Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er litt merkelig. Men jeg har aldri pleid å få myggstikk - fikk mitt første i Hellas for tre år siden! Har heller ikke fått noen siden, før etter graviditeten/fødselen! Kan det være noen sammenheng? Har alltid tenkt at blodet mitt smaker dårlig, eller noe sånt, og at de derfor ikke stikker meg, men nå gjør de altså det. Våknet til ikke mindre enn åtte kløende byller på beina i dag :-( Ammer fortsatt, men har fått mensen tilbake så tror hormonene har stabilisert seg. 10mnd siden fødsel.

Ja, jeg vet dette høres litt rart ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk masse myggstikk i begynnelsen av graviditeten jeg er i nå, får ikke så mange til vanlig. Det sies at mygg tiltrekker seg av gravide pga økt kroppstemp og at gravide puster ut mer karbondioksid. Men om det gjelder ammende vet jeg ikke, og om en graviditet kan endre på ting etterpå i forhold til myggen vet jeg heller ikke :)

Skrevet

Hvis noe så enkelt som kroppstemperatur påvirker stikkeviljen til myggen så kan det være hele forklaringen egentlig. Ble mye varmere da jeg var gravid og er det enda. Har alltid vært en skikkelig frysepinn med iskalde føtter og hender, men nå har jeg ikke hatt på meg ull på halvannet år :-P

Skrevet

Mulig jeg er helt på vidda her, men "norsk" mygg reagerer ikke jeg på i det hele tatt (kan så vidt se at jeg har blitt stukket) "Utlendinger" derimot får jeg relativt store stikk av som klør og slikt....Mpt. Hellas...

Har liten tro på det med at co2 utslipp har noen med saken å gjøre, selv om jeg vet mygg tiltrekkes av det...

Tror alikevel ikke det er det som avgjør hvem de tar.

Jeg er relativt liten, og når jeg er på tur med venner som er nesten dobbelt så store som meg ser man at det er meg de har bestemt seg for å "ta".... Jeg har mer tru på at det har noe med hormoner, feromoner eller andre lukterier og gjøre... Vet ikke men.... :vetikke::vetikke::vetikke:

Jeg ser det possitive i det jeg da.... Har da i det minste draget på damemygg :D

Skrevet

Jo, var det jeg tenkte da jeg ble stukket i Hellas, at den myggen sikkert var anderledes enn den norske. Men nå blir jeg altså også stukket av norsk mygg, noe jeg aldri har blitt før..dustemygg :-P

Skrevet

Jeg har heller ikke vært stort plaget med myggestikk tidligere. Men i sommer var det helt vilt. Etter en hyttetur hadde jeg over natten fått et tosifret antall stikk. De andre hadde ikke fått noen.... *furtefjes*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...