Gå til innhold

Skal, skal ikke fortelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei KG

Jeg sitter i en vansklig situasjon som omhandler 3 personer. Det er ei jente som driver på med to gutter samtidig, å jeg kjenner alle parter. Guttene har ikke samme omgangskrets, så det er ikke den store sjansen for at de kommer til å møtes eller snakke sammen. Jenta i denne situasjonen, klarer ikke å velge hvem av guttene hun skal bli sammen med.

Oppe i alt dette sitter jeg som venn av alle og vet det meste av hva som skjer, bør jeg si ifra til guttene? Jeg har fortalt jenta at hun må velge før hun står tilbake helt alene uten noen, men får bare som svar at hun vet ikke hva hun vil.

Bekymret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde sagt noe. stakkars gutter.

Anonymous poster hash: 7545f...122
  • Liker 1
Skrevet

Selve jenta kan ikke miste noen. Det vil være en evig ''Cat-fight'' mellom guttene OM henne.

Skrevet

Si det. Det blir ingen evig cat fight om henne når en av dem viser seg å ha selvrespekten i orden.

Noe av det kvalmeste jeg vet er folk som er så selvopptatte at de bare vingler og dingler.

Anonymous poster hash: 4f9a2...cc5
  • Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Unnskyld meg, men hvordan angår dette deg? Hun driver på med to gutter, sier du. Ja, og så? De er ikke kjærester. Hun sliter med å bestemme seg. Det er fullt lov.

Ikke bland deg inn i noe du ikke har noe med.

• Liker 3
Skrevet

Unnskyld meg, men hvordan angår dette deg? Hun driver på med to gutter, sier du. Ja, og så? De er ikke kjærester. Hun sliter med å bestemme seg. Det er fullt lov.

Ikke bland deg inn i noe du ikke har noe med.

For eksempel fordi hun er venner med mennene og ikke vil at de skal bli unødvendig dinglet med? Er joi kke sikkert de vil være med på leken om de vet sannheten. Man passer på vennene sine, og er mest lojal mot de som blir utsatt for annen venns egoisme. Enkelt valg.

• Liker 2
Gjest Wanderlust
Skrevet

For eksempel fordi hun er venner med mennene og ikke vil at de skal bli unødvendig dinglet med? Er joi kke sikkert de vil være med på leken om de vet sannheten. Man passer på vennene sine, og er mest lojal mot de som blir utsatt for annen venns egoisme. Enkelt valg.

Det blir ikke sagt noe om at jenta som holder på med de to leker med dem. Herlighet, det er da helt vanlig å date flere samtidig før man eventuelt vil ta det neste steget videre og bli et par.

TS sier de ikke er i samme omgangskrets. Hva er problemet?

• Liker 1
Skrevet

Det blir ikke sagt noe om at jenta som holder på med de to leker med dem. Herlighet, det er da helt vanlig å date flere samtidig før man eventuelt vil ta det neste steget videre og bli et par.

TS sier de ikke er i samme omgangskrets. Hva er problemet?

Det er faktisk ikke så vanlig å drive på med flere samtidig, og mange vil trekke seg hvis den andre gjør det. TS kjenner de mannlige vennene sine og har tydeligvis skjønt at dette er noe de vil ønske å vite noe om. Derfor bør hun si det. Hun skylder da ikke venninna å holde tett om det noe mer enn hun skylder dem å si sannheten. Hva er problemet?

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk ikke så vanlig å drive på med flere samtidig.

Jo.

Skrevet

Jo.

Ok. Men det er ikke greit å gjøre det samtidig som man lar de andre tro de er de eneste. Eller greit å ha problemer med å bestemme seg, uten at den andre vet det. Når man er voksen og har en relasjon til noen så har man et ansvar for å være ærlig så den andre ikke tror det er noe det ikke er.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke TS sin business. Hva er TS bekymret for? Det er da venninnen sitt problem.

Skrevet

Er ikke TS sin business. Hva er TS bekymret for? Det er da venninnen sitt problem.

Eh, er det ikke de to vennene hennes sitt problem, som risikerer å gå på snørra emosjonelt sett fordi de kanskje tror de er den eneste for henne?

Skrevet

De har ikke samme omgangskrets, men alle kjenner deg?

Bor de på helt ulike steder også?

I disse Facebook-dager er det ikke lett å holde sånt skjult.

Synes ikke det er din business å snakke med guttene. Men du kan snakke med henne.

Hva mener du med å "drive på" forresten? Hva slags relasjoner har hun til dem?

Kanskje det er mer avklart mellom dem enn du er klar over?

Man bør være enige om å være eksklusive, for å anta at man faktisk er det. Det er ikke så uvanlig å holde på med flere, før følelser kommer og man blir enige om å holde seg til èn.

Gjest WhatDoesTheFoxSay?
Skrevet

Hva er intensjonen din her TS? Det virker ikke som at du er ute etter det beste for jenta i hvert fall. Er du sjalu og vil ha ene gutten for deg selv? Eller begge...?

Skrevet

Herregud, mener dere virkelig at hun skal være mer lojal mot henne enn mot de to?

Hvis det ikke er hemmelig at hun holder på med flere, så skader det da ikke å si noe heller?

Og er det hemmelig er det all grunn til å si noe

Klamyyydia, noen? Hørt om det?

Skrevet

Hva er intensjonen din her TS? Det virker ikke som at du er ute etter det beste for jenta i hvert fall. Er du sjalu og vil ha ene gutten for deg selv? Eller begge...?

OMG. Hva hvis det hadde vært motsatt da: Guttekompisen din holder på med to av jentevennene dine som er i hver sin omgangskrets, "bør jeg si noe til jentene?". JA hadde alle sagt da. Noen som er redd for å få opplegget sitt ødelagt her, eller?

Skrevet (endret)

Eh, er det ikke de to vennene hennes sitt problem, som risikerer å gå på snørra emosjonelt sett fordi de kanskje tror de er den eneste for henne? Anonymous poster hash: 4f9a2...cc5

Men hva har du med det å gjøre? Det er hennes problem og ikke noe du om står utenfor skal blande deg inn i, om du ikke vil miste venninnen din da. De er i en datingfase som jeg har forstått. Altså er de ikke offisielt kjærester og hun er ikke utro mot noen av dem.

Endret av Runforit
  • Liker 1
Skrevet

Herregud, mener dere virkelig at hun skal være mer lojal mot henne enn mot de to?

Har man venner som er fjollete mot andre venner, så kan man prøve å snakke fornuft med vedkommende.

Men å drive å sladre osv? Nei...

Hvem er TS til å dømme?

Jeg vet for lite om situasjonen til å si annet enn at TS må backe unna! Ellers mister kanskje hun alle tre og.. Dramaqueen.

Skrevet

Og TS, hva vet du om gutta? Kanskje de driver på med flere også, uten å si det til deg... For de vet hvor mye du er til å stole på.........!!

Du kan si til henne (om ting er så kjipe som du tror, hun bruker begge, gir dem falske håp osv osv) at enten må hun si til begge at hun er usikker (men hun trenger ikke si noe om dilemmaet sitt, bare at hun ikke vet hva hun vil).... ellers vil du si sannheten til dem.

Skrevet

Men hva har du med det å gjøre? Det er hennes problem og ikke noe du om står utenfor skal blande deg inn i, om du ikke vil miste venninnen din da. De er i en datingfase som jeg har forstått. Altså er de ikke offisielt kjærester og hun er ikke utro mot noen av dem.

TS skriver at de "holder på". Det innebærer som oftest sex, og dermed smitterisiko. Mange er fortsatt såpass gammeldagse normale at man tar det for gitt at man er eksklusive til man finner ut hva man vil.

Det er ikke hennes problem, det er guttenes potensielle problem hvis de ikke vet at hun "holder på" med flere samtidig. Kanskje vil de ta henne mindre seriøst hvis de vet, og heller velge noen andre de per nå kanskje avviser fordi de feilaktig tror hun er seriøs/eksklusiv. Kanskje vil de også insistere på kondom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...