, jeg har alltid tenkt at den andre personen føler det ubehagelig også. Det samme gjelder forsåvidt for pauser i samtalen. Tidligere syntes jeg disse var ubehagelige og følte det var min jobb å fylle dem. Så har jeg innsett at pausene er like ubehagelige for andre parten, eller egentlig ikke ubehagelige i det hele tatt, så hvorfor skal jeg fylle dem, hvorfor skal det være annerledes for meg. Det samme gjelder egentlig blikkontakt. Hvis du føler det er ukomfortabelt med blikkontakt, hvorfor er det egentlig? Det er ingen grunn til at det skal være forskjellig for deg i forhold til den andre,. Mitt største problem med blikkontakt nå er feks i en samtale at hjernen min jobber med 2 ting samtidig, både det å vurdere blikket mot den andre, samtidig som man skal fortsette samtalen. Eller om man skal veksle noen ord med kassadamen samtidig som man skal finne frem kort eller penger. Tipsene mine ville være å trene på det. Begynn med foreldre og søsken (før jeg var 20 hadde jeg nesten aldri blikkontakt med dem når jeg snakket med dem) og andre tilfeldige fremmede personer. Litt til å begynne med, så lengre perioder. Man må ut av en comfort zone, som det så fint heter på norsk. (Selv om jeg kan høres ut som en asosial raring med å aldri ha sett folk i øynene, så er jeg ikke det. Jeg tror folk vil beskrive meg som helt normal, men litt sjenert. Jeg har aldri vært festens midtpunkt, men har alltid hatt nok av venner og har da funnet meg både kone og jobb.) Når det gjelder det å være sjenert jente, ville ikke det være noen ulempe for en slik som meg (da jeg var 20), tvert i mot, jeg ville hatt større problemer med en som var for utadvent. Eneste problemet hadde vel vært at man hadde blitt sittende å skule på hverandre uten at noen tok initiativ :-)
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Jeg er ganske sjenert, og har lenge slitt med å møte andres blikk når jeg feks. går på gata. I det siste har jeg bestemt meg for å gjøre noe med det, og hver gang jeg er ute å går en tur prøver jeg bevisst å møte blikkene til de som kommer i mot meg. Det krever litt guts og det kan virke skummelt, men etter jeg har gjort det, føles det kjempe lettende. Man innser også da at det egentlig ikke er noe skummelt, og de fleste som møter blikket tilbake, smiler. For å bli bedre på ting er alt som kreves øving og litt mot. Du kommer ikke til å klare det før du virkelig har bestemt deg for at dette er noe du vil endre på, men når du har kommet til det punktet, blir det mye lettere. Lykke til! Anonymous poster hash: 910ec...f63
Gjest JakeGreen Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Synes det er søtt, men jeg er kanskje litt streng ettersom jeg liker å tvinge de sjenerte jentene til å se på meg, ofte med fysisk makt. Jeg ser på det som at jeg hjelper å frigjøre dem.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Synes det er søtt, men jeg er kanskje litt streng ettersom jeg liker å tvinge de sjenerte jentene til å se på meg, ofte med fysisk makt. Jeg ser på det som at jeg hjelper å frigjøre dem. Hva i alle dager mener du her? Anonymous poster hash: f76b7...8eb
Gjest JakeGreen Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Hva i alle dager mener du her? Anonymous poster hash: f76b7...8eb Jeg mener at om jeg for eksempel sitter sammen med en jente og hun er sjenert, så kan jeg verbalt be henne om å holde blikkontakten, samtidig som jeg smiler til henne og fører ansiktet hennes opp igjen med hendene mine om nødvendig. Har ikke fått noen klager hittil.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Jeg mener at om jeg for eksempel sitter sammen med en jente og hun er sjenert, så kan jeg verbalt be henne om å holde blikkontakten, samtidig som jeg smiler til henne og fører ansiktet hennes opp igjen med hendene mine om nødvendig. Har ikke fått noen klager hittil. Er ikke sikkert at alle tør. Anonymous poster hash: f76b7...8eb
Gjest Arbeider Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Positive opplevelser og bli observant på dem.
Gjest JakeGreen Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Er ikke sikkert at alle tør. Anonymous poster hash: f76b7...8eb Jeg tar ikke kvelertak og gir de et dødsblikk, det er kun snakk om et dytt i riktig retning. Og grunnen til at jeg gjør det er jo for å optimalisere opplevelsen for henne, så det er ikke akkurat sånn at det er kun meg selv jeg tenker på, uselvisk som jeg er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå