AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Hei dere. Dette vil nok de fleste se på som ett luksusproblem, men slik føler ikke jeg. Min forrige ekskjæreste var veldig sjalu av seg. Han likte ikke hvis jeg hadde mye kontakt med andre menn, han holdt alltid ett øye til meg når vi var ute på fest og var generelt veldig veldig redd for å miste meg. Jeg syntes det var litt irriterende, men også godt å ha en som tydelig viste hvor mye jeg betydde. Saken er at min nåværende kjæreste, min samboer er ikke sjalu i det hele tatt. Det får meg til å føles verdiløs, og som en jente han ikke kanskje elsker så høyt. Ja, jeg vet at man ikke kan måle sjalusi og kjærlighet, men det er da en viss sammenheng. Det at han ikke er sjalu, har ført til at jeg er åpen om alt. F.eks i dag drømte jeg at jeg hadde to kjærester. Samboeren min og en annen. Jeg fortalte at jeg lå mellom dem to om natta (jeg i midten), og hadde det egentlig ganske greit. Når jeg fortalte han dette så bare smilte han, og reagerte ikke noe på dette. Hadde jeg visst han hadde blitt såret (som jeg helt klart hadde blitt) så hadde jeg ikke sagt noe. Men han bryr seg ikke. En annen ting er at jeg har ett par guttekamerater som er interessert i meg. De skriver ofte til meg, og sender meg snaps (bilder). Av og til har det hendt at de sender bilde av kroppen dems for å vise hvor god fremgang de har fått med trening osv. Igjen er dette noe han ikke bryr seg om. Jeg kan få 5 mannfolk på døra for å spør meg på date, uten at han bryr seg nevneverdig. Jeg begynner snart å lure. Hvor glad er egentlig kjæresten min i meg? Jeg begynner å tenke at dersom jeg hadde gjort det slutt, hvor lei hadde han egentlig blitt? Altså, alle har vel en viss form for sjalusi inni oss når det gjelder den vi elsker? Alt kan da ikke prelle av? Jeg forstår at han tydeligvis stoler på meg, men han vet da som alle at man ikke har noen garanti. Jeg har sagt det til han flere ganger at jeg ikke forstår hvorfor han ikke er sjalu. Når jeg sier dette, sier han selv at han er det, men jeg ser jo tydelig at han ikke er det. Er nok noe han sier bare for å roe meg ned. Dette er kjempe vanskelig for meg, da jeg er en sjalu person selv. Jeg elsker ham høyt og er soleklar over at andre jenter også observerer han som en kjekk mann. Som jeg tidligere sa, selv om man stoler på en så har man ingen garanti. Jeg er selv en flott jente (med fare for å få stempelet 'prinsessesyndrom') og har generelt aldri hatt problemer med menn. Hvorfor bryr ikke samboeren min seg? Hvorfor "markerer" han ikke territoriet? Er jeg bare en kvinne å ha til noe bedre kommer? Anonymous poster hash: ce529...19a
Cho Kon It Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Gratulerer, du har funnet en mann som er trygg på seg selv! Han "markerer" ikke "territoriet sitt" fordi han er trygg på at du er hans, for det er du jo. Bli trygg på deg selv. 7
AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Jeg synes faktisk litt sjalusi er bra og et sunnhetstegn i et forhold, men da snakker vi bitte-LITT... Jeg vil gi det et godt råd hverfall..... IKKE prøv deg på å gjøre han sjalu i hverfall, da kommer du garantert til å bli dumpet! Trust me!!! 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Bli mer trygg på meg selv? Det er ikke det det handler om. Jeg er trygg på meg selv, men det er ikke normalt å ikke reagerer på noenting! Hadde jeg vært en ugle uten noen form for sjarm så hadde jeg forstått det. Men når jeg har god sjangs, blir kontaktet jevnlig av menn og attpåtil drømmer om to kjærester på en gang så synes jeg det er uhyre rart at han ikke bryr seg. -TS Anonymous poster hash: ce529...19a
Gjest Morgun Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Hadde jeg vært sammen med en som ble sjalu pga noe jeg drømte om natta, hadde jeg blitt skeptisk. 5
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Eiesyke må ikke forveksles med kjærlighet. Den eneste kjærligheten skikkelig sjalu folk føler, er nok til seg selv! Selv om ikke typen føler seg truet av andre menn, bør du jo ikke la gutter drive å prøve seg på deg, sende uanstendige snaps osv. Du hadde vel ikke likt om noen la seg etter typen din? Respekter han, deg selv og forholdet deres, og be de gutta gi blaffen. 100% tillit har alt å si i et godt forhold! Du bør være glad for at han er som han er. Hadde jeg visst han hadde blitt såret (som jeg helt klart hadde blitt) så hadde jeg ikke sagt noe. Men han bryr seg ikke. Hallo.. Såret fordi du hadde en drøm..? Drømmer er jo som regel helt utenfor vår kontroll og våre ønsker.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Hvor lenge har dere vært sammen, da? Anonymous poster hash: 87f53...500
Gjest Heilo Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Jeg syns litt sjalusi er sunt i et forhold, men jeg syns ikke at man skal måle kjærligheten ut fra sjalusien. En person kan være sjalu uten å ha spesielle følelser for en annen. For sjalusi handler jo om at man er usikker på seg selv og/eller noe i forholdet. Jeg vet dog ikke om det er sånn at alle mennesker føler sjalusi, uavhengig av hvor høyt de elsker kjæresten. Men jeg forstår godt at du vil at han skal ha noe reaksjon! Han sier selv at han er sjalu, skriver du. Hva definerer han som sjalusi? Det kan jo hende at han føler det, uten å vise det?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Vi har vært sammen i 1,5 år. Han har egentlig vært slik hele forholdet. Kun en gang har jeg sett han sjalu, og det var når jeg ved en feil la meg full i senga til en kamerat, uviten om at han også lå oppi. Da dro han meg ut etter beina. Men dette er lenge siden. Jeg mener ikke at jeg vil ha en sykelig sjalu kjæreste. Jeg vil bare ha en som bryr seg. En som får litt stikk i magen når jeg blir bedt ut av andre menn osv. Jeg nekter å tro at han ikke bryr seg pga. at han har så stor selvtillit og tro på seg selv, for det har han ikke. Angående den drømmen min, så mente jeg heller ikke at han skulle klikke av sjalusi, men å sitte der å smile over det og ikke bry seg en døyt synes jeg var merkelig. -TS Anonymous poster hash: ce529...19a
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi handler kun om egen usikkerhet. Det har ingenting med kjærlighet å gjøre. Både jeg og typen kan forteller om det motsatte kjønn som har prøvd seg på oss og le av det. Jeg stoler 100% på han. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke kunnet være sammen med han for tillit er alt i et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi handler kun om egen usikkerhet. Det har ingenting med kjærlighet å gjøre. Både jeg og typen kan forteller om det motsatte kjønn som har prøvd seg på oss og le av det. Jeg stoler 100% på han. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke kunnet være sammen med han for tillit er alt i et forhold. Vi kan også le av slike ting. Men noe er vel kjæresten din sjalu for? eller er han slik som min og ikke reagerer på noen ting? -TS Anonymous poster hash: ce529...19a
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Vi kan også le av slike ting. Men noe er vel kjæresten din sjalu for? eller er han slik som min og ikke reagerer på noen ting? -TS Anonymous poster hash: ce529...19a Både jeg og typen er sånn. Ingen av oss reagerer på noe av det du nevnte. Finnes ikke et snev av sjalusi hos noen av oss og vi elsker hverandre veldig høyt og har vært sammen snart 7 år 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi handler om redsel for å miste. Det kan godt hende typen din kommer til å være sjalu med neste jente. Han er det bare ikke med deg. Anonymous poster hash: 87f53...500
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi handler om redsel for å miste. Det kan godt hende typen din kommer til å være sjalu med neste jente. Han er det bare ikke med deg. Anonymous poster hash: 87f53...500 Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet. Det har ikke noe med kjærlighet å gjøre. Man er redd for å miste noen en er glad i; om det er en venn, familiemedlem eller kjæreste. Det har ikke noe med sjalusi å gjøre. 2
AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet. Det har ikke noe med kjærlighet å gjøre. Man er redd for å miste noen en er glad i; om det er en venn, familiemedlem eller kjæreste. Det har ikke noe med sjalusi å gjøre. "Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky". Rett fra wiki... Hvis du skal klippe og lime kan du jo ta med hele greia 1
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 (endret) "Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky". Rett fra wiki... Hvis du skal klippe og lime kan du jo ta med hele greia Jeg syntes ikke resten der var rett skrevet. Du er ikke sjalu på moren din (eller noen rundt henne)fordi du redd for å miste henne. Endret 10. september 2013 av Runforit 1
AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2013 #17 Skrevet 10. september 2013 Jeg syntes ikke resten der var rett skrevet. Du er ikke sjalu på moren din (eller noen rundt henne)fordi du redd for å miste henne. Ikke "PÅ", men du er kanskje sjalu fordi noe "stjeler henne fra deg"?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #18 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet. Det har ikke noe med kjærlighet å gjøre. Man er redd for å miste noen en er glad i; om det er en venn, familiemedlem eller kjæreste. Det har ikke noe med sjalusi å gjøre. Nei, nei. Det er bare noe de sier de som enten har negative erfaringer med overdreven sjalusi, eller de som prøver å trøste seg fordi kjæresten ikke er sjalu. Sjalusi har i aller høyeste grad noe med kjærlighet å gjøre. Har sett det flere ganger. Menn som ikke er sjalu med den ene jenta, fordi de ikke elsker henne, men som blir normalt sjalu med neste jente. Anonymous poster hash: 87f53...500
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #19 Skrevet 10. september 2013 Ikke "PÅ", men du er kanskje sjalu fordi noe "stjeler henne fra deg"? Som sagt(eller noen rundt henne). Sjalusi er en følelse av eiertrang. Har ikke noe med kjærlighet å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #20 Skrevet 10. september 2013 Ikke "PÅ", men du er kanskje sjalu fordi noe "stjeler henne fra deg"? Nemlig. Søskensjalusi f.eks. ? Anonymous poster hash: 87f53...500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå