Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før første fødsel var jeg mye engstelig og frudde meg mye til fødsel. Var også på sykehus pg snakket med dem om dette, men tenkte at det var første fldsel, og man må bare prøve. Første fødsel endte i akutt KS grunnet truende asfyksi hos baby.

Er nå gravid igjen, og kjenner jeg gruer meg enda mer til fødsel, og ønsker planlagt KS grunnet tidligere opplevelse. Hvor vanskelig er det å få innvilget planlagt KS med andre når man har hatt et KS tidligere?

Skal føde på Riksen..

Anonymous poster hash: 3ab93...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve å føde naturlig da, mye bedre for barnet og deg! Er mer risikabelt med keisersnitt.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å få KS på Riksen.

Jeg hadde ikke vanskeligheter med å få innvilget KS som førstegangsfødende, og jeg regner ikke med at jeg får problemer med å få det innvilget med nestemann heller mtp på at jeg faktisk ga vanlig fødsel en sjanse og den gikk rett vest.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å få KS på Riksen.

Jeg hadde ikke vanskeligheter med å få innvilget KS som førstegangsfødende, og jeg regner ikke med at jeg får problemer med å få det innvilget med nestemann heller mtp på at jeg faktisk ga vanlig fødsel en sjanse og den gikk rett vest.

Håper du har rett. Føler egentlig at jeg har gitt vanlig fødsel en sjanse, til tross for at jeg var redd første gang. Denne gangen ønsker jeg mer "peace of mind" i svangerskapet, vil ikke gru meg i 8 mnd til! Håper du har rett Small Talk, og at det ikke blir en slik uverdig kamp som jeg har sett for meg...

Skrevet

Håper du har rett. Føler egentlig at jeg har gitt vanlig fødsel en sjanse, til tross for at jeg var redd første gang. Denne gangen ønsker jeg mer "peace of mind" i svangerskapet, vil ikke gru meg i 8 mnd til! Håper du har rett Small Talk, og at det ikke blir en slik uverdig kamp som jeg har sett for meg...

Riksen er ikke vanskelige på dette dersom du har bestemt deg for det. Men, du må regne med en samtale med en jordmor som er ekspert på fødselsangst først før du blir henvist videre til gynekolog, så jeg anbefaler at du tar opp dette med fastlegen din eller jordmor så raskt som mulig slik at de får sendt inn henvisning til en KS samtale for deg.

Disse samtalene er igrunnen det eneste jeg ikke kommer til å stresse med neste gang ettersom jeg ikke opplevde det som noen uverdig kamp å få innvilget KS i utgangspunktet, og jeg tror ikke det blir noe vanskeligere med den journalen jeg har fra forrige runde.

Skrevet

De jeg kjenner som hadde akutt ks med den første har fått tilbud om ks med nr to, men det er nordpå og ikke i Oslo

Skrevet

De jeg kjenner som hadde akutt ks med den første har fått tilbud om ks med nr to, men det er nordpå og ikke i Oslo

Ok, mulig det er enklere å få gjennom andre gang da... Håper det:)

Skrevet

Ok, mulig det er enklere å få gjennom andre gang da... Håper det:)

Er sikkert lettere da. De jeg kjenner takket alle nei til ks med nr to, men folk er jo forskjellige. Hvis du ikke blir spurt så ta det opp selv :) Lykke til!

Skrevet

Min venninne som opplevde hastekeisersnitt fikk ikke lov å føde de neste barna normalt - hun måtte ta keisersnitt. på nr 2 og 3. Har kanskje noe med hvilken vei snittet er tatt eller noe....?

Anonymous poster hash: d1e2f...e5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...