Gjest kine24 Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Hei! Jeg og kjæresten har vært sammen i 1 år og har der nokså fint sammen. Når vi er alene koser vi mye og snakker godt sammen. problemmet og ikke minst frustrasjonen/tvilen/ den vonde følelsen kommer når min bestevenn er tilstede med min kjæreste. Vi bor sammen jeg og min bestevennine. Vi har vært venner hele livet. Vet ikke hvor mange ganger jeg tar han i å stirre på henne, viser henne hans hele oppmerksomhet, og når han sier noe til meg, sier han feil navn, nemlig hennes navn. Dersom han lurer på noe retter han alltid 100% Av oppmerksomheten til henne. I starten tenkte jeg at det var fordi han ville bli kjent med henne, hun er jo tross alt min besteveninne. Vis vi er ute på byen henger de alltid sammen, min bestevenn må si til han at han må slutte å flørte, han er faktisk sammen med meg. Det som er mest frustrerende er at han noen ganger koser mye med meg foran hun, tror han liker begge to. når jeg tar han for å se på hun, bliffrer han med blikket mellom oss begge. Han ser på hun på samme måte som på meg. tror han er usikker på hva han føler. Har prøvd å snakke om det, men da blir han bare lei seg fordi jeg tror det. hva skal jeg gjøre, han er min første kjæreste og jeg er hans. Vi er 24 år begge to.
Hanna! Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi er en forfærdelig følelse. Det er mange som sliter med det. Jeg har vært seksuellt tiltrukket av menn jeg ikke egentlig var interessert i. Kan hende er han tiltrukket venninna di. Du kan ikke vite hva han føler, du kan ikke vite hva framtiden bringer. Det er sannsynligvis ekstra vansklig at dere er så mye sammen, det er jo noe du kan gjøre noe med hvis du vil. Men dette handler først og fremst om å jobbe med følelser. Du kan gjøre én av tre ting: 1) La det plage deg, la det ødelegge ditt syn på ham og hans syn på deg. 2) Slå opp fordi det plager deg. Men at kjæresten ser på andre jenter er ganske naturlig og du kommer sannsynligvis ti å støte på det igjen. 3) Blåse i det, prøve å blåse i det.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Sjalusi er en forfærdelig følelse. Det er mange som sliter med det. Jeg har vært seksuellt tiltrukket av menn jeg ikke egentlig var interessert i. Kan hende er han tiltrukket venninna di. Du kan ikke vite hva han føler, du kan ikke vite hva framtiden bringer. Det er sannsynligvis ekstra vansklig at dere er så mye sammen, det er jo noe du kan gjøre noe med hvis du vil. Men dette handler først og fremst om å jobbe med følelser. Du kan gjøre én av tre ting: 1) La det plage deg, la det ødelegge ditt syn på ham og hans syn på deg. 2) Slå opp fordi det plager deg. Men at kjæresten ser på andre jenter er ganske naturlig og du kommer sannsynligvis ti å støte på det igjen. 3) Blåse i det, prøve å blåse i det. Selvfølgelig vil en mann se på andre damer iløpet av et forhold. Det ser jeg at samboeren min gjøre også, men om han tydelig hadde stirret heletiden og viet all sin oppmerksomhet til en av mine venninner, som jeg bodde med, hadde jeg gått fra han. Jeg hadde bare gått rundt å følt meg råtten og ikke klart å følt meg som den eneste for han. Selv om man vet at kjæresten ser på andre, skal man ikke trenge å føle det på den måten der. Jeg blir dårlig når jeg ser kjæresten min se på andre damers rumpe når vi går ute sammen, det sier jeg klart ifra om også. Jeg synes sånt er ufattelig uattraktivt i menn, de kan heller gjøre det når de ikke går med damen sin. Anonymous poster hash: e25ba...e67 2
Hanna! Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Selvfølgelig vil en mann se på andre damer iløpet av et forhold. Det ser jeg at samboeren min gjøre også, men om han tydelig hadde stirret heletiden og viet all sin oppmerksomhet til en av mine venninner, som jeg bodde med, hadde jeg gått fra han. Jeg hadde bare gått rundt å følt meg råtten og ikke klart å følt meg som den eneste for han. Selv om man vet at kjæresten ser på andre, skal man ikke trenge å føle det på den måten der. Jeg blir dårlig når jeg ser kjæresten min se på andre damers rumpe når vi går ute sammen, det sier jeg klart ifra om også. Jeg synes sånt er ufattelig uattraktivt i menn, de kan heller gjøre det når de ikke går med damen sin. Anonymous poster hash: e25ba...e67 Hvis han vier all sin oppmerksomhet til denne jenta er det en annen sak. Men det er veldig vanskelig for en sjalu kjæreste å avgjøre. Hvis hun får en tredjepersons synsvinkel så kan hun kanskje avgjøre det, men jeg forestiller meg at man ikke greier å være helt objektiv i en slik situasjon. Det kan være en idé om TS spør venninna hva hun synes for eksempel, eller en annen fellesvenn. Jeg har hatt to venninner som har vært i mine øyne sykelige sjalu. Det gjorde at de i perioder så "syner". Åltså, kjæresten kunne være oppmerksom, uvanlig høfflig osv, men det ble oppfattet som om han råflørtet og ikke brydde seg om andre i rommet enn henne sjalusien var rettet mot. Jeg tror at slik sykelig sjalusi er ganske vanlig, spesielt i perioder av livet.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Usikre mennesker ser spøkelser overalt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Det er ikke rart om en blir usikker i vår verden, hvor alt tilsynelatende er lov og alt er tilgjengelig. Du har min sympati, ts. Anonymous poster hash: 0d663...560
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Kanskje på tide flytte fra din venninde? Jeg hadde tatt avstand fra enten hun eller kjæresten, da hadde det vel vært vanskelig for dem å omgås uten deg. Anonymous poster hash: c504e...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå