AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Jeg skal på tur med jentene i november til london, da er keg ca 4 mnd på vei. Blir kun shopping og kos. Og sa vil sambo dra på guttetur med fotball øl osv. Og komopisene hans er damejegere, eller kall de hva du vil.. Greia er at jeg mener han kan dra på tur mwn uten alkohol. Jeg hadde ikke dratt med veninnene mine om vi skulle drukket. (Ja, begge er dritsjalue da den andre drikker) Har sagt han kan dr hvor han vil, hbor lenge han vil bare ikke det innebærer alkohol. Hva syntes dere? Anonymous poster hash: e0bc9...15a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Jeg synes man uansett skal kunne stole på hverandre, hvis ikke er ikke forholdet verd å bli tatt vare på. Du kan sikkert nekte han å dra men.. hvor lenge blir han til deg da? Svaret er TILLIT! Anonymous poster hash: ad286...e58
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Kan du forklare hvorfor du mener at han ikke skal drikke alkohol? Fordi du er sjalu eller fordi du er gravid? Anonymous poster hash: f5220...0d8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Ingenting med at jeg er gravid å gjøre. Jeg vet godt jeg ikke hadde hatt noen blid sambo hjemme om jeg skulle drukket. Dette er noe vi har blitt enige on. Ikke noe drikketurer uten hverandre:) Anonymous poster hash: e0bc9...15a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Hva syntes dere? Anonymous poster hash: e0bc9...15a At du er helt urimelig.Anonymous poster hash: 4d47a...d5d 9
Gjest Magdalene Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Du er urimelig. Skal dere ha barn sammen, så bør dere jo kunne stole på hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Small minds, small problems. Synes heller ikke det er dritt kult at dama drikker uten meg, men er hun på jentetur er det null stress. Anonymous poster hash: 45ad2...3c4
Vulcan Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Ingenting med at jeg er gravid å gjøre. Jeg vet godt jeg ikke hadde hatt noen blid sambo hjemme om jeg skulle drukket. Dette er noe vi har blitt enige on. Ikke noe drikketurer uten hverandre:)Anonymous poster hash: e0bc9...15a har dere blitt enige om dette så er det forsåvidt han som er asshole, selv om jeg synes det blir en teit ting å krangle om.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Siden dere begge er av den sjalue typen så burde dere prate ordentlig sammen, dere skal ha baby og forhåpentligvis være sammen resten av livet, vil du ha et liv med sjalusi? I utgangspunktet syns jeg at det er feil å nekte typen å drikke når man selv er gravid. Så lenge han ikke drikker seg drita hver eneste helg, men jeg nekter ikke min samboer å ta seg en øl eller to i blant (jeg er gravid). Men siden du mener at dette ikke har med graviditeten å gjøre så snakke med han om sin sjalusi, så forhåpentligvis viser han respekt og drikker minimalt på turen. Syns at han burde få drikke litt da, kose seg litt, han trenger ikke bli full. Anonymous poster hash: 32ae5...4c0
Gjest Morgun Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Ingenting med at jeg er gravid å gjøre. Jeg vet godt jeg ikke hadde hatt noen blid sambo hjemme om jeg skulle drukket. Dette er noe vi har blitt enige on. Ikke noe drikketurer uten hverandre:)Anonymous poster hash: e0bc9...15a Hvis dere er enige om dette, hvorfor skal han drikke da? Var han ikke enig allikevel? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Jeg synes du skal tenke deg om to ganger, og prøv å skille mellom hva som er irrasjonelle følelser av sjalusi og hva som er realistisk å be om fra en partner. Hvorfor er det viktig for deg at han reiser på tur uten alkohol? Anonymous poster hash: 08fbb...ce1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Ts her. Jeg har ikke kalt noen urimelig. Var ikke ute etter støtte eller sympati. Har heller sånn " hva syntes dere?, hvis dere hadde vært i VÅRES sko:))Anonymous poster hash: e0bc9...15a
-Jiinxs- Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 Synes også at du er urimelig, og du burde stole på at han ikke ville gjort noe du ikke hadde likt. Det er vel det et forhold handler om? Og du setter deg ikke i et bra lys når typen din sier til kompisene sine at "Dama vil ikke at jeg skal drikke noe akohol..." Han kommer vel ikke så bra fram heller som tollerer å bli sjefet rundt på den måten.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Ts her. Jeg har ikke kalt noen urimelig. Var ikke ute etter støtte eller sympati. Har heller sånn " hva syntes dere?, hvis dere hadde vært i VÅRES sko:))Anonymous poster hash: e0bc9...15a Bli voksen! Lev med at voksne personer bestemmer selv hva og hvor mye man drikker. (dette gjelder vel dere begge) Anonymous poster hash: ad286...e58 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Hvis dere har blitt enige om å ikke dra på drikketur uten hverandre, hva er da hans argument for å dra på drikketur med kompiser nå? Sånn generelt syns jeg at dere begge virker slitsomme. Hvorfor kan dere ikke stole på hverandre? Har noen av dere vært utro i fylla? Har dere ikke kontroll på hvor mye alkohol dere tåler? Hvorfor er dere så sjalu? Jeg er gravid med termin neste måned og har ikke rørt alkohol på 8 måneder. Mannen min har hatt flere guttekvelder på byen med et visst alkoholinntak, men jeg stoler på at han ikke drikker seg dritings og gjør noe idiotisk. Vi er jo voksne mennesker, og han vet hvor mye alkohol han tåler. Kan dere ikke bli enige om at han f.eks. kan ta seg noen øl, men ikke bli skikkelig full? Å få barn sammen er en stor forpliktelse og kan tære på parforholdet, så tiden er virkelig inne til å begynne å kommunisere og vise hverandre tillit. Anonymous poster hash: f07ee...0b5 1
Gjest vilma2000 Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 Hæ, er det riktig det jeg leser? Har faktisk voksene mennesker slike regler i forholdet? Og dere skal få barn sammen? Jeg er helt sjokkert. Den tråden om hva som er for ungt til å få barn kan nå få et nytt argument: man er for ung til å få barn om man nekter kjæresten å drikke alkohol på guttetur. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #17 Skrevet 10. september 2013 Det høres ikke ut som at dere stoler på hverandre og at dere er veldig unge. Hvis man ikke kan drikke litt på en tur med venner, hvordan skal dette gå i lengden? Hvis du ikke hadde vært gravid, hadde du drukket da? Anonymous poster hash: a5bd3...adc
ViljaH Skrevet 10. september 2013 #18 Skrevet 10. september 2013 Det synes jeg er rart. At han ikke tuller med andre damer, ja, ikke drikker, nei.
Alja Skrevet 10. september 2013 #19 Skrevet 10. september 2013 Uansett hva kg folk her sier, så er dette en intern regel dere har for forholdet. Dette er noe dere ble enige om sammen uansett hvor dumt og teit det høres ut for andre. Syntes det er dårlig av han å "se sitt ess å drikke" nå som du er gravid og ikke kan drikke selv. Tipper han tenker "Nå kan jeg drikke på guttetur uten å slippe å bli sjalu selv, fordi dama mi kan jo ikke drikke! Når babyen er ute kan vi innføre regelen på nytt"
mammamy Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 Ts her. Jeg har ikke kalt noen urimelig. Var ikke ute etter støtte eller sympati. Har heller sånn " hva syntes dere?, hvis dere hadde vært i VÅRES sko:))Anonymous poster hash: e0bc9...15a [/acronym Kan jeg bare spørre om hvor gamle dere er? Ikke fordi det har noen viktig betydning men fordi jeg ALDRI har hørt om voksne mennesker som har som regel i forholdet og ikke dra på drikketur uten hverandre. Det høres ut som en fjortis regel. Er dere så sjalu så burde dere få hjelp til å arbeide med denne. Blir utrolig vanskelig å leve et helt liv med sykelig sjalusi fra begge sider. Og dere skal jo tross alt ha et lite barn oppi det her også. Hadde jeg vært i deres sko så hadde vi fått hjelp med sjalusien, som gravid kan jeg ikke drikke så der er det ikke noe å diskutere og han skulle fått lov å dra på guttetur om han ville det. Du kan jo ikke nekte han å drikke uten deg resten av livet og ikke han deg heller. Bli voksne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå