Snakkis Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Hva er dine ønskeplagg nå i høst? Vis gjerne bilde :-) Mine ønskeplagg er: Acne strikkegenser (oversized) Acne burgunderfarget sjerf H.Hansen sine oldschool regnjakker (mørkgrønn). Gleder meg hvert år til høstmoten.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Var så dum å titte inn på hjemmesidene til Moods of Norway... Dermed står følgende på listen: Solo-gult blyantskjørt Dyp purpurfarvet bluse Enten semskede Solo-gule eller dyp purpur ankelstøvletter Føler på meg at det blir en tur inn til byen på lørdag. 2
Safiye Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 PRØVER å spare litt penger, men jeg er sikker på at det blir noen godbiter denne høsten også. Det som står høyest på ønskelisten nå er en Agenda fra Mulberry i brun. Har hatt denne på ønskeliten lenge nå, men er redd jeg kommer til å få dårlig samvittighet om jeg kjøper den, haha. Ellers er også et par Chelsea boots fra Loake på ønskelisten, men ettersom jeg nylig kjøpte Star boots fra Acne tror jeg ikke det blir noe av dette i år.
Mija Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 - Acne Raya short i grå (har kjøpt i svart, så det kommer nok ikke til å skje) - Kabelstrikk fra Wild Wool i hvit eller grønn. - Svart skjørt i ull. - 2-3 varme strømpebukser (hvor finner man noen pene med god kvalitet?) - En god og varm lue, svart eller grå. Og mitt høyeste ønske for tiden: Mulberry Lily i svart.
Gjest Houdini Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 (endret) Jeg trenger to nye par med vintersko. Boots og noen sørpesko til å ha på de skikkelige kalde og isete/snøete dagene. Har allerede uggs som jeg bruker til å kjøre bil med. :-P geniale kjøresko. Hvis jeg fikk velge fra øverste hylle hadde jeg valgt noen Acne boots med for i og noen dyre slapsesko som virkelig holder varmen. Men blir noe billig. :-( vil ha rik mann. Endret 11. september 2013 av Houdini
Gjest Gresshoppesang Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 En litt fin, kåpeaktig jakke som ikke er i ull. Tips mottas med takk.
Gjest Lille-pus Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 (endret) - Acne Raya short i grå (har kjøpt i svart, så det kommer nok ikke til å skje) - Kabelstrikk fra Wild Wool i hvit eller grønn. - Svart skjørt i ull. - 2-3 varme strømpebukser (hvor finner man noen pene med god kvalitet?) - En god og varm lue, svart eller grå. Og mitt høyeste ønske for tiden: Mulberry Lily i svart. Ta en titt her Mange i ull og et utvalg i farver som vi sjelden ser her hjemme. Jeg kan gå god for strømpene til Levante, og Transparenze, - og satser derfor på at også ullstrømpebuksene deres er gode som gull. De er dessuten av de billigere i denne sammenhengen. To typer fra Levante, og her er Transparenze sine flotte i merinoull og nydelige farver Edit: Endret lenke og lagt til litt info. Endret 11. september 2013 av Lille-pus 2
Gjest Tigress Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Eg må ha nye ridestøvlar, slike enkle, svarte med låg hæl som går til alt, veit de. Er redd eg kjem til å cashe ut veldig for dei. Eg er kort og med feite leggar, så er ikkje vits i å leggje ut ei lenkje, eg må prøve alt uansett...
Gjest vilma2000 Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Perfekt genser fra Iro. Kuleste jakka fra Acne! Har den allerede i en annen farge så kanskje litt drøyt å kjøpe enda en? Boots fra Alexander Wang. 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Ta en titt her Mange i ull og et utvalg i farver som vi sjelden ser her hjemme. Jeg kan gå god for strømpene til Levante, og Transparenze, - og satser derfor på at også ullstrømpebuksene deres er gode som gull. De er dessuten av de billigere i denne sammenhengen. To typer fra Levante, og her er Transparenze sine flotte i merinoull og nydelige farver Edit: Endret lenke og lagt til litt info. Takk for tipset! Vet du om de klør? Hater strømpebukser som klør.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Takk for tipset! Vet du om de klør? Hater strømpebukser som klør. Jeg bruker Levante sine strømper i 70% ull på vinteren... og de klør absolutt ikke... tvert i mot. Alle ullstrømpene på siden jeg lenket er produsert av de store kvalitetsprodusentene som Oroblu, Falke, Transparenze, Levante osv. Jeg ville bli veldig overrasket om noen av dem overhodet hadde lekt med tanken om å bruke ull som ikke var den mykeste myke. Alternativet kan jo være å gå litt ned på ulinnholdet, men bruke angora ? Da er vi nok her . 13% angora, 150 denier... så disse er tykke.
gladidag Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Skjerf og genseren i kasjmir:-) som ikke koster skjorta! Noen som har noe fra Wildwool? kvalitet og strl? Har kjøpt en knallfin grå genser fra Line of Oslo . og en burgunder oversized fra Kappahl. Grå boots fra Shoeday er på plass..og plomme jens fra Cubus..Så da er eg egentlig ganske fornøyd....Ja..og en lilla skalljakke fra Missing Link kjøpt på salg på Gsport igår, så nå går min 10 år gamle Norheim jakke i søpla:-) Ellers er jakkene fra ifjor, forfjor og årene før der helt topp. Min 8 år gamle kåpe er in igjen:-)
Mija Skrevet 12. september 2013 #14 Skrevet 12. september 2013 Skjerf og genseren i kasjmir:-) som ikke koster skjorta! Noen som har noe fra Wildwool? kvalitet og strl? Har en del fra Wild Wool, og har en pakke på vei! Jeg er godt fornøyd med kvaliteten. Vil si de er helt normale i str. Jeg bruker S og M, velger M i WW fordi jeg liker plaggene litt løse. 1
Miss-Grey Skrevet 12. september 2013 #15 Skrevet 12. september 2013 (endret) Jeg tror jeg har det meste jeg trenger - jeg kjøpte vinterstøvletter på salg hos Tiger of Sweden i vår, og har gått til anskaffelse av en svart kashmirkjole, en mørkelilla cardigan i silke/kashmir og lange kashmirvanter (til å bruke under skinnhansker). Ellers har jeg en klassisk kåpe, kashmirlue og mange fine skjerf, gensere, cardigans og hansker liggende fra tidligere år. Målet mitt er å ikke måtte kjøpe nye ting hver sesong, men reparere tidligere kjøp og anskaffe nødvendige småting (ullsåler til sko, strømpebukser, etc.). Jeg er ikke helt der enda, men anbefaler alle å kjøpe kvalitet og ta godt vare på tingene sine. Det er en veldig tilfredsstillende følelse å kunne plukke fram pene, klassiske og varme plagg hver høst, uten å måtte stresse ut i butikkene og lete etter den perfekte vinterkåpa når temperaturen allerede er under nullpunktet. Eller enda verre; bli gående halve vinteren i tynn vårjakke fordi man ikke finner den perfekte kåpa noe sted, og ikke vil kjøpe noe som er halvveis fint. Tro meg, jeg har prøvd! ...det eneste jeg ønsker meg nå er et par med svarte kasmirstrømper til reisebruk, men det er strengt tatt ikke nødvendig i høst. Endret 12. september 2013 av Miss-Grey 1
Miss-Grey Skrevet 12. september 2013 #16 Skrevet 12. september 2013 - 2-3 varme strømpebukser (hvor finner man noen pene med god kvalitet?) Jeg vet at mange anbefaler Wolford, men de var jeg ikke helt fornøyd med selv (de nupper ekstremt mye). De beste jeg har prøvd er Falke Soft Merino, som fåes kjøpt hos bedre undertøysforetninger. Jeg har hatt mine eldste i nærmere to år, uten at de er synlig slitt - og de ble brukt flere ganger i uka det første året, og noe sjeldnere ifjor, når jeg hadde fått tak i flere par å veksle mellom. Tror prisen lå på ca. 350 kr i norske butikker, men hvis du er heldig finner du dem billigere på nett.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. september 2013 #17 Skrevet 12. september 2013 Jeg vet at mange anbefaler Wolford, men de var jeg ikke helt fornøyd med selv (de nupper ekstremt mye). De beste jeg har prøvd er Falke Soft Merino, som fåes kjøpt hos bedre undertøysforetninger. Jeg har hatt mine eldste i nærmere to år, uten at de er synlig slitt - og de ble brukt flere ganger i uka det første året, og noe sjeldnere ifjor, når jeg hadde fått tak i flere par å veksle mellom. Tror prisen lå på ca. 350 kr i norske butikker, men hvis du er heldig finner du dem billigere på nett. For info fionnes de på den siden jeg lenket til. Prisen er ca. 256 NOK/par ink. UK mva.
Gjest Elastica Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 (endret) På Den Store Ønskelisten min står det et par superkule pumps i slangeskinn og en klassisk sort clutch. Tror jeg vil ha denne fra Mulberry, eventuelt denne. Har lett etter de perfekte skoene i mange år uten å finne. Noen som har sett noen i det siste? Er ute etter et klassisk par som kan vare i mange år. I beige/brunt - som pytonslangeimitasjon. Endret 12. september 2013 av Elastica
miaw Skrevet 12. september 2013 #19 Skrevet 12. september 2013 På utkikk etter den perfekte sorte kåpa. Tips mottas med takk!
Gjest Lille-pus Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 (endret) På Den Store Ønskelisten min står det et par superkule pumps i slangeskinn og en klassisk sort clutch. Tror jeg vil ha denne fra Mulberry, eventuelt denne. Har lett etter de perfekte skoene i mange år uten å finne. Noen som har sett noen i det siste? Er ute etter et klassisk par som kan vare i mange år. I beige/brunt - som pytonslangeimitasjon. Slike ? Edit: Jeg har noen par fra Lucy Choi London... Har ikke rukket å scanne høstens nye sko hos dem ennå, men ta en titt, kanskje de kan ha noe av det du ser etter ? Endret 12. september 2013 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå