Gå til innhold

Rensemiddel for katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvilket er best? Jeg har hørt at Pyrisept er farlig for katter. Så jeg lurer på hvilke alternativer som er. Pus kommer hjem med små kutt og sår fra slosskamp og iblant er det mye rusk og skitt i dem :)

Anonymous poster hash: 36d37...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterilt saltvann eller borvann?

:heks:

Skrevet

Folk sier så forskjellig, men jeg har alltid brukt Pyrisept på katter og har fått veterinæren min sin "velsignelse" til det. Hun er for øvrig spesialist på smådyr så hun burde vite det. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hørt at pyricept skal være farlig for katter, men jeg må ærlig innrømme at jeg har selv brukt det før uten å se at det har gjort noe galt. Men nå prøver jeg selvfølgelig å finne andre alternativer, og vanlig rent vann eller saltvann bruker å fungere fra. Eventuelt kan du prøve å bruke kamille te, det er jo midt betennelsesdempende. Jeg bruker å rense øynene til kattene min med det hvis de får betente øyne. Og jeg har (bank i bordet) ikke trengt å gå til veterinær for å få øyedråper eller salve en eneste gang etter at jeg begynte med det. :) Og når det fungerer på øyne så ser jeg ikke at det skal være noe galt i å bruke det på sår heller.

Skrevet

Bruker selv saltvannsampuller til å rense småsår og dryppe øynene til kattene våre, funker helt fint.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...