Gå til innhold

Ikke bra å dusje 2 ganger om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dusjer uansett hver dag, men de siste ukene så blir det gjerne to ganger om dagen. F.eks i dag så dusjet jeg før jeg dro til kjæresten (pga sex) og for å ikke få soppinfeksjon så dusjet jeg også akkurat nå. Jeg dusjer håret annenhver dag, så det er det ikke så farlig med, men ødelegger det huden min å dusje så ofte?

Når jeg dusjer 2 ganger om dagen, så er det kun den ene gangen jeg vasker med såpe (utenom intimsåpe da som jeg bruker to ganger om dagen. Legen anbefaler intimsåpe til meg og det hjelper).

Om jeg også skal trene, så dusjer jeg før trening fordi det er selvsagt ubehagelig for andre på senteret om jeg lukter, og så dusjer jeg etter trening.

Jeg har ikke opplevd å ha tørr hud selv om jeg ikke smører kroppen etterpå. Er det veldig farlig å dusje 2 ganger?

Anonymous poster hash: a836a...c88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke farlig, gjør det selv, men ikke bra heller. No big deal hvis du ikke merker det :) Men noen tørker ut, får dårlig hud.

Og det går hardt ut over håret

Anonymous poster hash: d66f3...515
Skrevet

Ikke farlig, gjør det selv, men ikke bra heller. No big deal hvis du ikke merker det :) Men noen tørker ut, får dårlig hud.

Og det går hardt ut over håret

Anonymous poster hash: d66f3...515

Som sagt dusjer jeg kun håret annenhver dag :)

Huden min er så og si aldri tørr, og den har ikke blitt tørr selv om jeg dusjer 2 ganger om dagen :)

-TS

Gjest Amber Rose
Skrevet

Gjør det selv. Har ikke merket noe ennå. Håper ikke det dukker opp noe dumme greier etterhvert.

Skrevet

Jeg gjør også det i perioder hvor jeg trener mye, og jeg merker godt på huden at den tørker ut. Nå har jeg problemhud i utgangspunktet, har veldig tørr hud med eksem. Så jeg må uansett smøre meg godt. Hvis du ikke merker noe på huden, er det ikke noe å stresse med :)

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Gjør det selv, da jeg trener morgencardio om morgenen, og styrke/kampsport/hardere kondisjon på ettermiddag/kveld.

Tror ikke det er bra, men står ikke lenge uansett :)

Skrevet

Får man soppinfeksjon av å ikke dusje før eller etter sex? Da hadde vel hele verdens befolkning vært infisert av sopp eller?

• Liker 1
Skrevet

Får man soppinfeksjon av å ikke dusje før eller etter sex? Da hadde vel hele verdens befolkning vært infisert av sopp eller?

JEG får soppinfeksjon om jeg ikke dusjer etter sex. Grunnen til at jeg dusjer før sex er da pga hygieniske årsaker. Har ikke sagt at du eller noen andre får soppinfeksjon om du/dere ikke vasker underlivet etter sex ;)

Skrevet

Ikke noe farlig å dusje flere ganger om dagen! Er du plaget med tørr hud så kan du bruke oljesåpe, og en god krem etterpå.

Dusjer selv hver morgen, men må også dusje etter trening, så 4-5 ganger i uken dusjer jeg to ganger om dagen.

Skrevet

JEG får soppinfeksjon om jeg ikke dusjer etter sex. Grunnen til at jeg dusjer før sex er da pga hygieniske årsaker. Har ikke sagt at du eller noen andre får soppinfeksjon om du/dere ikke vasker underlivet etter sex ;)

Jeg tror bestemt at det heller er all dusjinga du får soppinfeksjonen i fra. Vi har en naturlig barrierre på huden, og på slimhinner. En syrekappe som bla. beskytter mot oppblomstring av sopp. Dusjer man seg ihjel forsvinner denne beskyttelsen. Vips, soppinfeksjon.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror bestemt at det heller er all dusjinga du får soppinfeksjonen i fra. Vi har en naturlig barrierre på huden, og på slimhinner. En syrekappe som bla. beskytter mot oppblomstring av sopp. Dusjer man seg ihjel forsvinner denne beskyttelsen. Vips, soppinfeksjon.

Jeg dusjer ikke 2ganger om dagen og jeg får soppinfeksjon om jeg ikke ordentlig får vaska bort "gørra" etter sex. Folk er forskjellige må du forstå

Anonymous poster hash: 1daf8...223

Skrevet

Det er absolutt ikke bra å dusje to ganger om dagen, hverken for huden eller for miljøet.

Anonymous poster hash: 9e527...048
Skrevet

Jeg dusjer stort sett to ganger om dagen, om morgenen og etter trening.

Har aldri hatt problemer. Men dette er individuelt. Har man hudproblemer er det ikke heldig, men det merker du raskt. Bruk en nøytral såpe, særlig for underlivet, og unngå å fukte håret hver gang. Så går det nok helt fint.

• 9 år senere...
Skrevet
Athene skrev (På 11.9.2013 den 17.24):

Jeg dusjer stort sett to ganger om dagen, om morgenen og etter trening.

Har aldri hatt problemer. Men dette er individuelt. Har man hudproblemer er det ikke heldig, men det merker du raskt. Bruk en nøytral såpe, særlig for underlivet, og unngå å fukte håret hver gang. Så går det nok helt fint.

Moderne såpe er ofte slik laget at det ikke gjør huden tørr. Har blitt kritisert at mine 3 sønner 12,10 og 5 dusjer hver dag men det oftere 2 ganger enn en dag om dagen på dem de har heller ikke problem hårvask er maks 1gang per dag

Skrevet
Deluejente skrev (4 timer siden):

Moderne såpe er ofte slik laget at det ikke gjør huden tørr. Har blitt kritisert at mine 3 sønner 12,10 og 5 dusjer hver dag men det oftere 2 ganger enn en dag om dagen på dem de har heller ikke problem hårvask er maks 1gang per dag

Du svarer noen som la ut et innlegg for 10 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer alt fra to ganger om dagen til hver tredje dag… bruker intimsåpe i underlivet, under armene og på beina. Om det er lenge siden dusj blir det grundigere dusj med dusjsåpe(mild) også. Håret vasker jeg ca 2 gg i uken. Dusjer jeg ofte er det oftere «kattevask» 

Anonymkode: cb606...6af

• 2 uker senere...
Skrevet
Djungelvrål skrev (På 22.4.2023 den 23.06):

Du svarer noen som la ut et innlegg for 10 år siden. 

Må få lov til å lufte mine tanker. Ser ikke problemet med det

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Deluejente said:

Må få lov til å lufte mine tanker. Ser ikke problemet med det

På diskusjonsforum på nett så kaller man det å poste i en tråd som har vært inaktiv lenge for nekroposting. Det blir ansett som en form for spam og dårlig nettikette. Tror ikke det er noe forbud på KG mot nekroposting, men da har du forklaringen på hvorfor noen kan oppfatte det som negativt.

Anonymkode: 55bb9...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...