Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en link:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article607030.ece

Jeg syns selv det er spennende det med kosttilskudd. Jeg er ikke helt sånn kosttilskudd frik som det kanskje virker her, men jeg synes det er interessant og spennende.

Sist gang jeg ble gravid, begynnte jeg med spirulina og hvetegress kort tid før jeg ble gravid. Spirulina ca 3 mnd før og hvetegress ca 1 mnd før.

Begynnte å bruke det fordi jeg ville rense kroppen. Leste i ettertid at det skulle øke sjansen for graviditet.

Ble gravid på første pp etter start av hvetegress. (ble gravid på 5. pp)

Det kan være tilfeldig, men det vet en aldri.

Nå har jeg tatt spirulina og hvetegress i 2 mnd, også det for å rense kroppen, og håpe om økt fruktbarhet, Sluttet med hvetegress for 1 uke siden, da jeg gikk tom, og skal begynne på det igjen på neste pp.

Spirulina inneholder også endel betakaroten, og det skal være med å øke sjansen for graviditet.

Har også tatt magnesium og omega 3 + folsyre.

Er nå i min første pp, men har ikke så god tro på at det klaffer denne gangen, men har jo et lite håp fordi.

Jeg synes den artikkelen var veldig spennened. Kjekt å lese om "ekspertenes" uttalelse om dette.

Er den noen flere som bruker kosttilskudd/ supermat?

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grapefruktjuice. Drikk dette rundt EL, skal visstnok gjøre slimet der nede mer gjennomtrengbart eller noe i den dur.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok bidronniggele i kapsler. Fra 1 mensdag tom el. Vet ikke om det var det som gjorde susen, men man vet jo aldri ;-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lest mye om dette gjennom 6 år som prøver. Det er forsket enormt på temaet da alle produsenter av slik mat selvfølgelig ønsker den typen markedsføring, men alle seriøse studier konluderer med at det ikke har noen virkning fra eller til.

Det eneste som er bevist er at null røyk og begrenset mengde alkohol øker fruktbarheten, utover det er det bare snakk om myter og kjærringråd.

• Liker 2
Skrevet

Spennende spennende...

Kjekt å høre om flere erfaringer og råd :)

Jeg kommer til å prøve litt ettergvert hvis det ikke klaffer første pp.

Jeg tenker hvorfor ikke? Har ingenting å tape ved å prøve litt :P

Skrevet

Vi forsøkte i 5 måneder uten hell før jeg den 6 måneden drakk grapefruktjuice og ble gravid. Kan jo selvsagt være en tilfeldighet, men jeg kommer til å forsøke grapefruktjuice om vi skulle begynne å planlegge søsken. Om ikke annet, så er jo grapefruktjuice sabla godt.

Skrevet

Vi forsøkte i 5 måneder uten hell før jeg den 6 måneden drakk grapefruktjuice og ble gravid. Kan jo selvsagt være en tilfeldighet, men jeg kommer til å forsøke grapefruktjuice om vi skulle begynne å planlegge søsken. Om ikke annet, så er jo grapefruktjuice sabla godt.

Kjøper en grapefruktjuice på vanlig butikk? Altså står ved siden av annen juice?

Denne pp'n er det dårlig med el slim i sikte ihvertfall. Så mulig jeg skulle kjøpt grapefrukt juice.

Skrevet

Kjøper en grapefruktjuice på vanlig butikk? Altså står ved siden av annen juice?

Denne pp'n er det dårlig med el slim i sikte ihvertfall. Så mulig jeg skulle kjøpt grapefrukt juice.

Ja det er lett å få tak i, det står i kjølen sammen med den andre juicen i de butikkene jeg handler i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 53978...dec

Skrevet

Ja det er lett å få tak i, det står i kjølen sammen med den andre juicen i de butikkene jeg handler i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 53978...dec

Oisann ble visst anonym på den

Skrevet

Jeg også tok grapefruktjuice etter 7 mnd prøving, pluss at sambo også begynte å ta omega3 som vistnok skal gi sterkere svømmere ;)

Da ble vi gravide :)

Anonymous poster hash: 54684...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...