Gjest Hanne Gunvor Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 Hei Jeg er 25, har blandingshud og plaget med urenheter her og der i ansiktet, litt store porer, rødmusset. Fine linjer begynner å prege panne, rundt øyne og munn. Dessuten føles det som om huden er et nummer for liten, stram og alskens kremer hjelper ikke! Resten av kroppen er jeg ikke plaget, bare litt tørr til tider. Virker som om huden ikke får nok fuktighet uansett hva jeg gjør. Et rooooooooop om hjelp, vet du om en ansiktskrem som virkelig hjelper? Hudpleiere kanskje?
Petronella Skrevet 26. april 2004 #2 Skrevet 26. april 2004 Shiseido! skincare serien, den har funket bra for meg og jeg har samme hudtype som deg.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Ok, takk for tips! Gikk inn på KG`s butikk, Synes det var vanskelig å finne produkter som passet min hudtype. Det var så mye av alt liksom! Hva er dette "White" som står på så mange kremer for tiden, er det en slags bleking av fregner/føflekker kanskje? :oops:
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 Cliniques 3-system er kjempebra. Clinique har også en serie som reduserer pore-størrelse, fungerer egentlig helt greit. Men et mye billigere, og like bra alternativ for å redusere porestørrelse er 98% aloe vera, den hjelper også mot tørr hud. Men du bør helt klart bruke ansiktsvann, det gjør underverker.
Gjest Niniel Skrevet 26. april 2004 #5 Skrevet 26. april 2004 Gå på apoteket og kjøp Eucerin 5% Karbamid Face Cream! Denne kremen er den eneste som har klart å gi fuktighet til huden min - hverken Shiseido, Clinique, Dermalogica og flere andre dyre merker kommer i nærheten av å være like bra. Spar pengene dine og prøv denne i noen uker før du investerer i dyre hudpleieserier, det kan du vente med til huden din har normalisert seg og ikke lenger kjennes ut som den er noen nummer for liten Her kan du lese mer om kremen: www.eucerin.no
Petronella Skrevet 26. april 2004 #6 Skrevet 26. april 2004 bare husk at hudpleieproduktene fra apoteket ofte inneholder parafin! Og dette er fy-fy :fy: for huden din. Nå kjenner ikke jeg til Eucerin 5% Karbamid Face Cream så jeg skal ikke snakke om den.
Gjest Niniel Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Her er listen over hva Karbamid-kremen inneholder: Aqua • Karbamid • Glycerin • Triisostearin • Pentaerythrityl Tetraisostearate • Cyclomethicone • Dimethicone • Caprylic/Capric Triglyceride • Cetyl Alcohol • Sodium Lactate • Glyceryl Stearate • Biosaccharide Gum-1 • Benzyl Alcohol • PEG-40 Stearate • Methylparaben • Lactic Acid • Lanolin Alcohol (Eucerit®) Hadde vært fint om noen kunne si om den inneholder parafin, jeg vet ikke hva det kalles på "fagspråket". Kanskje du vet det, Petronella? Og forresten, hva er det med parafin som er skadelig for huden?
Petronella Skrevet 26. april 2004 #8 Skrevet 26. april 2004 Det skal stå parafin i "innholdsfortegelsen" Det kan tette igjen porene. Det er som alkohol for huden din, bare enda sterkere og det tørker ut. Det er sikkert mer også, men det kommer jeg ikke på i farten...
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #9 Skrevet 8. mai 2004 Tusen hjertelig for svar! Kjøper karbamid kremen mandag, skal si ifra om den funker. Fælt å føles så stram i maska, dessuten ser jeg "sint ut" også. (Burde registrere meg her.)
Saeria Skrevet 8. mai 2004 #10 Skrevet 8. mai 2004 Hvis ikke den kremen fungerer, så vil jeg vurdere en tur til legen. Det kan hende at du, i likhet med meg og en 5% av Norges befolkning, har seborreisk eksem. Huden føles stram, tørr enkelte steder, og når en fjerner det tørre er en rødmosen under. Du har vel ikke tilfeldigvis litt tørr hodebunn? Selv har jeg fått resept på en krem som inneholder selen, samt et jeg fikk beskjed om å kjøpe Selukos på apoteket (shampoo med selen) og de hjelper. Jeg fikk respeten hos en hudlege, som raskt kunne konstatere seboreisk eksem.
Gjest Virvel Skrevet 12. mai 2004 #11 Skrevet 12. mai 2004 Både Vichy og Shiseido har jeg brukt mye. Jeg har også blandingshud som kan bli ganske tørr om vinteren, men jeg kan ikke bruke fete kremer, for da får jeg kviser. Vichy har en krem som heter Thermal S Mat, den brukte jeg i hele vinter, og var strålende fornøyd. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå