AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Har det noen innvirkning på hva mor får utbetalt i permisjonen om hun har vert helt eller delvis sykemeldt i svangerskapet? Anonymous poster hash: 95b0c...017
hjärterdam Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Nei, sykepenger gir permisjonspengerettigheter
Yesterday Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Nei det ville vært veldig dårlig gjort om vi som sliter med div gravidplager eller andre helseplager skal straffes ved å ikke få foreldrepenger.
lykkelige.meg Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Dersom du går ned i lønn ved å være sykemeldt, kan vel det ha innvirkning åå hvor mye du vil få utbetalt i foreldrepenger?
*Frida* Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Har det noen innvirkning på hva mor får utbetalt i permisjonen om hun har vert helt eller delvis sykemeldt i svangerskapet? Anonymous poster hash: 95b0c...017 Ja. Ved lønnsauke vil du risikere å kun få økningen i den prosent du jobbar ved lønnsøkning. (Eg var 50% sjukmeld, og nav betalte min arbeidsgjevar 50% av økningen. Eg såg det berre i vedtaket, men heldigvis betalte min arbeidsgjevar meg ut heile lønna) I tillegg kan du vel få mindre i sjukepengar enn ved lønn om du har låg kontraktfesta prosent, og plar jobbe ekstra?
hjärterdam Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Ja. Ved lønnsauke vil du risikere å kun få økningen i den prosent du jobbar ved lønnsøkning. (Eg var 50% sjukmeld, og nav betalte min arbeidsgjevar 50% av økningen. Eg såg det berre i vedtaket, men heldigvis betalte min arbeidsgjevar meg ut heile lønna)I tillegg kan du vel få mindre i sjukepengar enn ved lønn om du har låg kontraktfesta prosent, og plar jobbe ekstra? Ja, men her mener jeg det finnes regler i forhold til at reell lønn kan gjelde. Dvs om du f.eks har 30% fast, men har jobbet 80% "hele tiden" pga ekstravakter så mener jeg at det kan tas et gjennomsnitt av de siste tre år eller et eller annet slikt. Dette ble mye "tror", men jeg ville snakket med NAV, Foreldrepengersiden på Facebook er veldig fin
*Frida* Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Ja, men her mener jeg det finnes regler i forhold til at reell lønn kan gjelde. Dvs om du f.eks har 30% fast, men har jobbet 80% "hele tiden" pga ekstravakter så mener jeg at det kan tas et gjennomsnitt av de siste tre år eller et eller annet slikt. Dette ble mye "tror", men jeg ville snakket med NAV, Foreldrepengersiden på Facebook er veldig fin Enig med deg, men eg har oppfatta at dette kan vere ei felle. Arbeidsgjevar kan slutte å sette ein gravid arbeidstakar opp på ekstravakter.
hjärterdam Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Enig med deg, men eg har oppfatta at dette kan vere ei felle. Arbeidsgjevar kan slutte å sette ein gravid arbeidstakar opp på ekstravakter. Dette er veldig sant og skjer dessverre ofte, så å belage seg på at det skal gå i orden ville nok ikke jeg turt å satse på selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå