Gå til innhold

Hvor fort går hoste/lungebetennelse over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått lungebetennelse og pencillin hos legen. Noen som vet om hosten vil gå over så fort pencillin funker eller vil bare febern osv gå ned? Veldig lei av hoste, brekninger og oppkast nå..

Skrevet

Jeg hadde mycoplasma-lungebetennelse i fjor sommer, og da gikk hosten gradvis over etter 4-5 dager (når jeg først hadde fått rett diagnose og antibiotika).

Det bør iallefall komme seg etter 2-3 dager. God bedring :tommelsmil:

Skrevet

Hosten kan henge igjen i opptil et par uker etter infeksjonen har gått over, men da blir den ofte erstattet med tørrhoste og det kan du jo få noe for.

Men regn med opptil en uke før slimhosten går over.

Anonymous poster hash: c8efb...f97
Skrevet

Har bare hatt lungebetennelse en gang og da fikk jeg hestekur med antibiotika intravenøst. Følte meg omtrent frisk dagen etter påbegynt behandling, men var tungpustet og tørrhostet noe lengre.

Skrevet

Røyker du kan hosten sitte i lenge og bronkiene kan også ellers bli irriterte slik at hosten kan vare lenge. Jeg hadde lungebetennelse for tre år siden og var sterkt redusert og slapp i flere uker selv etter antibiotika. Tok spirometri og lungefunksjonen var normal, også røntgenbildene. Hvis du er allergisk mot f.eks. katt /hund og utsetter deg for allergener kan det også føre til at hosten ikke slipper taket. Har du ikke fått cosylan av legen for å roe ned bronkiene mens du har lungebetennelse? Ofte er det nok å ta cosylan i par dager for å gi bronkiene en sjanse til å "hvile".

• Liker 1
Skrevet

Røyker du kan hosten sitte i lenge og bronkiene kan også ellers bli irriterte slik at hosten kan vare lenge. Jeg hadde lungebetennelse for tre år siden og var sterkt redusert og slapp i flere uker selv etter antibiotika. Tok spirometri og lungefunksjonen var normal, også røntgenbildene. Hvis du er allergisk mot f.eks. katt /hund og utsetter deg for allergener kan det også føre til at hosten ikke slipper taket. Har du ikke fått cosylan av legen for å roe ned bronkiene mens du har lungebetennelse? Ofte er det nok å ta cosylan i par dager for å gi bronkiene en sjanse til å "hvile".

Jeg har bare fått pencillin, jeg hoster til jeg kaster opp. Hittil idag har jeg kastet opp 3 ganger, akkurat som om noe setter seg i halsen. Startet med pencillin igår morrest. Legen fortalte meg ingenting om bronkiene, har ikke fått cosylan. Ga meg bare pencillin og sa om det ikke funket etter 2-3 dager skulle jeg komme tilbake. Røyker ikke!

Skrevet

Eh ts, da må du enten bytte lege eller be om å få cosylan, si at du har hørt at det roer ned bronkiene. Vær obs på at det er syntetisk og egentlig morfin, men å ta det i par, tre dager skader ikke.

Du må jo fortelle at hosten ikke stopper, og jeg reagerer på de hostemedisinene man får på apoteket, får hodepine, av cosylan blir jeg kvalm, også av morfin når jeg har vært nødt til å ta det, men legen kan ikke vite hva du sliter med.

Og vær obs plakat. Ikke fall i fellen å like det, det er dop, man kan bli hektet. Ta det, og bli frisk, vær bevisst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...