Gå til innhold

Hvordan kler du deg i den kalde årstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil si høst og vinter, men mest vinter. Jeg er innteressert i å høre hva dere har på innendørs i denne tiden, og ikke jakke du har over mens du er ute.

Jeg går på vgs og synes stilen min blir helt døll når varmen er over, og tynne og korte klær må vekk :-( ender liksom alltid opp i standard beige strikkegenser hver dag.

Noen stiltips folkens? Og hvordan ville du kledd deg i denne årstiden til hverdags?

Anonymous poster hash: 88c48...b1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullundertrøye, strikket kjole, fleece strømper og ullkåper går det mye i her. :)

Anonymous poster hash: 898f6...9dc
Skrevet

jeg gikk med det samme som i sommeren bare med en good og varm jakke over :D

Det meste vil uansett ikke synes under jakken, men når du sitter inne slipper du hvertfall å bli varm pga for mye klær. Under jakken var det egentlig de samme tunikene/toppene som i sommer, og eller thights og jeans :)

Som sagt, jakken som holder meg varm så det under er jo egentlig det samme som i sommeren :)

Skrevet

Hvordan kler dere dere når dere skal oppholde dere en stund utendørs? Boblebukse, tykk jakke og klumpete sko er ikke lekkert.

Anonymous poster hash: 7d1e4...b46

Skrevet

Penisvarmer må man ha!

Anonymous poster hash: 8597d...efd
  • Liker 1
Skrevet

Liker å bruke sorte bukser (type skinny jeans, jeggins, tights etc) med støveletter (stort sett flate). Gjerne beige eller brune støveletter siden buksene stort sett er svarte. Men også svarte lange støveletter er fint til skjørt, kjoler og jeans. Bruker som deg strikkegensere, men ikke beige. Har flere farger, noen stramme ullgensere, rød eller kanskje mørk lilla. Flanellskjorter syntes jeg også er varme.

Ellers syntes jeg det er fint å bruke skjørt og ullstrømpebukser eller langermede kjoler. Jeg syntes faktisk det er mye lettere å kle seg om vinteren enn om sommeren, selv om jeg liker sommeren bedre da :sno:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kler meg stort sett "som vanlig", men slenger på gode sko, varm jakke, skjerf, lue og votter/hansker utendørs. Bytter gjerne ut de tynne strømpebuksene med ullstrømpebukser.

Skrevet (endret)

Jeg er en frysepinne så det skal være varmt. Blir mye skinnyjeans, men alltid god strømpebukse under, langermet bomullsgenser stappet godt nedi buksa og en stor og lang varm strikkegenser(har i masse forskjellige farger og mønster).

På beina har jeg gjerne noen røffe boots som har plass til gode varme sokker oppi :)

Endret av Runforit
Skrevet (endret)

Jeg har veldig mange fine gensere i blant annet kashmir som både er varme og har fin fasong. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal gå i beige fodri det er kaldt, beige kommer ikke innenfor døren min i verken + eller - 40 grader. Jeg har flere gensere i ull som er i mørkeblått, lavendel, burgunder, sort og hvit-stripete, kremfarget etc. Jakke synes jeg er det letteste å finne, det er heller et problem å måtte eliminere slik at jeg ikke kjøper for mange.

Jeg har ofte en praktisk tynn ulltrøye under en penere gensere, eventuelt ulltrøye under skjorte og så genser oppå. Det er mange pene ulltrøyer med blonder og som er litt mer delikate enn Ulvang-stilen. Så kjører jeg et fint skjerf, jakke og stramme bukser.

Endret av Glynis
Skrevet

Liker å bruke sorte bukser (type skinny jeans, jeggins, tights etc) med støveletter (stort sett flate). Gjerne beige eller brune støveletter siden buksene stort sett er svarte. Men også svarte lange støveletter er fint til skjørt, kjoler og jeans. Bruker som deg strikkegensere, men ikke beige. Har flere farger, noen stramme ullgensere, rød eller kanskje mørk lilla. Flanellskjorter syntes jeg også er varme.

Ellers syntes jeg det er fint å bruke skjørt og ullstrømpebukser eller langermede kjoler. Jeg syntes faktisk det er mye lettere å kle seg om vinteren enn om sommeren, selv om jeg liker sommeren bedre da :sno:

Høres ut som du har en veldig smakfull og fin klesstil!

Skrevet

Mye knestrømper og høye støvletter med og uten hæl. Er veldig kjolete, så det går mye i det og skjørt med varme strømper, eller skinnyjeans og gensere i forskjellige fasonger og farger, med og uten belter. Liker også å dra inn gammelt, så blander inn arvet lusekofte, islendergenser, hjemmestrikkede luer fra 70/80tallet etc. Er også glad i skjorter eller tynne gensere med strikkavest over.

Skrevet

Blir mye skinny jeans og boots. Har flere fine gensere, men bruker også en del tynnere overdeler året rundt og slenger bare en cardigan over når jeg går til og fra jobb eller skulle bli frysen. Siden det gjerne er godt og varmt inne så liker jeg best å kle meg lagvis sånn.

Kjoler i litt tykkere stoff og strømpebukser, eller skjørt og langermet topp, er også en slager. Også her slenger jeg en cardigan mellom kjole og jakke dersom det er veldig kaldt ute for å få et ekstra lag.

Jeg foretrekker faktisk helt klart de kaldere tider når det gjelder klær. Høsten er best, da kan jeg gå med skinnjakkene mine, boots og mørke kjoler. Når det er BIKKJEkaldt så blir det til at jeg pakker meg inn i den samme glovarme jakka hver dag, og de samme vanntette, sklisikre bootsene. Men jakka kommer jo av og jeg har skoskift på jobb, så da kan man jo kle seg OK likevel. Mister dog litt fantasien når alt handler om å holde minus 20 ute, da gjelder det å ha noen kule strikkegensere på lager.

Anonymous poster hash: e8128...227
Gjest Lille-pus
Skrevet

Innendørs i vinterhalvåret:

Langermede bluser/skjorter og slenger en caridgan eller v-genser i ull eller cashmere, carshmere/silke over.

Som regel blyantskjørt i ull, eller lær.

Ullstrømper og 'benklær' (mamelukk) i merinoull utenpå trusen/strømpebeltet - for å dekke åpningen mellom strømpekanten og trusen.

På bena varierer det litt... om det er under 12 -15 blå så kommer de knehøye selskinnsstøvlene frem, og om det er bare er noen få blå så er det andre gode, fôrede vinterstøvler.

- så har jeg sko på kontoret.

Da holder frysepinnen Pus seg skikkelig god og varm

Skrevet

Jeg bruker alltid tights og skjørt uansett temperatur. Ellers har jeg på en tjukk, god jakke, langt skjerf og selskinnstøvler.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Bruker mye ull. Kjoler, gensere, kåper og strømper.

Oppholde meg ute? Det prøver jeg å unngå.

Skrevet

Hvordan kler dere dere når dere skal oppholde dere en stund utendørs? Boblebukse, tykk jakke og klumpete sko er ikke lekkert.

Anonymous poster hash: 7d1e4...b46

Ullstilongs, tights og leggvarmere og skjørt på bena og trøye® og genser(e) på overkroppen. Ev en kjole til å erstatte skjørtet og den ytterste genseren.

Så ullkåpe og 1-2 sjal i ull samt votter/hansker og en lue og knehøye støvletter.

Holder meg fin og varm til bybruk, skal jeg ut i skogen kler jeg meg til skogen, men jeg går ikke i allværsjakke og slikt til shopping og bytrasking, altså. Altfor mange kler seg helt grusomt når det er fint mulig å være vel så varm og velkledd.

Anonymous poster hash: f6bf0...603

Skrevet

Høres ut som du har en veldig smakfull og fin klesstil!

Takk :goodbye:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...