AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Skifter du like ofte på senga til babyen som til deg selv? En gang i uka? Selv om det ikke har vært noen urinlekasje. Anonymous poster hash: fd39d...34c
Gjest Morgun Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Skifta vel når det var noe søl. En baby svetter ikke akkurat ut sengetøyet. 1
Thinkerbelle Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Har hele tiden skiftet 1 gang i uken, oftere ved behov.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Skifta vel når det var noe søl. En baby svetter ikke akkurat ut sengetøyet. Vet at de ikke svetter som oss voksne, men lurer på hva folk gjør Anonymous poster hash: fd39d...34c
Arkana Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Jeg skifter på alle sengene annenhver uke.
Gjest Magdalene Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Skiftet nesten aldri. Baby sov på skinn uansett, og ville ikke bruke dyne... 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Skifter vår annenhver uke. Til babyen en gang i mnd, for hun sov alltid inntullet i ullthelseeppet sitt og det ble vasket omtrent en gang i uka eller annenhver alt etter gulp og sånt Anonymous poster hash: 4665b...d08
siebaeo Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Dette har jeg også lurt på! Her blir det vel noe sånt som 1 gang i mnd dersom det ikke kommer gulp, tiss, bæsj osv på trekket. Babyen ligger jo i pysj og oppå skinn. Jeg prøver å riste/lufte skinnet med gjevne mellomrom og vasker dersom det kommer bæsj på det. Under hodet har jeg alltid en gulpeklut. Til vognbruk har jeg et par egne trekk jeg trekker utenpå dyna og tar av når vi kommer inn igjen. Skinn i vogna også.
Kassiopeia Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Skifter hvis det kommer noe søl. Lillemann ligger på lammeskinn, og er alltid svøpet inn i et pledd. Det kan til tider vaskes ofte på grunn av gulp eller svette. Dynetrekket og laken vaskes sjeldent, da barnet ikke kommer i kontakt med noen av delene.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Litt OT, men trodde det var frarådet å ha lammeskinn i senga? Her skiftes det ofte siden jeg har en gulper. Det kan være annenhver dag på det meste. Hvis det ikke er kommet gulp blir det en gang i uka ca.Anonymous poster hash: 78698...03c
siebaeo Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Orker ikke Google... Men er det ikke langhåret skinn som frarådes? Jeg trodde såkalte soveskinn (f eks fra Nøstebarn) var greit å bruke. Og at det til og med påstås at barn som sover på skinn legger bedre på seg.. Eller finner jeg på ting nå??
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Orker ikke Google... Men er det ikke langhåret skinn som frarådes? Jeg trodde såkalte soveskinn (f eks fra Nøstebarn) var greit å bruke. Og at det til og med påstås at barn som sover på skinn legger bedre på seg.. Eller finner jeg på ting nå?? Jeg trodde det selv, fram til jeg leste på lub sine sider om det. Klarer ikke å linke fra mobilen.Anonymous poster hash: 78698...03c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CDAnonymous poster hash: 78698...03c
siebaeo Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Vi bruker gulpeklut under hodet til en hver tid så da antar jeg det er greit..
Sissa Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Skifter på senga hver ca andre uke Oftere om det trengs selvfølgelig, men det trengs sjeldent :-) Bytter oftere på senga snuppa vår, enn på vår egen seng
Harlekin Skrevet 11. september 2013 #16 Skrevet 11. september 2013 Jeg skifter ca. annenhver eller hver tredje uke.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #17 Skrevet 11. september 2013 Skifta vel når det var noe søl. En baby svetter ikke akkurat ut sengetøyet. Midden kommer jo til sengene deres like mye som til oss voksne.. Anonymous poster hash: 48f1d...0ff
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #18 Skrevet 11. september 2013 Vi bruker gulpeklut under hodet til en hver tid så da antar jeg det er greit.. Det nytter ikke hvis det blir for mykt, for da kan ansiktet til babyen synke nedi og da kveles om babyen ikke klarer å snu seg. Babyer bør ligge rett på madrassen (som ikke bør være for myk) men klart med et laken på. Jeg er ikke av den hysteriske typen selv om noen kanskje mener det. Noen mener jo at sengekant kan føre til krybbedød, men det trur jeg er ekstremt uvanlig. Litt off topic, men jeg er TS Anonymous poster hash: fd39d...34c
siebaeo Skrevet 11. september 2013 #19 Skrevet 11. september 2013 Lammeskinnet er så pass korthåret at det er så fast at jeg har problemer med å se at et ansiktet synker ned i det. I alle fall noe så lett som en baby. Det er jo omtrent like fast som en madrass. I alle fall med et stykke tøy oppå.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #20 Skrevet 11. september 2013 Lammeskinnet er så pass korthåret at det er så fast at jeg har problemer med å se at et ansiktet synker ned i det. I alle fall noe så lett som en baby. Det er jo omtrent like fast som en madrass. I alle fall med et stykke tøy oppå. Dersom barnet har kommet seg rundt og har hodet litt på siden kan det være nok til at den luften de puster ut blir pustet inn igjen, det kan være farlig, men det er nok ikke stor sjanse for at det skjer. Men greit å vite om Dessuten kan en gulpeklut også hindre oksygen inn i munn. Men det er sikkert bare jeg som er litt hysterisk når det kommer til sånt Min jente sov på skinn og med gulpeklut under hodet fram til jeg hørte det ikke var anbefalt. Da har jeg i hvert fall gjort mitt for å forhindre at noe skal skje og det beroliger meg. Anonymous poster hash: 78698...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå