AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Vet ikke helt forskjellen på sjalusi og misunnelse ... men jeg sliter iallfall med dette fra andre mennesker. Jeg er så drittlei av at jeg ikke bare kan få være meg selv. Jeg må hele tiden være en annen for at andre skal være fornøyde. Enten er de sjalu på kroppen min eller håret mitt eller fjeset mitt. Øynene mine, nesa mi, tennene mine, ørene mine ... Eller så er de sjalu på alt jeg får til ... at alt jeg tar i bli så bra, liksom ... Jeg er så sliten og lei. Hva er det de egentlig vil? At jeg skal slutte å leve? Slutte å puste? Er det en ting jeg ikke får til, så er det det sosiale. Jeg har f.eks aldri hatt kjæreste ... og jeg er veldig mye ensom fordi jeg ikke har så mye venner. De skulle bare visst at det ikke er så lett å være meg heller ... Hva gjør man med dette? Hvordan kan jeg overse sjalusien? Anonymous poster hash: 70d0e...cb4 2
Gjest Morgun Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Hvordan arter dette seg? Sier de til deg at de er sjalu på kroppen din, nesa di, tennene dine osv? Eller gir de deg komplimenter? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Hvordan arter dette seg? Sier de til deg at de er sjalu på kroppen din, nesa di, tennene dine osv? Eller gir de deg komplimenter? Det er måten de ser på meg, at de studerer utseendet mitt som om de leter etter feil? Eller de bare liker å glo? Også virker de så sure, så det blir ikke noe hyggelig å ha besøk, eller å møte de... En annen jente så noe fint hjemme hos meg, også ble hun stående surt å glo på det helt til jeg spurte hva det var. Da kom hun med en dum kommentar...at SÅ fint var det nå iallfall ikke... Jeg tenkte bare, jo takk, jeg har ikke spurt om meningen din heller. Om man ikke har noe fint å si, så trenger man vel ikke si noe... Er en dame jeg er med innimellom som ofte hermer etter måten jeg prater på. Vi prater forskjellig diaklekt, og hun syns visst jeg prater finerer enn henne...vet ikke jeg... Anonymous poster hash: 70d0e...cb4
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Tror du "ser" ting som ikke finnes.... Kanskje en psykolog er tingen? 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Du virker i overkant paranoid. Nei, jeg er ikke det. Det er ytterst sjelden jeg får komplimenter, men en gang fikk jeg et komplimang av en dame, og en annen dame ble så sur at hun holdt på å synke gjennom jorda. Turte nesten ikke se på henne fordi blikket hennes gjennomsyret meg. Det var et helt uskyldig kompliment som "Nå var du flink." og begge damene var mye eldre enn meg. Anonymous poster hash: 70d0e...cb4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Tror du "ser" ting som ikke finnes.... Kanskje en psykolog er tingen? Nei, det er flere som ser det jeg ser, men kanskje jeg er litt vel følsom? Har gått til psykolog/psykiater i 10 år uten å komme noen vei... Anonymous poster hash: 70d0e...cb4
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Nei, det er flere som ser det jeg ser, men kanskje jeg er litt vel følsom?Har gått til psykolog/psykiater i 10 år uten å komme noen vei... Anonymous poster hash: 70d0e...cb4 Hvem andre er det som ser det? Hva har de observert som bekrefter at de ser det samme som deg? Om du er veldig følsom så er det lett å tolke å se ting på en måte som gjør at du tror at folk er ute etter deg. Hva er grunnen til psykolog i 10 år om jeg kan spørre om det?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Hvem andre er det som ser det? Hva har de observert som bekrefter at de ser det samme som deg? Om du er veldig følsom så er det lett å tolke å se ting på en måte som gjør at du tror at folk er ute etter deg. Hva er grunnen til psykolog i 10 år om jeg kan spørre om det? Venner og søstern min ser at andre behandler meg dårlig og er slemme mot meg. Det er visst lett å være slem mot meg, har jeg hørt... Ja, jeg vet jeg er veldig følsom. Hadde jeg vært mindre følsom ville jeg ikke sett det, eller brydd meg så mye. Grunnen til at jeg har gått til psykolog/psykiater i 10 år er fordi har masse problemer og sliter veldig, og kommer ingen vei. Har slitt veldig i barne og ungdomsårene, men sliter også i voksen alder - om ikke mer. Anonymous poster hash: 70d0e...cb4
Snakkis Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Slutt å syntes så synd på deg selv! Du henger deg opp i hva alle andre syntes! Du innbiller deg også åpenbart at hele verden er sjalu på deg! Jeg kjenner mangen jenter som er vakre og vellykket. De blir ofte behandlet som en gullgruve av de fleste. Hvorfor gjelder ikke dette deg da? Hvis du er så vakker å vellykket? Kanskje du bør revurdere din egen oppfatning av din omverden og menneskene rundt deg. Kanskje det faktisk er ditt eget tankemønster som gjør livet trassig for deg! 6
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Venner og søstern min ser at andre behandler meg dårlig og er slemme mot meg. Det er visst lett å være slem mot meg, har jeg hørt...Ja, jeg vet jeg er veldig følsom. Hadde jeg vært mindre følsom ville jeg ikke sett det, eller brydd meg så mye. Grunnen til at jeg har gått til psykolog/psykiater i 10 år er fordi har masse problemer og sliter veldig, og kommer ingen vei. Har slitt veldig i barne og ungdomsårene, men sliter også i voksen alder - om ikke mer. Anonymous poster hash: 70d0e...cb4 Så en kombinasjon av dårlig selvtillit, lavt selvbilde og overfølsomhet. Kan skjønne at det er slitsomt, og jeg tviler ikke på at det er noen som faktisk behandler deg dårlig, men jeg tror du føler at det er flere som er "ute"etter deg enn det som faktisk er tilfellet. Det vil alltid være mennesker om ikke kommer overens eller som ikke klikker, men det betyr ikke automatisk at de hater deg, har noe imot deg eller ikke liker deg. Jeg tror du overtenker og overanalyserer menneskene du møter og danner et eget bilde av hvordan de ser deg. Det er en ond sirkel som mange sliter med som gjør deg paranoid(uten at det må være veldig negativt ladet ord). Om psykologen etter 10 år ikke har hjulpet deg så burde du vurdere å skifte psykolog. Selvtillit og selvbilde er noe som kan bygges opp med rett veiledning og hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Syns det hele virker litt rart... At de ser mye på deg kan jo bare bety at de syns du er pen, og så ferdig med det! Det trenger ikke være noe sjalusi ute å gå! Men syns du fikk i overkant mye frekkhet her på denne tråden, da... Anonymous poster hash: 2ba9d...731
Gjest Daenerys Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Tråden er ryddet for personhets og innlegg skrevet på andre språk. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Kjenner til sånne personer som leter etter feil med andre. Og ikke gått på meg direkte, men ting hun har påpekt på andre for å føle seg bedre seg. Noen ganger har hun også drete på draget med å kommentere ting som hun trudde var av billigste sort (nybugget hus) og det hun ikke viste var at det var en dyrere variant av det hun selv hadde. Dette var bare et håpløst eks. Skal være så perfekt selv, så hun må finne feil med andre for å føle seg bedre (mest sannsynlig så har hun det ikke bra med seg selv) Så skjønner du synes det er slitsomt. Jeg kuttet ut denne personen, og omgås henne ikke idag. Ble for travelt. Og en annen gang hadde jeg slanket meg . Da var vi på en fest ilag, og hun sa hele tiden å så fin du er, å så slank du er, å jeg føler meg så feit, og kneip på de små valkene på magen hun hadde, som knapt var synlige. (hun er absolutt ikke feit, igrunn ei pen dame) Lyste misunnelse.. Så tydligvis ikke helt på topp selvfølelsen hennes heller. Anonymous poster hash: 159b5...1dc 1
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 At noen er misunnelig er bare en kompliment! Selv kan jeg bli litt glad hvis noen er misunnelig på meg. Gled deg over ditt utseende og det du får til, TS. Hvis du vil få de andre til å føle seg litt bedre, kan du gi dem noen komplimenter. Og fortell gjerne om en svakhet ved deg selv, noe du ikke får til, så blir de gjerne litt mer positivt innstilt. Bare spill med.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #17 Skrevet 10. september 2013 At noen er misunnelig er bare en kompliment! Selv kan jeg bli litt glad hvis noen er misunnelig på meg. Gled deg over ditt utseende og det du får til, TS. Hvis du vil få de andre til å føle seg litt bedre, kan du gi dem noen komplimenter. Og fortell gjerne om en svakhet ved deg selv, noe du ikke får til, så blir de gjerne litt mer positivt innstilt. Bare spill med. Jeg skjønner ikke at det er bra at noen er misunnelige, jeg? Jeg blir alltid så lei meg og føler jeg må være dårligere enn jeg er hele tiden... Jeg gir alltid folk rundt meg komplimenter og støtter de og hjelper de frem, fordi jeg selv vet hvor vondt det er å bli tråkket på og å få høre stygge kommentarer hele tiden. Anonymous poster hash: 70d0e...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #18 Skrevet 11. september 2013 Slutt å syntes så synd på deg selv! Du henger deg opp i hva alle andre syntes! Du innbiller deg også åpenbart at hele verden er sjalu på deg! Jeg kjenner mangen jenter som er vakre og vellykket. De blir ofte behandlet som en gullgruve av de fleste. Hvorfor gjelder ikke dette deg da? Hvis du er så vakker å vellykket? Kanskje du bør revurdere din egen oppfatning av din omverden og menneskene rundt deg. Kanskje det faktisk er ditt eget tankemønster som gjør livet trassig for deg! Du virker som en sjalu person selv.. Anonymous poster hash: 7aa35...c43
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #19 Skrevet 11. september 2013 1. Folk liker å se på hverandre - uansett kjønn, det betyr ikke noe spesielt? 2. Du er så opphengt av hva andre synes om deg....... 3. Du sliter vel med dårlig selvtilltt + selvbilde...virker det som... 4. lær å elske deg selv. 5. ikke være oppheng på folk som ser på deg..... liker du ikke å se på andre folk? Det er morsom å se på fine, stygge, klærsstil, kroppsfasong osv osv på mennesker, uten å bety noe spesielt. Tror alle liker å se på hverandre. 6. Du har ikke mange venner...høres ut som du har et problem.....du bør lære å stole på deg selv, ha god selvbilde og selvtillitt.. jobb med det - være positiv og blid. Anonymous poster hash: 71afd...652
Gjest Daenerys Skrevet 11. september 2013 #20 Skrevet 11. september 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner, hets og avsporinger. Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå