Gå til innhold

Når sovner ditt barn? Også lur på dagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Vi har en gutt på snart 1,5 år. De siste dagene sovner han ikke før 21-2130!!

Han har en lur på formiddagen i barnehagen på 1 time. Vanligvis har han sovnet kl 1900 uten problemer.

Bør vi korte ned luren på formiddagen?

Når sovner deres barn på kvelden og hvor lang lur har barnet på formiddagen?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd å kutte ned til en halvtime.

Jeg har en treåring, og hun sover ikke på dagen, måtte slutte med det rundt toårsdagen, fordi hun bare tulla og sovnet ikke før mellom 21-23 et sted. Når vi kuttet ut luren sovnet hun på 5 min klokken 19.

Skrevet

Høres ut som han er moden for å korte ned evt kutte ut dagsøvnen.

Skrevet

Men dette har bare pågått noen dager? Jeg ville ventet og sett om det gikk over av seg selv før jeg begynte å gjøre andre endringer. Her har vi også hatt dager innimellom hvor han plutselig ikke har villet legge seg før seint. Det kan ha med tenner å gjøre, at det er lyst ute, varmt på rommet, eller bare at han er ekstra full av energi. Men her har det alltid bare vart noen få dager.

Men mulig din bare ikke har så stort søvnbehov. Min er noen få mnd eldre enn din, ts, og her soves det to timer midt på dagen, i tillegg til 11-12 timer om natta. Jeg ville fått en ekstremt grinete unge om jeg nesten kuttet ut dagsoving, men ser at andre barn har andre behov, altså.

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at søvn avler søvn. De dagene hvor barna mine har sovet lite på dagtid, har de vært helt umulig å få til å sovne på kvelden. Da har de ligget og bablet og bablet i flere timer...Synes at det høres litt tidlig ut å slutte med dagsoving, men barn er jo forskjellige.

Anonymous poster hash: 4c369...cc8
  • Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at søvn avler søvn. De dagene hvor barna mine har sovet lite på dagtid, har de vært helt umulig å få til å sovne på kvelden. Da har de ligget og bablet og bablet i flere timer...Synes at det høres litt tidlig ut å slutte med dagsoving, men barn er jo forskjellige. Anonymous poster hash: 4c369...cc8

Det trodde jeg også, men lillegutten her sov så mye på dagtid at han var lys våken et par timer midt på natta. Ble noe helt annet når vi begynte å begrense dagsovingen, men da måtte vi vekke ham, han kunne sove leenge.

Anonymous poster hash: ee865...e68

Skrevet

Takker for mange svar :)

Tror ikke vi vil kutte ut dagsovingen helt med en gang.

Prøve å kutte ned litt. Nå er han akkurat sovnet. Og han sover stortsett til rundt 0630-0700 neste dag.

Skrevet

Er veldig forskjellig det der med dagsøvn-behov. Eldste her sluttet med dagsøvn et halvt år før lillebror.

Skrevet

Han har en lur på formiddagen i barnehagen på 1 time. Vanligvis har han sovnet kl 1900 uten problemer.

15 mnd, sover en lur før klokken er 1400 (noen ganger i tre timer, andre ganger bare ti minutter, men aldri etter klokken er blitt 1400), og er i seng til 1930/2000 og står opp mellom 0800-1100.

Anonymous poster hash: f3828...f20

Skrevet (endret)

17 mnd, sover helst 12 timer om natta og 1-3 timer på dagen. Dårlig dagsøvn gir dårlig og kortere nattesøvn. Merker veldig stor forskjell de dagene han ikke har sovet noe særlig. Vi har ingen begrensninger på tid eller tidspunkt, han sovner til 18-19 uansett om duppen sluttet kl 16. Virker som han trenger mye søvn.

Endret av gullhjerte
Skrevet

Wow! Skal si!

Vi kortet ned til en halvtime.

Sover fra 7-7

Skrevet

Prøv å kutte ut underholdning på kvelden som musikk, tv, pc på samme rom som gutten er. Da det er ro i huset og mørkt ute, er det ikke noe i veien for å legge seg tidligere.

Jenta på 1 år og 2 mnd sover 45 min i barnehagen, fra 16 til 17 hjemme etter ankomst og legger seg kl. 19 for å vokne kl. 6:30 neste dag.

I helgen er rutiner litt annerledes. Første lur i to timer fra kl. 9 og andre lur i to timer fra kl. 15. Nattsøvn er den samme fra 19 til 6:30.

Hun "takker" altid "ja" til mulighet å sove lenger.

Anonymous poster hash: 248e6...a13

Skrevet

Gutt som blir to år om to måneder. Sover fra 11-12:30 sånn ca. Er i seng 19:20 hver kveld, og står opp mellom 05:30-07:00. Akkurat dette med når han er klar for å stå opp går veldig i perioder.

Dere må nesten bare prøve dere fram, men ville absolutt forsøkt å kutte ned på luren. Noen slutter å sove på dagen når de er to, mens andre sover enda på dagen når de er tre.

Skrevet

Jente på 27 mnd. Vi har nettopp kuttet ned til en 40 minutters lur i bhg. Hun sover ca fra 19 til 6.

Skrevet

Gutt på 16mnd.

Sover en-tre timer først på dagen, og en time på ettermiddagen, eller bare en lang lur midt på dagen. Legger seg ca kl.19 og sover til ca kl.7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...