Gå til innhold

Sykemelding for tretthet - rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 1.trimmester og er veldig trett. De siste dagene så ille at jeg blir kvalm som følge av det, i tillegg har jeg hatt et par tilfeller hvor jeg har vært sekunder fra å svime av. Jeg har tenkt på muligheten for gradert sykemelding, men klarer ikke helt å synes det er ok å være det pga tretthet. Føler det ville vært flaut å komme med sm på det grunnlaget.

Hva mener dere om en slik sm?

Ville du som sjef sett rart på det?

Anonymous poster hash: 57076...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen trenger ikke vite hvorfor du er sykmeldt. Anbefaler forresten at du sjekker jernlagret ditt.

Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av La Luna
Skrevet

Fortell hvordan du har det til legen din, denne vil bestemme om det er for mye og evt gi sykemelding.

• Liker 2
Skrevet

Er mange på min jobb som har sykemeldt seg lenge før termin pga diverse plager.

Anonymous poster hash: 568e7...0de
Skrevet

Ikke rart i det hele tatt. Hadde det slik selv, og måtte noen ganger bare lukke døra til kontoret mitt og legge meg på gulvet for å hvile. Snakket med arbeidsgiver om at jeg kom til å bestille meg legetime for å diskutere en gradert sykemelding i en periode, men sjefen sa at jeg bare kunne styre dagene mine selv uten å ha sykemelding, så slapp å gå til legen. Hadde nok derimot gjort det hvis sjefen ikke var så grei, for den trøttheten var helt ekstrem...men det gikk over etter noen uker. Håper det ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: 60a9c...b6b

Skrevet

Må jeg til lege for sykemelding? Har time hos gynekolog/fødselshjelp om noen dager.

Tror ikke det er jernmangel, men hadde lavt blodtrykk i forrige svangerskap.

Hadde forøverig lignende, men sterkere symptomer rett før forrige svangerskap. Da ble jeg innlagt på sykehus med "ille befinnende", der jeg ble satt på drypp over natta. Nå skjønner jeg jo at jeg var gravid allerede da.

Anonymous poster hash: 57076...459

Skrevet

Det er ikke noe problem.

Jeg har blitt det begge gangene.

Den ekstreme trettheten man kan oppleve under gravididteten går ikke an å tenke seg en gang, hvis man ikke har opplevd det selv.

Så hvis man ikke har en jobb som kan tilrettelegges, er sykemelding for mange eneste mulighet, selv om man er like trøtt uensett hvor mye man sover!

Anonymous poster hash: f2d38...830
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...