Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var noen i tråden min som skrev at menn har jentevennee for å kunne snakke om følelser. Noen menn som føler det stemmer?

Selv snakker jeg ikke om følelser, men synes menn snakker om følelser hele tiden. Og ikke bare til nære venner. På flere gjennforeninger hvor keg har snakket med folk jeg egentlig aldri kjente får jeg høre de mest intime historiene.selvsagt med de kjente ordene "du er den eneste jeg har sagt dette til"

Så menn sliter dere med å snakke om følelser til andre menn, er det lettere å snakke til kvinner eller er det kanskje greiest å snakke med en fremmed?

Kvinner kan selvsagt også få svare. Jeg ser ikke ned på dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan snakke for min kjæreste da, om han ikke lyver. Men for han så er jeg den eneste personen han kan fortelle alt til å virkelig fortelle hva han føler. Han har til og med grått foran meg og søkt trøst. Det syntes jeg er veldig fint, for det sier bare litt om hvor mye tillit han har til meg.

• Liker 1
Skrevet

Har dette noe med kjønn å gjøre? Jeg er hunkjønn og liker ikke å snakke om følelser. En mannlig venn av meg elsker det.

Anonymous poster hash: 37a41...17b
  • Liker 1
Skrevet

Hei :)

Jeg er kvinne, og har erfaring med at mange menn er bl.a. mer forståelsesfulle og bedre for meg å snakke med enn de fleste kvinner som jeg har snakket med.

Skrevet

Var noen i tråden min som skrev at menn har jentevennee for å kunne snakke om følelser. Noen menn som føler det stemmer?

Selv snakker jeg ikke om følelser, men synes menn snakker om følelser hele tiden. Og ikke bare til nære venner. På flere gjennforeninger hvor keg har snakket med folk jeg egentlig aldri kjente får jeg høre de mest intime historiene.selvsagt med de kjente ordene "du er den eneste jeg har sagt dette til"

Så menn sliter dere med å snakke om følelser til andre menn, er det lettere å snakke til kvinner eller er det kanskje greiest å snakke med en fremmed?

^^

Skrevet

I fylla sier sikkert mange mannfolk altfor mye til hvem som helst.

Men som edru så snakker de fleste menn ikke om følelser med noen annen enn ei kvinne.

Skrevet

Vel. For å snakke om følelser så er det jo greit å ha dem intakt og i en fungerende velstand først og fremst, men det er nok ikke mange menn som sitter rundt hverandre og snakker mye om følelser likevel. Det finnes unntak til dette da, hvis en kompis nylig har opplevd noe trist og således går gjennom noe. Merk, nylig.

Og ellers er det som regel kjekkere å prate med jenter om den slags, fordi dem har en viss annen forståelse for følelser, og er veldig flink noen ganger til å tolke flere sider av samme sak. Blant annet.

Og kvinner blir ofte en smule mer engasjert om en snakker om noe slikt, enn en mann ville vanligvis ha blitt.

Det spørs jo også hvor nær denne kompisen er. Og om hvor mye av den slags bl.a har blitt snakket om tidligere.

Med mindre man er på fylla da. Da er det ikke så nøye hvem det er. Det kan like gjerne være en tilfeldig person en såvidt har har snakket litt med, til uteliggeren som ligger litt lengre ned i gaten.

Så da blir det nok bare opp til tilfeldighetene egentlig, men noen ganger er det jo akkurat det man trenger og.

Skrevet

Begge eksene mine har snakket mye med følelser med meg, begge har også ved noen få tilfeller grått foran meg. Jeg har flere kompiser, som kanskje gjerne kan starte en samtale med "jeg trenger et kvinnelig perspektiv på dette.." eller de trenger forholdsråd, og i disse samtaleemnene kommer gjerne en del følelser inn.

Jeg vet ikke om de snakker mer med meg enn sine egne kompiser da, jeg tror ikke jeg er den mest ideelle kvinnen å snakke om følelser med heller siden jeg ofte kan bli litt satt ut av situasjonen og ikke vite helt hva jeg skal si eller gjøre..

Skrevet

Jeg snakker nok mer om følelser med venninner enn med kompiser, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...