AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Eller er det et fullstendig kvinnedominert yrke?Anonymous poster hash: 2fbef...648
Nerine_ Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Jeg hadde mannlig jordmor under en av mine fødsler
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Jeg hadde mannlig jordmor under en av mine fødsler De må jo finnes, så du har iallefall møtt en Aldri hørt om en og har ikke tenkt på det før i sta når jeg postet dette. Anonymous poster hash: 2fbef...648
Sunshower Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Jeg hadde en mannlig jordmor (jordfar? ) på skiftet før jeg fødte. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 I "jordmødrene", en serie som gikk på NRK for noen år sida, var det med en mannlig jordmor :-) Lurer på om det var på Odda sykehus? Anonymous poster hash: 10be3...6b1 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Nei,ikke vil jeg ha det heller. Anonymous poster hash: db3e5...d54 2
Silfen Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 http://www.sykepleien.no/temaoversikt/697146/tema:-mannlige-jordmodre
Nerine_ Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Nei,ikke vil jeg ha det heller. Anonymous poster hash: db3e5...d54 Da hadde du muligens gått glipp av noe, for det er den mest hensynsfulle og empatiske jordmoren jeg har hatt under mine fødsler. 5
*Frida* Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Eg har ikkje hatt mannlig jordmor under fødsel, men har hatt mannlig jordmor på fleire av svangerskapskontrollane. Ein svært behagelig mann, som eg veldig gjerne skulle hatt som fødselsjordmor! Nå fekk eg hjelp av mannlig lege under første fødsel (vaakum), og ser ikkje heilt kva det skal bety kva kjønn verken lege eller jordmor har. Kjemi er viktigare! 10
Tordensky Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Har aldri møtt på en mannlig jordmor men vet de finnes. Ville ikke hatt betenkeligheter med å ha en mannlig jordmor under fødselen heller. Fastlegen min er mann og det er han som har satt spiralen på meg, en mye mer blottleggende følelse for meg det. Leger som kommer og assisterer under fødsel er ofte menn de og... Som det sies over meg, kjemi er viktigere! (men det er klart at i et edru ikke-fødende øyeblikk så kan man jo selvsagt tenke at man helst vil ha noen som har født selv og har god peil og erfaring, men det er jo heller ingen garanti med kvinnelig jordmor) 1
thinkywinky Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Leste for et års tid siden at det finnes tre mannlige jordmennesker (?). Det er han fra fødeavdelingen som jobber i Odda, også er det en i Namsos. Den siste plassen kommer jeg ikke på.
Veggdyret Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Skulle veldig gjerne hatt en mannlig jordmor, iallefall for svangerskapskontroller. Føler meg mye mer komfortabel med å snakke med menn enn kvinner. 1
Silfen Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Skulle veldig gjerne hatt en mannlig jordmor, iallefall for svangerskapskontroller. Føler meg mye mer komfortabel med å snakke med menn enn kvinner. Da kan du vel like gjerne gå til en mannlig gynekolog eller lege. Går du privat så blir du ikke kastet ut etter 10 minutter heller.
Veggdyret Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Bor på et lite sted der det er hele 2 jordmødre å velge mellom, begge i det offentlige og begge kvinner. Det er uansett ikke noe stort handicap for meg, jeg kommer meg helt fint gjennom de nødvendige rutinene, og trenger jeg noen å koseprate med har jeg både venner og familie. Nevnte det bare som en motvekt mot de som ikke kunne tenke seg en mannlig jordmor.
Silfen Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Og poenget mitt var at man ikke må gå til jordmor i det hele tatt, dersom man ikke føler for det.
frøkna Skrevet 11. september 2013 #16 Skrevet 11. september 2013 Det er bare en 3-4 mannlige jordmødre i Norge (mener yrkestittelen ikke endrer seg ut i fra kjønn?) Det er enda færre mannlige helsesøstre!
Silfen Skrevet 11. september 2013 #17 Skrevet 11. september 2013 Er det ingen som leser lenker som legges ut, eller? I Norge fins det ni mannlige jordmødre. Roger Bjørndalen er en av dem. 1
Silfen Skrevet 11. september 2013 #18 Skrevet 11. september 2013 Og heller ikke færre helsesøstre, ut fra tallene over iallfall: En forening som heter «Landsgruppen av helsesøstre» vet bare om åtte menn som er helsesøstre her i landet. To jobber i Oslo, hvorav en ser ut til å jobbe i Spania, to i Østfold og 4 i Nordland. Det er for få, mener Likestillingsombud Sunniva Ørstavik.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #19 Skrevet 11. september 2013 Da kan du vel like gjerne gå til en mannlig gynekolog eller lege. Går du privat så blir du ikke kastet ut etter 10 minutter heller. Alle mine svangerskapskontroller både hos fastlegen og jordmor har tatt 30 minutter, bortsett fra den første hos jordmor som var på en hel time. Det er begge offentlige. Anonymous poster hash: 2fbef...648 1
Silfen Skrevet 11. september 2013 #20 Skrevet 11. september 2013 Alle mine svangerskapskontroller både hos fastlegen og jordmor har tatt 30 minutter, bortsett fra den første hos jordmor som var på en hel time. Det er begge offentlige. Anonymous poster hash: 2fbef...648 Og mine hos jordmor har tatt minst 30 min og lege maks 10 min. Som jeg tror kanskje er mer standard enn en halvtime hos lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå