Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Motbydelig eller helt ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette et godt nok miljø for barn å vokse opp i? Personlig synes jeg dette er langt over grensa for hva som er hygienisk tilfredsstillende, men hva synes dere andre? Kan også legge til at vedkommende familie også har katt og hund som fritt beveger seg hvor de vil, dette inkluderer katter på kjøkkenbenken der barnets flasker og utstyr oppbevares.

Hva ville deres første tanke være angående denne moren, og ville dere gjort noe med det? Dette er et hypotetisk spørsmål, og dette er ikke et barn som bor eller har noen tilknytning til Norge, men et annet vestlig land ikke langt unna vår egen standard. Tenker at det ikke egentlig spiller noen rolle, men greit å nevne det slik at ingen tror det plutselig er noen som finner dette og føler seg uthengt.

Anonymous poster hash: 5c12e...b33

post-37809-0-67036800-1378833881_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

For meg blir dette for skittent, spesielt om det er et lite barn, som vil tilbringe mye tid på gulvet. Greit nok at det ikke var spesielt rotete, men noen burde tatt frem støvsuger og vaskebøtte for en god stund siden. Hund og katt er ingen unnskyldning for flekkete gulv, om de røyter aldri så mye.

• Liker 2
Skrevet

Helt ærlig så ser det verre ut hos oss et pr timer inn på ettermiddagen. Vi har et barn som får lov til å spise selv, og gjett om ting er flekkete og mat ligger på gulvet til alle døgnets tider. Fullt så støvete er det likevel ikke.

• Liker 8
Skrevet

Som eier av fem firbeinte selv, vet jeg hvor mye hår, bøss og potemerker som samler seg i løpet av en dag eller to og tåler en del. Katter på kjøkkenbenken er et stort nei, og når man har dyr må man belage seg på å støvsuge hver/annenhver dag, samt dra over gulvet oftere enn en gang i uka, spesielt i drittvær. Og ikke minst støvtøtking... Legger man på smuler og klin fra et barn oppå der igjen kan man jo tenke seg hvordan det blir på gulvene. Det der synes jeg var i overkant skittent for et flaskebarn.

• Liker 1
Skrevet

Enig at gulvet hadde trengt en vask. Men samtidig syns jeg ikke rot og støv er så farlig, med mindre det nærmer seg tilstander som på "Extreme Hoarding" tilstander

Anonymous poster hash: 8403e...074
  • Liker 2
Skrevet

Når det ligger mat på gulvet da er man over en grense. Støv er liksom noe annet, det må man tåle.

Anonymous poster hash: ae5da...95e
Skrevet

Jeg støvsuger og vasker hver eneste dag, for det blir faktisk så skittent og hårete som det gulvet der hver %&#"¤ dag med mange dyr i huset. :(

Men jeg legger ikke ut bilder av annet enn nyvaska og ryddige forhold, det er hele forskjellen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg gadd ikke støvsuge hver dag selv om vi hadde hund. Tror ikke unger har vondt av å være omgitt av litt hår og pels.

Men mat på gulvet? Det tar jeg selvsagt opp med en gang (eller hunden tok seg av det)

Anonymous poster hash: ae5da...95e
Skrevet

Det der er helt motbydelig. Man ser jo klart og tydelig at ikke dette er noe "ettermiddagsrot" som i en vanlig familie, men rett og slett et lite velstelt hjem.

• Liker 2
Skrevet

Er det noe jeg ikke ser? Jeg ser litt smårusk på gulvet og noen få gjenstander som ligger der? Og det er vel ikke helt uvanlig med barn i hus, eller?

Katter på kjøkkenbenken ville jeg overhodet ikke likt, men det kan jo være vanskelig å kontrollere dem.

• Liker 15
Skrevet

Er det noe jeg ikke ser? Jeg ser litt smårusk på gulvet og noen få gjenstander som ligger der? Og det er vel ikke helt uvanlig med barn i hus, eller?

Katter på kjøkkenbenken ville jeg overhodet ikke likt, men det kan jo være vanskelig å kontrollere dem.

Jeg lurte på det selv etter jeg leste de første svarene. Etter eller annet jeg ikke har fått med meg, eller ikke har sett....

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det så helt jævlig ut på bildet. Sjekk gulvet, listverket og det møbelet (hvit skinnstol?)!

• Liker 1
Skrevet

Ser jo svært lite på det bildet da. Men dyner uten trekk på gulvet er litt ekkelt da

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hæ? :klo:

Det eneste jeg tenker er at det ikke kommer til å kjennes veldig ålreit for den som bor der om vedkommende tilfeldigvis kommer over denne tråden. Pleier du å ta bilder av ting du ikke er fornøyd med hjemme hos folk? Håper virkelig ikke du er en jeg kjenner.

Endret av Bodillen
  • Liker 5
Skrevet

midt i mellom.
Min tanke er at har man hund, så blir det litt hår ja, men da får man faktisk ha en mopp eller støvsugeren stående i en krok og dra over noen ganger ila dagen, for en 8 mnd gammel baby som kommer krypende med hundehår mellom fingrene, i øynene og i munnen syns jeg faktisk ikke er holdbart. (Sånn er det hos kusina mi. Jeg setter ikke babyen min på gulvet i det huset, da mopper jeg faktisk først, så får hun bare bli sur om hun velger å bli det!

Her har vi litt støv, en og annen smule på gulvet men ellers passe rent.

Burde nok vasket enda oftere, spesielt på badet siden små hender er raske å vere borti alt, men vi har det ikke skittent alikevel.

Anonymous poster hash: 64e4c...29f
Skrevet

Og hva er dine tanker angående denne faren?

Skrevet

Vi sliter stadig mer med allergier på grunn av at vi vasker for mye og omgåes for lite med støv, dyr og natur. Mange studier har vist at barn som vokser opp med minst to dyr i hjemmet det første leveåret, har drastisk mindre sjanse for å utvikle allergi. Hygienehysteriet er iallefall ikke sunt for noen.

Det viktige er at barnets personlige hygiene er såpass opprettholdt at andre barn og foreldre ikke vil reagere på det, og hvis barnet er stort nok til å ha med seg venner hjem bør det være rent og ryddig nok til at vennene ikke vil vegre seg for å besøke, eller vil snakke stygt om hjemmet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...