Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommunale avgifter er ikke inkludert i husleia mi.

Jeg betaler en sum til huseier hver mnd.

Og så skal kommunale avgifter betales hver tredje måned.

Får bostøtte utifra husleiesummen. Men bør ikke kommunale avgifter også være med i de beregningene? Summen for dèt er jo veldig høy...

Anonymous poster hash: 6de0f...91b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leigetager betaler da ikke kommunale avgifter! Det er det huseier som gjør.

Anonymous poster hash: f933d...cd4
  • Liker 1
Skrevet

Husleien skal også dekke kommunale avgifter, så naturligvis vil du ikke få beregning ut fra andre kostnader enn husleie + evt strøm (dersom du har eget strømabonnement.).

Anonymous poster hash: ca9c6...940

Skrevet

Har ganske nylig flyttet inn.

Boutgiftene pr. mnd blir et par tusen kr høyere enn husleia er. Og jo, det står i kontakten at det er jeg som skal betale kommunale avgifter. Første regning kommer sikkert snart. Sannsynligvis til huseier, som gir den til meg.

Men min husleie dekker ikke kommunale avgifter.

Huseier har satt en lav husleiepris for meg, tror det er fordi h*n da slipper unna avgifter. Om husleieprisen hadde vært 1000kr dyrere (inkl kom.avg.) hadde huseier fått mer å skatte(?). Og fordi vi kjenner hverandre, og h*n ønsker å hjelpe meg. Husleia her er mye rimeligere enn tilsvarende leiligheter i nærheten. Derfor vil jeg ikke ta opp dette med huseier.

Jeg får ikke særlig mye i bostøtte. Vet ikke hvor mye mer jeg hadde fått om husleia var en tusenlapp dyrere... Utgjør kanskje ikke stort...

Skrevet

Nå søkte jeg og ser at huseier MÅ bake det inn i husleia.. Så da bør jeg vel ta en prat med vedkommende? Eller? Føler det er litt smålig, siden husleiesummen er så lav.

Selv med strøm og kom.avg. er ikke prisen så verst i forhold til andre leiligheter rundt her.

Skrevet

Du kan i alle fall skrive det på skjemaet til bostøttesøknad. Jeg betaler renoveringsavgift i tillegg til husleien, men har summert det på bostøtteskjemaet og det var helt riktig i følge NAV.

Anonymous poster hash: 949c1...11a
Skrevet

Hvor mye betaler du i husleie da? Har du sett på bostøtte kalkulatoren om det utgjør noen forskjell for hva du får utbetalt? Jeg ville undersøkt der først og hvis det ikke utgjør noen særlig forskjell, så hadde jeg ikke tatt det opp (hvis vedkommende i tillegg gir deg en veldig lav husleie).

Anonymous poster hash: b66e1...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...