Amaliehey Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 (endret) Heisann! Jeg har en del ting jeg lurer på, som jeg også har stilt andre plasser uten å få svar, så jeg håper noen kvinner eller menn kan hjelpe meg med dette! Jeg er en relativt ung kvinne. 18 år med andre ord. I det siste har jeg begynt å være veldig masse med en gutt og vi har sex. Hele tiden har jeg gått på p-pillene Cerazette (hadde vært veldig greit om noen som har erfaringer med disse pillene kunne hjulpet meg med det), men det er ikke lenge siden jeg fant ut at man må ta de ganske likt hver dag. Jeg har gått på de i flere år og bare tatt en om dagen når jeg kommer på det, men jeg fant ut for noen dager siden at det kan maks være 27 timer mellom hver pille. Er det noen som har erfaringer med dette og vet om det er veldig viktig? Noe annet jeg lurer på er det at jeg hadde sex sist natt til søndag den 8. September. Tok angrepille idag, Tirsdag 10. September. Pillen tok jeg ti 15-tiden på dagen, men ut mot kveldingen merka jeg at det begynte å komme litt brunt utflod. Jeg tenkte at grunnen til dette er fordi at jeg går på Cerazette som kan gjøre at man mister mensen helt, og det er ufarlig. Derfor tenkte jeg at det brune utflodet kanskje var et tegn på at det er nå jeg hadde hatt mensen om jeg ikke gikk på de pillene om dere skjønner? Tenkte ikke mer over det og ble heller letta og følte at jeg ikke var gravid, men utover kveldinga begynte det å komme helt tynt blod. Det var definitivt ikke mensen, for det var langt ifra like tjukt eller mørkt. Det var tynt blod som nesten så rosa ut (blanda med vann. Så lyst). Jeg gikk inn og las om det på internett, men forstod ikke så masse da det stod noe om eggfesting. Mange sa at det ikke kom før 6 dager eller noe. Men jeg lurer bare på om dette er typisk tegn til graviditet og om jeg burde sjekke meg? Vær så snill og hjelp meg! Er helt hysterisk her jeg sitter... Ønsker altså ikke å bli gravid før jeg er ferdig med utdannelse, men jeg respekterer jo selvfølgelig alle som vil det! Vil det bare ikke selv... Hehe Endret 19. mars 2018 av Amaliehey
Frøken Vims Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Blødninger er ikke et typisk tegn på graviditet, men slik jeg har forstått det er det ikke uvanlig å ha blødninger når man går på cerazette. Faktisk er det mest vanlige at man IKKE har blødninger når man er gravid. Men dersom du har tullet med pillene kan det være greit å ta en test uansett, og da får du svar sånn at du slipper å gå å lure. Det er nemlig veldig vanlig å tro man har masse tegn på graviditet når man begynner å kjenne etter, faktisk så har veldig mange færre symptomer når de faktisk er gravide sammenlignet med når de har trodd ar de kan være gravide. 1
Amaliehey Skrevet 11. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2013 Blødninger er ikke et typisk tegn på graviditet, men slik jeg har forstått det er det ikke uvanlig å ha blødninger når man går på cerazette. Faktisk er det mest vanlige at man IKKE har blødninger når man er gravid. Men dersom du har tullet med pillene kan det være greit å ta en test uansett, og da får du svar sånn at du slipper å gå å lure. Det er nemlig veldig vanlig å tro man har masse tegn på graviditet når man begynner å kjenne etter, faktisk så har veldig mange færre symptomer når de faktisk er gravide sammenlignet med når de har trodd ar de kan være gravide. Takk for svar, men fant ut etterhvert av at det bare var mensen Det var bare en så rar begynnelse på mensen, haha! P-pillene pleier jeg omtrent aldri å få blødninger av, derfor reagerte jeg i og med at blodet ikke liknet mensenblod. Tror ikke det er nødvendig å gå til legen nå som jeg har funnet ut av at det var mensen. En av de første gangene jeg har blitt lettet av å ha ensen!!
Upadiela Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Først og fremst; legg pillene i en liten boks ved vasken på badet, så husker du å ta dem sammen med tannpussen i morgenrutinen. Det er ikke lurt å ta en sånn "tar de når jeg husker de", for vips! så glemmer du! (Snakker av erfaring - tok de heldigvis en time innen "fristen" så jeg slapp heldigvis så mye tull...). Så - det hendte jeg fikk småblødninger iblant, da jeg var med eksen. Ble aldri gravid da. Tror cerazette er en sånn pille som gjør mye med kroppen i og med at man mister mensen. Så da skjer det rare ting. Lykke til - og er du usikker, TA EN TEST!
Amaliehey Skrevet 11. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2013 Først og fremst; legg pillene i en liten boks ved vasken på badet, så husker du å ta dem sammen med tannpussen i morgenrutinen. Det er ikke lurt å ta en sånn "tar de når jeg husker de", for vips! så glemmer du! (Snakker av erfaring - tok de heldigvis en time innen "fristen" så jeg slapp heldigvis så mye tull...). Så - det hendte jeg fikk småblødninger iblant, da jeg var med eksen. Ble aldri gravid da. Tror cerazette er en sånn pille som gjør mye med kroppen i og med at man mister mensen. Så da skjer det rare ting. Lykke til - og er du usikker, TA EN TEST! Tusen takk for svar! Jeg pleier faktisk aldri å glemme de! Er veldig flink på det, derfor tar jeg de bare når jeg kommer på det. Men jeg hadde jo misforstått hvordan man skal ta de, så må uansett få orden på det. I ukedagene står jeg opp 6 og i helgene ofte 10-11, så det funker ikke det heller. Derfor tenker jeg at jeg kan ha med meg på skolen og ta i 11 tiden, siden jeg alltid er våken da uansett!! Fant jo ut av at jeg ikke er gravid, da det viste seg idag tidlig at det var mensen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå