Gå til innhold

Problemer med å forholde meg til andre kvinner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig gitt opp prosjektet med å få seg en god venninne. Syns det er vanskelig å finne en som ikke er dramaqueen eller som jeg har noe til felles med.

Opplever ganske mange andre kvinner som lite hyggelige,og ofte er de bitchy uten grunn. Jeg er ikke noe glad i drama selv,og er en stille og rolig person.

Syns det er merkelig at så mange er sånn. Begynner jeg i ny jobb så kan man banne på at de fleste er bitchy og baksnakker alle de ser mens de later som de er hyggelige mot alle.

Nå jobber jeg et sted der det nesten bare er menn. Merker stor forskjell på mannfolka og de få damene som er der. Noen av de er jo helt greie,men så er det de som skal lage drama for den minste lille ting. Hun ene spurte meg om noe,og jeg svarte henne helt vanlig,men når hun ikke likte det jeg sa så lagde hun litt vel mye oppstyr. En av mannfolka forsvarte meg,og da kom hun med den bortforklaringen og smisket seg innpå han.

For å ta et annet eksempel så var jeg en gang på butikken og en annen kunde spurte meg om jeg visste hvor noe var. Jeg sa nei,og la til at jeg ikke jobbet der. Kanskje hun misforstod meg og trodde jeg var frekk,men jeg svarte helt vanlig og jeg trodde at hun trodde at jeg jobbet der.

Da måtte hun selvsagt blåse det opp og gjøre det til en stor greie:"Åh,unnskyld,det var ikke meningen å forstyrre deg!Trodde kanskje at du visste hvor det var" på en skikkelig dramatisk måte før hun marsjerte bort og jeg ikke fikk sagt noe.

Dette er jo bare noen få opplevelser,men jeg merker at jeg er generelt ganske skeptisk til andre kvinner faktisk.Mulig det er noe med meg,men de fleste menn oppfører seg ikke sånn mot meg. Jeg er ganske sjenert,og har kanskje ikke det mest vennlige ansiktet,men jeg syns allikevel at man ikke trenger å lage drama for ingenting.

Hva er poenget med sånn oppførsel?Blir kvinner opplært til å være sånn eller?

Som sagt så ønsker jeg meg en god venninne,men jeg orker ikke å engasjere meg i baksnakking og drama for hver minste lille ting.

Anonymous poster hash: 96a63...63b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kanskje skjønne at du blir oppfattet som fiendtlig når noen spør deg om noe på butikken og du svarer "Jeg jobber ikke her". Du mente det kanskje ikke, men med feil tonefall(uten at du kanskje mener det) så kan det oppfattes frekt.

Jeg jobber i et miljø med både menn og damer og der er det ikke noe baksnakkinge eller bitching. Alle er hyggelige og jordnære folk. Ikke noe drama eller styr.

Kan det være at din sjenanse oppfattes som fiendtlig og overlegen?

Skrevet

Du er ikke alene, jeg holder meg langt unna.

Klart det er kjipt, blir ikke så sosialt at det gjør noe, men heller det hvis alternativet er drama.

Skrevet

Kjenner ikke til det du beskriver, synes de fleste er hyggelige. Du høres litt nærtagende ut? Men hvis du er stille og sjenert er det viktig å smile ellers kan man lett oppfattes som arrogant.

Anonymous poster hash: bcc47...c0b

Skrevet

Jeg vet hvilke type kvinner du mener, men føler at langt i fra alleer sånn. Før hadde jeg en god venninne, men nå kjenner jeg flere hvor drama ikke er hovedagendaen i livene deres.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har en god venninne. Ellers omgås jeg bare menn. Orker ikke skravle om sminke, klær, gutter og drama.

Så mye enklere med menn

Skrevet

Kan kanskje skjønne at du blir oppfattet som fiendtlig når noen spør deg om noe på butikken og du svarer "Jeg jobber ikke her". Du mente det kanskje ikke, men med feil tonefall(uten at du kanskje mener det) så kan det oppfattes frekt.

Jeg jobber i et miljø med både menn og damer og der er det ikke noe baksnakkinge eller bitching. Alle er hyggelige og jordnære folk. Ikke noe drama eller styr.

Kan det være at din sjenanse oppfattes som fiendtlig og overlegen?

Det var kanskje et dårlig eksempel,men syns reaksjonen hennes var overdreven allikevel.

Vel,jeg vet ikke,men uansett så forklarer ikke det hvorfor så mange baksnakker og er bitchy uten at det har noe med meg å gjøre. Kanskje jeg har vært uheldig eller henger meg opp i akkurat den typen kvinner,men menn har mindre problem med min sjenanse eller sier det rett ut.

Bedre det enn de som sitter i flokk og baksnakker deg når du ikke er der.

Jeg vet ikke.Bare syns det er unødvendig å lage drama for ingenting. Dessuten føler jeg at den typen kvinner tolker at jeg er sånn og sånn bare fordi jeg er sjenert. Ikke blir jeg mer hyggelig mot dem når det er reaksjonen jeg får.

Prøver forsåvidt alltid å være hyggelig mot folk på jobb,men fremmede er jeg ikke så glad i skal jeg innrømme :)

Skrevet

Jeg har en god venninne. Ellers omgås jeg bare menn. Orker ikke skravle om sminke, klær, gutter og drama.

Så mye enklere med menn

Er vel det jeg også har kommet frem til. Hadde en venninne som jeg trivdes sammen med før,men hun var rimelig enkel å ha med og gjøre.

De andre var gjerne sånn som dumpet deg for noen andre den ene dagen,også etter en stund var vi bestevenninner igjen. I tillegg var det for mye drama for min smak.

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det. Har vært/er litt sånn selv, jeg.

Men nå skal du få se det fra en annen synsvinkel. Nemlig hvordan det blir når jeg møter noen andre som er sånn.

Jeg føler meg uinteressant i deres øyne, fordi de ikke spør og legger seg opp i livet mitt på samme måte som de mer livlige venninnene mine. Båndet mellom oss blir ikke like sterk, fordi de sier så lite og er så hemmet. De slipper seg ikke løs og møter meg ikke på halvveien. Det er slitsomt å stå for all kommunikasjon. Jeg kan også bli litt lei meg hvis jeg har opplevd noe urettferdig, og så tør de ikke ta et standpunkt til det eller støtte meg i det fordi de er så konfliktsky. Det er vanskelig å føle et fellesskap med dem.

Det er denne koden du må knekke hvis du vil ha nære venninner. Det finnes mange snille og reale jenter som ikke bitcher bare for bitchingens skyld, men livet har nå en gang sine utfordringer og de fleste føler vel et behov for å lufte litt nå og da.

Anonymous poster hash: 99a38...ae2
Skrevet

Vel,den typen kvinne er ikke sånn jeg ønsker meg som venninne uansett.

Jeg klarer ikke engasjere meg i pjattet de kommer med,og slarv er jeg uinteressert i.

Sånn som du beskriver en person som meg så må man ha et mye nærmere forhold. Jeg snakker om arbeidskollegaer,og fremmede mennesker. Jeg har rett og slett ikke kjemi med folk som er sånn,og folk som er bitchy og baksnakkete overfor en sjenert person har jeg ingen respekt for.

Jeg har ikke gjort noe galt utenom at jeg er sjenert,og da syns sånn oppførsel er unødvendig. At man tolker at en sjenert person er sur eller frekk er ikke et holdbart argument.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...