Gjest s@nd Skrevet 10. oktober 2013 #21 Del Skrevet 10. oktober 2013 Lykke til videre! Håper selv å få litt motivasjon. Så snart sykkelen er på plass på soverommet, er jeg klar til å trene gleder meg å få kondisen tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #22 Del Skrevet 13. oktober 2013 Takk dere! Denne helga har gått rett vest matmessig. Har følt meg bunnløs og hatt et enormt behov for raske karbohydrater, så det har blitt en del kaker, hvetebakst og junk food. Riktignok mindre mengder enn jeg ville spist tidligere, men likevel er samvittigheten ganske dårlig nå. Må stramme godt inn de neste dagene hvis jeg i hele tatt skal ha sjans til å gå ned noe. Sjansene er vel heller størst for at det går andre veien... Men treningsmessig har jeg vært kjempeflink! På torsdag gikk jeg en lang tur i skogen, en time og førtifem minutter med middels intensitet. Fredag manglet jeg all motivasjon, og den planlagte sykkelturen ble utsatt fra formiddagen til sent på ettermiddagen. Når jeg da først kom meg ut, ble turen dobbelt så lang som planlagt. I stedet for to mil, ble det fire mil, på litt over to timer. Lørdag gikk jeg, tåpelig nok, på fjellet. Var helt tom for energi etter sykkelturen, og allerede etter ti minutter var jeg så sliten at jeg vurderte å snu. Men på ren stahet og stolthet kom jeg meg til toppen. Hele turen tok tre timer, bare vel et kvarter lenger enn vanlig. Ikke altfor dårlig, så sliten som jeg var! I dag ble det en rolig tur opp på en liten fjelltopp, brukte omtrent 30 minutter opp og 40 minutter ned (gikk en annen, litt lenger rute ned igjen). Så totalt en time og ti minutter. Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde klart å trene såpass uten å spise opp alle kaloriene og vel så det, men det blir en erfaring å ta med videre. Det blir garantert ikke siste gangen likevel... Men neste gang klarer jeg kanskje å huske litt bedre hvordan det føles etterpå, så om jeg klarer å begrense meg bare litt mer enn disse dagene, så er det i det minste en start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #23 Del Skrevet 15. oktober 2013 Da er det back on track! I går var jeg helt tung i kroppen, kjente veldig godt at jeg har spist mye usunt i helga. Så det ble ganske lett å hente seg inn igjen med kostholdet. La inn litt ekstra frukt og grønt og minsket på andre karbohydrater, og føler meg mye bedre i dag! Jeg klarte ikke la være, og snikveide meg for å se hvor stor skade jeg hadde gjort, men jeg har heldigvis ikke gått opp noe. Trening ble det ikke i går, jeg trengte virkelig en dag fri etter helga. I dag er planen styrketrening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #24 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det har vært tungt de siste to dagene. Matmessig har heldigvis gått fint, men treningsmessig har vært litt vanskelig. Har følt at jeg ikke har noe å gi, men er så usikker på hvor mye jeg skal presse meg selv. Jeg har problemer med å skille mellom den dårlige samvittigheten som sier "det er bare vondt i viljen, kom igjen!" og kroppen min som sier "nei, nå trenger jeg faktisk pause!"... Burde jeg ha tatt noen dager til på sofaen, eller er det bare å trene som vanlig? Så langt har det blitt en mellomting. Jeg har trent, men med kortere varighet og lavere intensitet enn vanlig. I går ble det styrketrening, men i stedet for å øke på vekta som planlagt, beholdt jeg samme vekt som sist. I dag ble det den vanlige runden i skogen, men jeg gikk rolig. Brukte et sted mellom 45 og 50 minutter. Dagene fremover tror jeg at jeg bare må se an treningsmessig. Jeg skrev ned treningsplan for hele uka på søndag, men har ikke fulgt den opp hittil i uka. I morgen tidlig er planen å jogge første del av løypa, og forsøke å jogge litt lenger denne gangen. I tillegg skal jeg trene styrke på kvelden. Alternativet blir en rolig tur i skogen i morgen også, og igjen trene styrke uten å øke på vektene. Fredag blir det uansett ikke trening, da går det i ett fra tidlig til sent med forelesning og jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #25 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det ble ned kun et pund denne uka. Er ikke fornøyd med det! Det var riktignok ikke overraskende, og jeg burde vel helst være glad for at jeg ikke har gått opp etter denne uka, men likevel. De siste ukene har jeg gått ned mindre og mindre, og jeg kan ikke tillate meg å slacke så mye når jeg fortsatt har så mye igjen å gå ned. Så jeg må jobbe enda mer med viljestyrken i tiden fremover hvis jeg skal klare totalt 27 før jul! Har nå gått ned 11,6 totalt, så jeg mangler 15,4. Må fortsatt gå ned 1,7 i snitt i uka for å klare det. Ligger altså litt etter... I dag føler jeg heldigvis at kroppen er litt mer med, så i dag forsøker jeg meg på litt lett jogging igjen! Er litt kjølig ute, men håper at pusten skal holde likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #26 Del Skrevet 17. oktober 2013 I dag har jeg jogget over to kilometer! Hele første del av løypa mi pluss et stykke av andre del av løypa. Inni der var en laaang oppoverbakke (og tilsvarende lang nedoverbakke, heldigvis!), en mindre oppoverbakke og flere sånne småbakker som virker helt ubetydelig når man går, men som gir pulsen et skikkelig hopp når man jogger. Pulsklokka viste på et tidspunkt 192 i puls, men i snitt tror jeg at jeg lå på rundt 175, kanskje? Det var tungt, men jeg kom lenger enn planlagt og trodd! Hadde bestemt meg for et visst sted jeg skulle komme meg til, men da jeg kom dit, ble det litt lenger, og litt lenger. Tror tyr-staheten min kommer godt med i slike sammenhenger Jeg måtte gi tapt i lang-og-bratt-bakke nummer to, da holdt ikke pusten lenger. Men hele løypa føles virkelig innen rekkevidde nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #27 Del Skrevet 20. oktober 2013 I dag er en merkelig dag. Føler jeg har vekslet veldig mellom å ha lite energi og å i korte perioder boble over av energi. Det er deilig å kjenne på den følelsen igjen, at jeg har for mye energi som bare må ut! Det er lenge siden sist jeg har hatt det slik. Det har ikke blitt mye aktivitet i dag, men en rask og effektiv tur i skogen på 40 minutter. I tillegg har jeg gått litt på tredemølla, men ble avbrutt før jeg fikk kommet ordentlig i gang. Så det ble bare vel 15 minutter. I går ble det en gåtur til butikken på ca 25 minutter. Men jeg satt ikke så mye i ro resten av dagen, siden jeg fikk den brilliante ideen om at jeg skulle både bake rundstykker og lage italiensk pizza med hjemmelaget tomatsaus til hele familien. Så mye av dagen sto jeg på kjøkkenet. Både pizza og rundstykker ble kjempebra, men jaggu kan det være ganske slitsomt å lage mat! Og altfor mye gikk i magen underveis i matlagingen og etter det var ferdig... Jeg har visst ennå ikke lært å stoppe i tide, slik at jeg bare blir passelig mett. Syns det er enklere å begrense mengdene mat i hverdagene, da lager jeg bare en passelig porsjon og det er det. Men når jeg løper til og fra og steker pizza etter pizza og serverer og spiser innimellom og ikke får tid til å sette meg ned og slappe av med maten, da har jeg plutselig spist for mye. Nå skal jeg prøve å huske det og ta det med meg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #28 Del Skrevet 21. oktober 2013 I dag har jeg vært skikkelig flink med styrketreningen! Har økt på vektene og hatt hovedfokus på teknikk i dag, og nå føler jeg meg skikkelig godvondt! I morgen er jeg sikkert bare vondvond, men det er litt deilig det også... Som et ekstra lite spark i baken har jeg skaffet meg ticker. Nå ser alle det om jeg ikke går ned, så nå må jeg i hvert fall følge opp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #29 Del Skrevet 24. oktober 2013 Veiedag! Gått ned 1,4 pund siden sist torsdag, det er helt ok. Kunne vært bedre, men det kunne også definitivt vært verre! Har ikke fått trent de to siste dagene pga jobb og skolearbeid, men tirsdag fikk jeg lagt inn 50 minutter på tredemølla. Hadde tenkt å jogge, men det funka særdeles dårlig etter styrketreningen på mandag! Beina var helt av, så det ble bare syv minutter med jogging og resten rask gange med bittelitt stigning. Nå har jeg frihelg, så jeg håper på litt greit vær og muligheten til å gå på fjelltur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 24. oktober 2013 #30 Del Skrevet 24. oktober 2013 Stå på!! Du gjør en kjempejobb :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #31 Del Skrevet 24. oktober 2013 Stå på!! Du gjør en kjempejobb :-) Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #32 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det var plutselig gått litt tid siden sist jeg skrev her! Jeg holder på ennå, men denne siste uka nå har jeg økt matinntaket ganske mye. Jeg skal gi blod neste uke, og sist gang jeg gav blod mens jeg slanket meg hadde jeg mye lavere blodprosent enn vanlig, og brukte mye lenger tid på å hente meg inn igjen. Vet ikke egentlig om det har noe sammenheng, men tenker at det kan ikke skade å spise litt mer halvannen ukes tid. Vekttapet denne uka ble bare ett pund, men likevel veldig fornøyd med det siden jeg har spist så mye! Det ar andre syver i tap, og det betyr belønning! Har ikke helt bestemt meg for hva det blir, men det blir bra. Det syns jeg at jeg har fortjent! Jeg er nå akkurat over halvveis til første hovedmål på 27 pund, mangler 2,7 for å ha kommet en tredjedel til hovedmålet, og det er nå altså, som tickeren sier, 36 pund igjen til hovedmålet, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 8. november 2013 Forfatter #33 Del Skrevet 8. november 2013 Så fikk jeg ikke gi blod pga mistanke om begynnende forkjølelse, så da er det på'an igjen med kaloriunderskudd og hardtrening! Veldig fornøyd med å ha gått ned 1,4 pund denne uka selv om jeg har spist mye mer enn vanlig, det er godt å se at det faktisk skal en del utskeielser til for å gå opp i vekt. Samtidig er det jo nesten litt skremmende at jeg i hele tatt har blitt så stor, med tanke på hvor mye som faktisk skal til! Uansett, denne uka så langt har jeg gått en times tur i skogen, trent styrke, og i dag har jeg gått 75 minutter på tredemølla. I morgen er det styrke igjen, men siden jeg fortsatt er støl etter forrige gang blir det litt lettere vekter enn sist. Jeg har modifisert treningsprogrammet mitt enda en gang siden forrige uke, og nå føler jeg at jeg begynner å nærme meg det perfekte programmet for meg. Tidligere har jeg følt at jeg ikke helt har fått kontakt med setemuskulaturen under øvelser som knebøy og utfall, så jeg har lagt til glute bridge som aktiviseringsøvelse. I tillegg har jeg lagt til en ekstra mageøvelse som tar øvre del av magen. Nå føler jeg at det faktisk er rumpa som bærer når jeg tar knebøy og utfall, og ikke lårene, som tidligere. Så glute bridgen er vellykket! Mageøvelsen er jeg litt mer usikker på. Jeg ble litt ruskete i ryggen mens jeg tok den, men det er meget sannsynligvis teknikken som ikke er helt på plass ennå. Siste settet var mye bedre enn det første, så jeg håper at det bare blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fit-living Skrevet 10. desember 2013 #34 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei, jeg driver med akkuratt det samme. Kom innom her for en titt.. jeg fører også treningsdagbok og logg... i veien fra babymage til slank å bikinifit igjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #35 Del Skrevet 6. januar 2014 Det er jo bare til å innse at jeg feilet totalt gjennom eksamensperioden og julestresset... Treningen ble veldig nedprioritert med bare et par økter i uka, og matinntaket var helt på viddene både i mengde og type mat. Så nå må jeg ta meg selv i nakken og begynne på igjen! Skal være en klisje og melde meg på treningssenter i dag. Det er bare med tre måneders binding, så får jeg trent inne de mest ruskete vinter- og vårdagene. Har også veldig lyst å begynne å svømme igjen, så jeg håper jeg får lagt det også inn i planen fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #36 Del Skrevet 16. januar 2014 I forrige uke meldte jeg meg opp hos nærmeste treningssenter, så da var første steget tatt! Har planlagt treningstimeplanen for ukene fremover, det blir styrke tirsdag, torsdag og lørdag/søndag og andre aktiviteter onsdag, fredag og søndagene jeg ikke trener styrke. I tillegg skal jeg svømme et par ganger i uka, det blir nok samme dager som jeg trener styrke. I dag har jeg altså trent styrke, og avsluttet med å svømme 1000 m. Var fortsatt støl etter tirsdagens styrkeøkt, så er spent på hvordan det går i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå